Keystone logo

3 Distansutbildning Master Program i Marknadsförningsledning i Italien för 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Italien
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Marknadsförningsledning
  • Distansutbildning
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (3)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Popular study format

    Popular education type

    Distansutbildning Master Program i Marknadsförningsledning

    Ett studieprogram i marknadsföringsledning är bra för dem som vill lära sig om hur marknadsföringsaktiviteter och -resurser hanteras. Studenterna får lära sig hur man skapar effektiva strategier anpassade för specifika företag och hur ledarskapstekniker kan användas för att leda ett team professionella marknadsförare.

    Officiellt kallas Republiken Italien, landet som finns i södra Europa. Det officiella språket är italienska och den kulturella rika huvudstad är Rom. Många av världens 's äldsta universitet ligger i Italien, i synnerhet universitetet i Bologna (grundat 1088). Det finns tre Superior forskarskolor med "universitetsstatus ", tre institut med status Doctoral Colleges, vilket fungerar på avancerad och forskarnivå.

    En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.

    Online- eller distansundervisning avser användningen av elektroniska medier och informations- och kommunikationsteknik (IKT) inom utbildning. Med onlineinlärning kan man komma åt utbildning när som helst och från vilken plats som helst med en tillgänglig internetanslutning.