$close

Filter

Visa resultat

Se 9 masterprogram i Mode på distans

En masterexamen är den första högre examen man kan ta efter att man tagit en kandidatexamen. Att ta en masterexamen tar vanligtvis två år när man studerar på heltid, vilket i det amerikanska systemet motsvarar 36 till 54 studiepoäng.  Ett modeprogram kan lära studenter om design och trender när det gäller kläder, accessoarer och skor. Studenterna kan utforska olika stilar samt mod… Läs mer

En masterexamen är den första högre examen man kan ta efter att man tagit en kandidatexamen. Att ta en masterexamen tar vanligtvis två år när man studerar på heltid, vilket i det amerikanska systemet motsvarar 36 till 54 studiepoäng.  

Ett modeprogram kan lära studenter om design och trender när det gäller kläder, accessoarer och skor. Studenterna kan utforska olika stilar samt modehistoria och hur man designar unika plagg.

Att handskas med offentliga universitet är långt från ett optimalt alternativ. Privata skolor ger mycket bättre stöd i distansutbildning upplevelse. Flera online-universitetet drar lärare och studenter på stora avstånd från hela världen. Detta ökar markant den mångfald i en distansutbildning klassrum och producerar utmanande samtal bland dem från enormt olika samhällen, regioner och avlägsna kulturer.

Masterprogram i Mode på distans

Läs mindre
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
  • Rekommenderade Senaste Titel
  • Rekommenderade
  • Senaste
  • Titel
MIA Digital University
Barcelona, Spanien

Digital marknadsföring är central för ett företags globala strategi som behöver förändra sättet att närma sig marknader och kunder. Den digitala miljön erbjuder nya och kraftf ... +

Digital marknadsföring är central för ett företags globala strategi som behöver förändra sättet att närma sig marknader och kunder. Den digitala miljön erbjuder nya och kraftfulla kanaler för kommunikation med potentiella kunder och företag kräver en välstrukturerad digital marknadsföringsplan för att förstå och förutsäga konsumenternas beteende. Master i webbmarknadsföring, branding och merchandising är ett omfattande online-program som ger en bred översikt över det digitala marknadsföringslandskapet och användningen av digital teknik för att analysera komplexa data, studera marknaden och skapa effektiva relationer med kunderna genom branding och online marknadsföringspolicyer. Efter en teoretisk del kommer eleverna att delta i olika praktiska aktiviteter och uppgifter som gör det möjligt för dem att förstå hur man använder digitalt innehåll och marknadsföringsstrategier enligt företagets mål. -
Magisterexamen
Heltid
Deltid
12 månader
Engelska
Internet
 
Digital Age University
Barcelona, Spanien

Lyx- och modekunder har anammat den digitala utvecklingen och för närvarande är nästan 80 % av försäljningen digitalt påverkad. Hela kedjan av mode och lyx har förvandlats av ... +

Lyx- och modekunder har anammat den digitala utvecklingen och för närvarande är nästan 80 % av försäljningen digitalt påverkad. Hela kedjan av mode och lyx har förvandlats av digital teknik: kundrelationen, produktupplevelsen, marknadsförings- och kommunikationsstrategierna samt sälj- och köpprocessen. Mode- och lyxföretag kräver experter och proffs som kan driva förändring och möta utmaningarna i en snabbrörlig industri baserad på innovativa och teknikdrivna affärsmodeller. Mästaren i mode och lyxvarumärke och marknadsföring ger digital kompetens och ledningsexpertis för att lyckas i denna dynamiska bransch. Programmet utforskar nyckelaspekterna av internationell mode- och lyxhantering, marknadsföring och varumärke genom att undersöka effekterna av digitala marknadsförings- och kommunikationsstrategier och de nya detaljhandels- och mediekanalerna. Genom ett fallstudiesätt kommer studenterna att lära sig effektiva varumärkes- och marknadsföringsstrategier med stark betoning på hållbarhet och digitalisering i samband med den globala mode- och lyxindustrin. De kommer också att kunna identifiera möjligheterna för mode- och lyxvarumärken på global nivå och att utveckla lämpliga marknadsförings- och kommunikationsplaner baserade på marknadsundersökningar och unik positionering. I slutet av masterexamen kommer studenterna att kunna: Tillämpa nuvarande teorier och metoder för strategisk marknadsföring på mode- och lyxindustrin. Analysera utvecklingen av varumärken, viktiga framtida trender och branschperspektiv. Tillämpa strategier för att skapa, bibehålla eller förbättra varumärkespositionering. Utveckla strategisk plan för marknadsföring och varumärke utifrån ett globalt perspektiv. Analysera varumärkets relation till kunderna. Upptäck svagare produkter och fatta viktiga beslut om ompositionering och förlängning av varumärket. Utforska nya marknader för varumärkens tillväxt och expansion. -
Magisterexamen
Heltid
Deltid
12 månader
Engelska
Internet
 
LCI Barcelona
Barcelona, Spanien

Huvudsyftet med Master i marknadsföring, kommunikation och modehändelser är att utbilda framtida yrkesverksamma som kan identifiera, utvärdera och välja marknadsmöjligheter, s ... +

