Keystone logo

569 Master Program i Marknadsföring i Europa för 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (569)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Master Program i Marknadsföring

    Marknadsföringsprogram kan ge studenterna särskilda färdigheter och kunskaper såsom att lära dem att identifiera målgrupper, ta fram prissättningsstrategier, utveckla tjänster och produkter och använda reklammetoder för att nå lämpliga konsumenter.

    Sammanlagt finns det över 4000 lärosäten i Europa som erbjuder ett brett utbud av kurser på kandidatnivå, Masters och doktorsexamen nivå. Med fler och fler av dessa organisationer som erbjuder engelska som språk i utbildning för åtminstone en del av sina utbildningsprogram, universiteten i Europa är nu av högre kvalitet än någonsin tidigare. Universiteten i Europa erbjuder ett vänligt välkomnande för utländska studenter och för att ge en kurs av kunskaper som motsvarar deras yrke behöver i dagens globala efterfrågan.

    En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.