Keystone logo

1 Distansutbildning Master Program i Marknadsförningsledning i Japan för 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Japan
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Marknadsförningsledning
  • Distansutbildning
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (1)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Popular study format

    Popular education type

    Distansutbildning Master Program i Marknadsförningsledning

    Ett studieprogram i marknadsföringsledning är bra för dem som vill lära sig om hur marknadsföringsaktiviteter och -resurser hanteras. Studenterna får lära sig hur man skapar effektiva strategier anpassade för specifika företag och hur ledarskapstekniker kan användas för att leda ett team professionella marknadsförare.

    Japan har en av de starkt integrerade system för högre utbildning i Asien. Japans inställning till naturvetenskap och teknik är högt värderade alltså deras utbildningsnivå mycket strukturerad från barndomen till primär genom sekundära till tertiära nivåerna. Med 126 miljoner människor som bor i Japan har ett kulturellt rik miljö. Greater Tokyo-området är det största storstadsområdet i världen, med över 30 miljoner invånare.

    En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.

    Online- eller distansundervisning avser användningen av elektroniska medier och informations- och kommunikationsteknik (IKT) inom utbildning. Med onlineinlärning kan man komma åt utbildning när som helst och från vilken plats som helst med en tillgänglig internetanslutning.