Huvudsyftet med Master i marknadsföring, kommunikation och modehändelser är att utbilda framtida yrkesverksamma som kan identifiera, utvärdera och välja marknadsmöjligheter, skapa optimala strategier inom kommunikation och varumärkesbild, inom en sektor där innovation är kontinuerlig och mycket konkurrenskraftig. -
Magisterexamen
Heltid
2 terminer
Spansk
Internet
 

Få ett stipendium på upp till 10 000,00 

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium.
ESCO Escuela Superior de Comunicación y Marketing de Granada
Granada, Spanien

Professional Fashion Master. Kommunikation och ledning riktar sig till dem som vill stå fram och arbeta i modevärlden. Med vår akademiska metod förvärvas nödvändig kunskap som ... +

Professional Fashion Master. Kommunikation och ledning riktar sig till dem som vill stå fram och arbeta i modevärlden. Med vår akademiska metod förvärvas nödvändig kunskap som gör det möjligt för oss att förstå sektorens interna funktionssätt och de trender som rör den. -
Magisterexamen
Heltid
9 månader
Spansk
Campusstudier
Internet
 
Thomas Jefferson University
Philadelphia, Amerikas förenta stater

MSGFE-programmet ger studenterna värdefull praktisk erfarenhet från en fackman av branschfolk och fördelar med fokus på global modeutveckling och en uppskattning av klädseleko ... +

MSGFE-programmet ger studenterna värdefull praktisk erfarenhet från en fackman av branschfolk och fördelar med fokus på global modeutveckling och en uppskattning av klädselekosystem i hela värdekedjan. Programmet har fullt och deltid alternativ för yrkesverksamma och välkomnar ansökningar från all akademisk bakgrund. -
MSc
Heltid
Deltid
Engelska
Campusstudier
Internet
 
LIM College
New York, Amerikas förenta stater

MPS i Fashion Marketing ger dig praktisk erfarenhet såväl som teoretisk kunskap. I det här unika, uppsluppande programmet lär du dig att förutse trender, bygga och underhålla ... +

MPS i Fashion Marketing ger dig praktisk erfarenhet såväl som teoretisk kunskap. I det här unika, uppsluppande programmet lär du dig att förutse trender, bygga och underhålla ett varumärke och behålla kunderna. -
Magisterexamen
Heltid
Engelska
Campusstudier
Internet
 
London College of Contemporary Arts
london, Storbritannien

Vill du öka dina karriärmöjligheter? LCCA erbjuder magisterexamen i modeföretag och management för att hjälpa dig att finjustera dina kreativa färdigheter och utmärka dig i en ... +

Vill du öka dina karriärmöjligheter? LCCA erbjuder magisterexamen i modeföretag och management för att hjälpa dig att finjustera dina kreativa färdigheter och utmärka dig i en karriär inom mode. Genom att arbeta med branschpersonal kommer du att utveckla din förståelse för branschens marknadsföringsstrategier samt företagsledningsförmåga, som alla förbereder dig för att ta ett antal olika roller. -
MA
Heltid
12 månader
Engelska
Jun 2022
Campusstudier
Internet
 
LCI Barcelona
Barcelona, Spanien

I en tid då idéer sprids genom bilder har stylisten fått en viktig roll som strategisk agent för att uppnå optimal hantering av det vi vill förmedla. Och det är så att bilden ... +

I en tid då idéer sprids genom bilder har stylisten fått en viktig roll som strategisk agent för att uppnå optimal hantering av det vi vill förmedla. Och det är så att bilden som identifierar ett modemärke inte bara beror på designers, utan också av stylister och konstledare. De är viktiga delar för att garantera framgången för en produkt på marknaden och lanserar nuvarande och olika visuella förslag. Stylisten som modetolkar är närvarande i utvecklingen av kollektioner, iscenesättningen av modeshower, organisationen av showrooms och planering av mässor, samt i alla de kommunikationsåtgärder som är relaterade till reklam, marknadsföring eller försäljning. . -
Magisterexamen
Heltid
Spansk
Internet
 
LCI Barcelona
Barcelona, Spanien

Med en rigorös och innovativ strategi erbjuder Online Master i modemarknadsföring, kommunikation och organisation av evenemang en solid, integrerad och 3.0 utbildning i de nya ... +

Med en rigorös och innovativ strategi erbjuder Online Master i modemarknadsföring, kommunikation och organisation av evenemang en solid, integrerad och 3.0 utbildning i de nya verktygen för marknadsföring och kreativ hantering av modemerken. Under hela programmet kommer studenten att lära sig att analysera sammanhanget, identifiera möjligheter och insikter, att bygga solida varumärken genom att skapa immateriella och deras egna och differentiella varumärkesunivers, lägga grunden för marknadsföringsmixen och planera varumärkesstrategin. Genom att placera konsumenten i centrum kommer du att bli bekant med koncept som kundresa / upplevelse, nya digitala verktyg och multikanalsmarknadsföring. -
Magisterexamen
Heltid
Spansk
Internet