5 Master Program i Marknadskommunikation i Asien för 2024
Filter
Filter
- Master
- Masterexamen (MSc)
- Masterexamen (MA)
- Journalistik och masskommunikation
- Kommunikation
- Marknadskommunikation
5 Master Program i Marknadskommunikation i Asien för 2024
Popular degree type
Popular study format
Popular education type
Popular locations
Master Program i Marknadskommunikation
Studenter som studerar marknadskommunikation lär sig om konsumenter och hur man kan marknadsföra varor till dem på ett effektivt sätt. De flesta program innehåller kommunikation i olika medier, såsom via mobil, digitala medier, tryck, media och genom social marknadsföring.
Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.
En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.