$close

Filter

Visa resultat

Se alla masterprogram i Marknadskommunikation på deltid i Asien 2022

Master-nivå studier innebär fördjupning inom ett forskningsområde eller ett område med yrkesutövningen. Tjänar en magisterexamen visar en högre grad av behärskning av ämnet. Tjänar en magisterexamen kan ta allt från ett år till tre eller fyra år. Innan du kan uppgradera, du vanligtvis måste skriva och försvara en avhandling, ett långt papper som är kulmen på din specialiserad fo… Läs mer

Master-nivå studier innebär fördjupning inom ett forskningsområde eller ett område med yrkesutövningen. Tjänar en magisterexamen visar en högre grad av behärskning av ämnet. Tjänar en magisterexamen kan ta allt från ett år till tre eller fyra år. Innan du kan uppgradera, du vanligtvis måste skriva och försvara en avhandling, ett långt papper som är kulmen på din specialiserad forskning.

Program i marknadskommunikation lär studenterna hur man levererar en konstant marknadsföring som speglar ett företags mål, varumärke, produkter och värderingar. Bland ämnena man studerar återfinns ofta PR, reklam, marknadsundersökningar, sociala medier och globala marknadsföringsinsikter.

Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.

Börja idag Bästa masterprogrammen i Marknadskommunikation på deltid i Asien 2022

Läs mindre
Fler alternativ inom detta ämnesområde: 
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
Rekommenderade Senaste Titel
Middlesex University Dubai
Dubai, Förenade arabemiraten

MSc företagsekonomi och marknadsföringskommunikation lärs ut inom Middlesex University Dubai marknadsförings-, branding- och turismavdelning i handelshögskolan. Detta är ett s ... +

MSc företagsekonomi och marknadsföringskommunikation lärs ut inom Middlesex University Dubai marknadsförings-, branding- och turismavdelning i handelshögskolan. Detta är ett spännande program som ger möjlighet att utforska samtida teman i teorin och praktiken för företags marknadsföringskommunikation, inom ett etablerat och intellektuellt strikt sammanhang och ramverk. -
MSc
Heltid
Deltid
Engelska
Campusstudier
 
University of Technology Sydney
Sydney, Australien +3 Mer

Världen för offentlig kommunikation förändras snabbt genom digitalisering, analys av "big data", nya plattformar och kanaler och förändrade attityder och bekymmer. Dessa leder ... +

Världen för offentlig kommunikation förändras snabbt genom digitalisering, analys av "big data", nya plattformar och kanaler och förändrade attityder och bekymmer. Dessa leder till förändrade metoder och utmaningar och nya etiska problem. UTS Master of Strategic Communication är baserad på den senaste forskningen och lärs av en kombination av ledande akademiska forskare och ledande branschpersonal. Sökande som har slutfört minst tre års relevant arbetslivserfarenhet inom kommunikationsbranschen kanske vill överväga Executive Master of Strategic Communication (C04384). Ladda ner flygbladet Master of Strategic CommunicationKandidater från denna kurs erhåller: en avancerad förståelse för mänsklig kommunikation informerad av socialpsykologi, sociologi, semiotik, kulturstudier och andra discipliner förmågan att syntetisera kommunikationsteori och öva förmågan att utveckla kommunikationsstrategi informerad av forskning och analys en känslighet för etisk och juridiska frågor relaterade till media och kommunikation en känslighet för inkluderande, jämlikhet och social rättvisa förmågan att utveckla kommunikationsstrategier som speglar interkulturella och globala perspektiv, och praktiska färdigheter för att tillämpa strategisk kommunikation för att hantera organisatoriska eller sociala utmaningar och problem. Kandidater från denna kurs är utrustade för att arbeta i högre roller inom företag, regering, politisk, organisatorisk eller marknadsföringskommunikation, reklam, PR eller integrerad kommunikation, inklusive positioner relaterade till marknadsföring och marknadsföring, intressentengagemang, medarbetarkommunikation, hälsa, samhällsrelationer, medierelationer och offentliga angelägenheter. -
Magisterexamen
Heltid
Deltid
2 - 4 år
Campusstudier
 
Monash University Malaysia
Subang Jaya, Malaysia

Detta kurs- och medieexamen tillgodoser behoven hos människor som arbetar eller strävar efter att arbeta inom kommunikations- och medieindustrin. Den tittar på historia, utvec ... +

Detta kurs- och medieexamen tillgodoser behoven hos människor som arbetar eller strävar efter att arbeta inom kommunikations- och medieindustrin. Den tittar på historia, utveckling och mottagande av traditionella och nya medier runt om i världen och förändringarna i innehållsleverans, policy och teknik som har ägt rum de senaste åren. -
Magisterexamen
Heltid
Deltid
18 - 36 månader
Engelska
Campusstudier
 

Få ett stipendium på upp till 10 000,00 

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium.
Dhurakij Pundit University
Thailand Post Office Road, Thailand

Detta IMC program är den enda internationella masterprogrammet i Thailand som samlar en mängd kunskap från olika kontinenter runt om i världen, inklusive Nordamerika, Australi ... +

