6 Master Program i Marknadsföring i Kina för 2024
Filter
Filter
- Master
- Masterexamen (MSc)
- Masterexamen (MA)
- Kina
- Studier i marknadsföring
- Marknadsföring
6 Master Program i Marknadsföring i Kina för 2024
Popular degree type
Popular study format
Popular education type
Master Program i Marknadsföring
Marknadsföringsprogram kan ge studenterna särskilda färdigheter och kunskaper såsom att lära dem att identifiera målgrupper, ta fram prissättningsstrategier, utveckla tjänster och produkter och använda reklammetoder för att nå lämpliga konsumenter.
Den Kina högre utbildning för ett par år har röstats fram som en av de bästa bland de asiatiska länderna. Detta land har över 150 både offentlig och privat ägda universitet distribution på alla provinser i Kina. Den högre utbildningen är forskningsbaserade.
En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.