3 Deltid Master Program i Kundrelationer 2024
Filter
Filter
- Master
- Masterexamen (MSc)
- Masterexamen (MA)
- Företagsekonomi
- Kundrelationer
- Deltid
3 Deltid Master Program i Kundrelationer 2024
Popular degree type
Popular study format
Popular education type
Deltid Master Program i Kundrelationer
Kundrelationer hänvisar till de strategier som företag använder för att kommunicera med och upprätthålla en positiv relation med sina kunder. Målet med kundrelationer är att bygga långsiktiga relationer mellan företaget och dess kunder.
En kundrelationsexamen kommer att ge dig de färdigheter och kunskaper som krävs för att lyckas i kundtjänst och ledningsroller. Du får lära dig att utveckla effektiva kundrelationer och hantera kundkontakt. Dessutom kommer du att få en förståelse för konsumentbeteende, marknadsföringsstrategier, PR, kassaverksamhet och mer.
Med en examen i kundrelationer kan du satsa på en mängd olika karriärvägar som marknadschef eller kundtjänstrepresentant. Du kanske också arbetar för statliga myndigheter eller ideella organisationer där dina kunskaper kan omsättas i praktiken för att hjälpa andra. Oavsett var du slutar arbeta efter examen, kommer en examen i kundrelationer att ge dig de verktyg som behövs för att lyckas i alla kundvända roller.
En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.
Deltidsinlärning gör att man kan få en examen eller examen även om man inte kan gå i skolan på heltid. Man kan lära sig i sin egen takt, successivt samla poäng som räknas till en slutlig examen.