Keystone logo

2 Master Program i Marknadsföring och försäljning i Italien för 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Italien
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Marknadsföring och försäljning
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (2)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Popular degree type

    Popular education type

    Master Program i Marknadsföring och försäljning

    Program inom marknadsföring och försäljning kan hjälpa eleverna att utveckla kompetens som gäller i många branscher och positioner. Kurser kan omfatta utveckla och vårda kundrelationer, strategisk produktpositionering och prissättning, digital marknadsföring och skapa effektiva marknadsplaner och material.

    Officiellt kallas Republiken Italien, landet som finns i södra Europa. Det officiella språket är italienska och den kulturella rika huvudstad är Rom. Många av världens 's äldsta universitet ligger i Italien, i synnerhet universitetet i Bologna (grundat 1088). Det finns tre Superior forskarskolor med "universitetsstatus ", tre institut med status Doctoral Colleges, vilket fungerar på avancerad och forskarnivå.

    En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.