$close

Filter

Visa resultat

Hitta masterprogram i Marknadskommunikation på deltid i Shanghai, Kina 2022

En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.Studenter som tar en marknadsföringsutbildning lär sig strategiskt tänkande, kreativitet och forskningsmetoder för att ta fram kampanjer för en rad olika organisationer och företag. Ämnen m… Läs mer

En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.

Studenter som tar en marknadsföringsutbildning lär sig strategiskt tänkande, kreativitet och forskningsmetoder för att ta fram kampanjer för en rad olika organisationer och företag. Ämnen man går igenom på programmet kan innefatta TV, trycksaker och digital marknadsföring.

Den Kina högre utbildning för ett par år har röstats fram som en av de bästa bland de asiatiska länderna. Detta land har över 150 både offentlig och privat ägda universitet distribution på alla provinser i Kina. Den högre utbildningen är forskningsbaserade.

Be om information Masterexamina i Marknadskommunikation på deltid i Shanghai i Kina 2022

Läs mindre
Läs mer om att studera i Kina
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
Rekommenderade Senaste Titel
University of Technology Sydney
Shanghai, Kina +3 Mer

Världen för offentlig kommunikation förändras snabbt genom digitalisering, analys av "big data", nya plattformar och kanaler och förändrade attityder och bekymmer. Dessa leder ... +

Världen för offentlig kommunikation förändras snabbt genom digitalisering, analys av "big data", nya plattformar och kanaler och förändrade attityder och bekymmer. Dessa leder till förändrade metoder och utmaningar och nya etiska problem. UTS Master of Strategic Communication är baserad på den senaste forskningen och lärs av en kombination av ledande akademiska forskare och ledande branschpersonal. Sökande som har slutfört minst tre års relevant arbetslivserfarenhet inom kommunikationsbranschen kanske vill överväga Executive Master of Strategic Communication (C04384). Ladda ner flygbladet Master of Strategic CommunicationKandidater från denna kurs erhåller: en avancerad förståelse för mänsklig kommunikation informerad av socialpsykologi, sociologi, semiotik, kulturstudier och andra discipliner förmågan att syntetisera kommunikationsteori och öva förmågan att utveckla kommunikationsstrategi informerad av forskning och analys en känslighet för etisk och juridiska frågor relaterade till media och kommunikation en känslighet för inkluderande, jämlikhet och social rättvisa förmågan att utveckla kommunikationsstrategier som speglar interkulturella och globala perspektiv, och praktiska färdigheter för att tillämpa strategisk kommunikation för att hantera organisatoriska eller sociala utmaningar och problem. Kandidater från denna kurs är utrustade för att arbeta i högre roller inom företag, regering, politisk, organisatorisk eller marknadsföringskommunikation, reklam, PR eller integrerad kommunikation, inklusive positioner relaterade till marknadsföring och marknadsföring, intressentengagemang, medarbetarkommunikation, hälsa, samhällsrelationer, medierelationer och offentliga angelägenheter. -
Magisterexamen
Heltid
Deltid
2 - 4 år
Campusstudier