Keystone logo

2 Master Program i Marknadsförningsledning i Amsterdam, Nederländerna för 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Nederländerna
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Marknadsförningsledning
  • Amsterdam
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (2)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Master Program i Marknadsförningsledning

Huvudstaden i Nederländerna, har Amsterdam välkända universitet som University of Amsterdam och Universiteitsbibliotheek Amsterdam. Dessa lärosäten tenderar att ge diversifierade forskarutbildning och doktorand utbildningsprogram, och de har top notch forskning och utveckling anläggningar.

Ett studieprogram i marknadsföringsledning är bra för dem som vill lära sig om hur marknadsföringsaktiviteter och -resurser hanteras. Studenterna får lära sig hur man skapar effektiva strategier anpassade för specifika företag och hur ledarskapstekniker kan användas för att leda ett team professionella marknadsförare.

De människor, språk och kultur i Nederländerna kallas "Dutch ". Ett modernt europeiskt land idag, konserverade Nederländerna dess starkt internationell prägel och är känd för sin liberala mentalitet. Nederländerna har många universitet. Landet har nyligen konverterat sina egna titlar i bachelor / master-systemet.Det finns två typer av universitet: Academic (mer inriktad på teoretisk kunskap, alias "Universiteit ") eller yrkeshögskola (fokusera mer på praktisk kunskap, alias "Hogeschool ")

En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.