1 Master Program i Marknadskommunikation i Tjeckien för 2024
Filter
Filter
- Master
- Masterexamen (MSc)
- Masterexamen (MA)
- Tjeckien
- Journalistik och masskommunikation
- Kommunikation
- Marknadskommunikation
1 Master Program i Marknadskommunikation i Tjeckien för 2024
Popular degree type
Popular study format
Popular education type
Master Program i Marknadskommunikation
Studenter som studerar marknadskommunikation lär sig om konsumenter och hur man kan marknadsföra varor till dem på ett effektivt sätt. De flesta program innehåller kommunikation i olika medier, såsom via mobil, digitala medier, tryck, media och genom social marknadsföring.
Tjeckien har en väletablerad och forskningsbaserad högskoleutbildning. Detta har gjort att lära ini Prag en av de respekterade läroplanen 's i Europa sedan det odlar en anda av kreativitet och innovation bland eleverna.
En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.