Keystone logo

751 Master Program i Marknadsföring 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (751)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Master Program i Marknadsföring

    Marknadsföring är ett av de mer olika områdena för affärsstudier, med experter inom en rad relaterade områden som ledning, psykologi, strategi, forskning, sociologi, sändningar, offentliggörande, publicitet, etik, distribution, service och mer. Master of Marketing program bygger på studenternas grundläggande affärskunskap, belysa de viktigaste begreppen marknadsföring såsom effektivitet, segmentering, aktivering, dominans, prissättning, service, detaljhandeln, varumärkeshantering och mer. Ytterligare, flera Master of Marketing-program gör det möjligt för studenter att specialisera sig på ett visst område eller område som är mest relevant för deras personliga karriärmål. Sådana specialiseringar kan inkludera internationell marknadsföring, sociala medier, publicitet, kommunikation, strategisk marknadsföring, säljledning, interaktiv marknadsföring och mer.

    För att läsa mer om hur du kan ansöka om ett Master of Marketing-program vid ett av de utvalda universiteten och institutionerna nedan, klicka bara på länkarna nedan!