$close

Filter

Visa resultat

Hitta masterprogram i Marknadskommunikation på deltid i Sydney, Australien 2022

En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.Studenter som vill arbeta med reklam eller PR kan ha intresse av att studera marknadskommunikation. Vanliga ämnen är medieplanering, försäljning, direkt marknadsföring, branding, marknadsför… Läs mer

En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.

Studenter som vill arbeta med reklam eller PR kan ha intresse av att studera marknadskommunikation. Vanliga ämnen är medieplanering, försäljning, direkt marknadsföring, branding, marknadsföringsetik, kampanjplanering, mångkulturell marknadsföring, kommunikationsteknik, forskning och skrivande.

Australien har den tredje största antalet utländska studenter i världen trots att de har en gemenskap av endast 23 miljoner. Dessa är starka akademiska meriter, men australiska institutioner är lika högt rankad som de städer som huset dem runt fädernesland.

Elva universitet arbetar till stor del i denna stad. Till exempel är den populära universitetet i Sydney, University of New South Wales och Macquarie University ligger här.

Be om information Masterexamina i Marknadskommunikation på deltid i Sydney i Australien 2022

Läs mindre
Läs mer om att studera i Australien
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
Rekommenderade Senaste Titel
University of Technology Sydney
Sydney, Australien +4 Mer

Världen för offentlig kommunikation förändras snabbt genom digitalisering, analys av "big data", nya plattformar och kanaler och förändrade attityder och bekymmer. Dessa leder ... +

Världen för offentlig kommunikation förändras snabbt genom digitalisering, analys av "big data", nya plattformar och kanaler och förändrade attityder och bekymmer. Dessa leder till förändrade metoder och utmaningar och nya etiska problem. UTS Master of Strategic Communication är baserad på den senaste forskningen och lärs av en kombination av ledande akademiska forskare och ledande branschpersonal. Sökande som har slutfört minst tre års relevant arbetslivserfarenhet inom kommunikationsbranschen kanske vill överväga Executive Master of Strategic Communication (C04384). Ladda ner flygbladet Master of Strategic CommunicationKandidater från denna kurs erhåller: en avancerad förståelse för mänsklig kommunikation informerad av socialpsykologi, sociologi, semiotik, kulturstudier och andra discipliner förmågan att syntetisera kommunikationsteori och öva förmågan att utveckla kommunikationsstrategi informerad av forskning och analys en känslighet för etisk och juridiska frågor relaterade till media och kommunikation en känslighet för inkluderande, jämlikhet och social rättvisa förmågan att utveckla kommunikationsstrategier som speglar interkulturella och globala perspektiv, och praktiska färdigheter för att tillämpa strategisk kommunikation för att hantera organisatoriska eller sociala utmaningar och problem. Kandidater från denna kurs är utrustade för att arbeta i högre roller inom företag, regering, politisk, organisatorisk eller marknadsföringskommunikation, reklam, PR eller integrerad kommunikation, inklusive positioner relaterade till marknadsföring och marknadsföring, intressentengagemang, medarbetarkommunikation, hälsa, samhällsrelationer, medierelationer och offentliga angelägenheter. -
Magisterexamen
Heltid
Deltid
2 - 4 år
Campusstudier