Keystone logo

5 Master Program i Marknadskommunikation i Asien för 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Journalistik och masskommunikation
  • Kommunikation
  • Marknadskommunikation
Studiefält
  • Journalistik och masskommunikation (5)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Master Program i Marknadskommunikation

    Studenter som studerar marknadskommunikation lär sig om konsumenter och hur man kan marknadsföra varor till dem på ett effektivt sätt. De flesta program innehåller kommunikation i olika medier, såsom via mobil, digitala medier, tryck, media och genom social marknadsföring.

    Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.

    En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.