Detta IMC program är den enda internationella masterprogrammet i Thailand som samlar en mängd kunskap från olika kontinenter runt om i världen, inklusive Nordamerika, Australien, Europa och Asien. Detta program förbereder -
MA
Deltid
Campusstudier
 
Middlesex University Dubai
Dubai, Förenade arabemiraten

Civilingenjörsexamen i marknadsföringskommunikation och varumärkesledning ges inom Middlesex University Dubai s marknadsförings-, varumärkes- och turismavdelning på Handelshög ... +

Civilingenjörsexamen i marknadsföringskommunikation och varumärkesledning ges inom Middlesex University Dubai s marknadsförings-, varumärkes- och turismavdelning på Handelshögskolan.Detta är ett spännande program som kommer att ge möjlighet att utforska samtida teman i teori och praktik för företagsmarknadskommunikation, inom ett etablerat och intellektuellt rigoröst sammanhang och ram.Forskning fortsätter att visa att organisationer letar efter yrkesverksamma inom marknadskommunikation som inte bara har teoretisk förståelse utan också färdigheter och kompetenser för att tillämpa denna kunskap i verkliga livet.Som svar på detta behov kombinerar civilingenjörsprogrammet konceptuellt och teoretiskt tänkande med möjligheten att utveckla praktisk insikt och tillämpning. Kursen låter studenterna välja från en rad valfria moduler som bygger på innehållet i kärnmodulerna och utforskar mer specialiserade och nischade aspekter av kommunikation.Eleverna kommer att ha alternativ att välja mellan olika aspekter av kommunikation, till exempel (a) fokus på marknadskommunikation; (b) Konsumenter och intressenter. (c) Strategisk kommunikationsstrategi.Kursen innehåller ett antal olika inlärningssätt som sträcker sig från traditionella föreläsningar och seminarietillfällen där studenterna kommer att engagera sig i koncept och teorier, utforska nyckelfrågor och utföra uppgifter som att utforma och analysera marknadsföringsaktiviteter. *Observera att programmets innehåll och titel kan ändras vid validering. Varför studera MSc Marketing Communications & Brand Management vid Middlesex University? Över flera sektorer växer användningen av flerkanalskommunikationsstrategier och med detta ökar även efterfrågan på yrkesverksamma med expertis inom detta spännande område.För att spegla detta behov av ett mer företagsperspektiv och strategiskt förhållningssätt till kommunikation är denna kurs, utvecklad med branschexperter, designad för praktiker som söker karriärutveckling och nyutexaminerade med en bakgrund inom marknadsföring, media, ledning eller samhällsvetenskap.Kursen har också en stark tonvikt på tillämpningen av teori i praktiken och använder en rad interaktiva och problembaserade lärandemetoder, inklusive fallstudier i verkligheten, problemlösningsövningar och ett boende med branschfolk Kursen fokuserar på tre delar som är nyckeln till området; "Strategisk analys och tänkande" förbättrar förståelsen av marknader och tillämpningen av kritiska och analytiska metoder för att lösa kommunikationsproblem; "Execution" utvecklar praktiska färdigheter kring att skriva och presentera kommunikationsplaner och reklamunderlag; och "Verktyg, media och inställningar" kontextualiserar användningen av både traditionella och innovativa kommunikationssätt i olika miljöer, oavsett om de är sociala, nationella eller globala. Kursens höjdpunkter Kursen ges av framstående forsknings- och praktikinriktade akademiker. Programmet förbereder eleverna med både en stark konceptuell grund och en kraftfull uppsättning färdigheter och praktiska verktyg. Varje student har förmågan att skräddarsy programmet efter sina egna intressen och karriärmål genom val av valfria moduler som möjliggör specialiseringsvägar inom områden som varumärkesanalys, PR och kriskommunikation, och konsumentpsykologi och kommunikation. En rad gemensamma aktiviteter och gästföreläsningar av ledande praktiker kompletterar det akademiska programmet. Chartered Institute of Marketing Det här programmet på Middlesex University Dubai är ackrediterat av det ledande professionella marknadsföringsorganet, The Chartered Institute of Marketing (CIM).CIM arbetar tillsammans med universitet över hela världen och kartlägger deras examensinnehåll mot CIMs mest eftertraktade professionella marknadsföringskvalifikationer. Detta ger studenterna möjlighet att få undantag på moduler av CIM-kvalifikationer, vilket minskar antalet modulbedömningar som tas till en eller två istället för tre.Dessa undantag gör det mer effektivt och kostnadseffektivt att få en professionell marknadsföringskvalifikation. CIM:s kvalifikationer är baserade på detaljerad forskning och löpande feedback från arbetsgivare, som delar de färdigheter och kunskaper som krävs för dagens marknadsförare.Detta hjälper våra universitetsstudenter att avancera till praktiker, sticka ut från mängden och öka deras chanser att säkra sin förstahandsexamensposition. -
MSc
Heltid
Deltid
Engelska
Sep 2022
Campusstudier