close

Filter

Visa resultat

Jämför 22 masterprogram i Modekommunikation

En magisterexamen i mode Kommunikation är ett universitet masterprogram som syftar till att göra det möjligt för studerande i programmet för att kunna skapa och hantera integrerade kommunikationsstrategier som är inriktade mot att förverkliga målen mode marknadsföring. Utexaminerade av programmet undervisas om hur man ska hantera relationer med medierna och de som ansvarar för fältarbet… Läs mer

En magisterexamen i mode Kommunikation är ett universitet masterprogram som syftar till att göra det möjligt för studerande i programmet för att kunna skapa och hantera integrerade kommunikationsstrategier som är inriktade mot att förverkliga målen mode marknadsföring. Utexaminerade av programmet undervisas om hur man ska hantera relationer med medierna och de som ansvarar för fältarbetet, planering av evenemang och modevisningar samt utformningen av planer på att lansera produkter. Kommunikation är det viktigaste konceptet bakom detta masterprogram. Studenterna förväntas behärska och vara bild och experter stil. En karriär inom mode kommunikation innebär att vara kreativ, och förmåga att förstå trender idéer och ett öga för erkännande av stilar och väl samordnade bilder. Det är viktigt att ha en stark mode bakgrund för att göra det i mode kommunikation industrin. Därför är inskrivna i ett etablerat universitet inom mode viktigt i det här fallet.Mode är dynamisk, ett mode kommunikation expert måste vara mångsidig också. Förmågan att förändras med trender måste man hålla ett skarpt öga på de trender och förstå de förändringar och har förmåga att kommunicera detta noggrant och i detalj. Mode proffs och erfarna människor mode lär detta masterprogrammet i de flesta universitet. Fotograferingar, produktion klasser är också en del av programmet för studenterna. Det finns enorma arbetstillfällen för akademiker av ett mastersprogram inom mode kommunikation.

Läs mindre
Fler alternativ inom detta ämnesområde: 
format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
  • Populärt Senaste Titel
  • Populärt
  • Senaste
  • Titel
Accademia del Lusso
Milan, Italien

Mästarens kurs i Fashion Communication Management syftar till att utveckla en professionell förmåga att täcka roller relaterade till kommunikation i företag inom modeindustrin ... +

Mästarens kurs i Fashion Communication Management syftar till att utveckla en professionell förmåga att täcka roller relaterade till kommunikation i företag inom modeindustrin som förvaltar varumärken eller outsourcingbyråer. Eleverna lär sig de viktigaste aktiviteterna hos dessa företag, till exempel utarbetande av pressmeddelanden och reklammaterial, utveckling och upprätthållande av kontakter med presstjänster, upprätthållande av PR, etc. -
Magisterexamen
Heltid
Engelska
Okt 2021
Campusstudier
 
CSVPA
cambridge, Storbritannien

Vår MA-mode: Branding

Vår MA-mode: Branding -
MA
Heltid
Engelska
Campusstudier
 
IED – Istituto Europeo di Design Milan
Milan, Italien

Mode styling är idag både en stor möjlighet och en komplex utmaning. Modestylister och kommunikatörer har förmånen och ansvaret att läsa och tolka ett varumärke eller en produ ... +

Mode styling är idag både en stor möjlighet och en komplex utmaning. Modestylister och kommunikatörer har förmånen och ansvaret att läsa och tolka ett varumärke eller en produkt som respekterar dess identitet men ändå pressar gränserna, så att utforma en värld runtom och berätta den mest engagerande historien någonsin. Master i modekommunikation och styling utbildar nyckelfigurer som hanterar utvecklingen av nya medier och den avgörande rollen för visuell kommunikation idag. De kan ta till sig mer estetik samtidigt, läsa hur mode är viktigt för samhället i dag, att förstöra reglerna och skriva om dem. Med en stark kulturell bakgrund slutför studenterna sin utbildning genom att förvärva projektledningsförmågor, så att de är redo att ge värde på modeprodukter genom alla aspekter av kommunikation. De övar på tre tematiska projekt utformade för att användas på digitala medier, skapar innehåll som bilder, videor, redaktionella projekt och komponerar kläderna. -
Magisterexamen
Heltid
11 månader
Engelska
Jan 2022
15 Dec 2021
Campusstudier
 

Få ett stipendium på upp till 10 000,00 

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium.
IED – Istituto Europeo di Design Madrid
madrid, Spanien

Kan vi prata idag om Fashion 2.0? Vilken påverkan har Internet på varumärkets verklighet och deras kommunikationsstrategier? Hur förändras reglerna med den nya sällskaplighete ... +

Kan vi prata idag om Fashion 2.0? Vilken påverkan har Internet på varumärkets verklighet och deras kommunikationsstrategier? Hur förändras reglerna med den nya sällskapligheten, deltagandet och kommunikationen? Modefenomenet svarar på den digitala utmaningen och står inför en justering av dess regler. Sociala förändringar, ny teknik, sociala nätverk, konsumentutveckling och demokratisering av mode har fått varumärken att ompröva sina kommunikations- och marknadsföringsstrategier. För många har denna "digitala tidsålder" varit ett tillfälle att göra sig känd, positionera eller till och med uppfinna sig själv. Varumärkets identitet är en nyckelfaktor för att definiera en heltäckande och sammanhängande strategi, inte bara i utformningen av varje kollektion utan också i affärsmodellen, produkttyperna eller målgruppen. Det är därför viktigt att alla avdelningar arbetar mot ett enda mål och ger varumärket igenkännliga och gemensamma värden, vilket förstärker dess positionering i en dynamisk och interaktiv miljö som den nuvarande. Utifrån denna förutsättning förstår vi vikten av goda kommunikationsstrategier i alla mode- och livsstilsföretag, oavsett storlek eller position. Oavsett om det ingår i lyxhandelssektorn eller ett litet hantverksföretag, behöver det en identitet. Vi är alla medvetna om mediets betydelse och den inflytandekraft som har nått denna sektor, därav vikten av den blandade mästaren i mode digital kommunikation och marknadsföring, som erbjuder en heltäckande vision, från grunden till traditionell kommunikation till nuvarande. digitalt ekosystem, som kommer att ta oss till begrepp som digital kommunikation, bloggplattformar, sociala nätverk (Flickr, LinkedIn, Vimeo, YouTube, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, etc.), hanteringsverktyg och analys, etc., vilket ger studenter med de färdigheter som behövs för att bli effektiva och tvärvetenskapliga yrkesverksamma. -
Magisterexamen
Heltid
11 månader
Engelska
Jan 2022
15 Dec 2021
Internet
 
IED – Istituto Europeo di Design Florence
florens, Italien

Fem är kännetecknen hos dagens chef i modebranschen: djup kunskap om systemet, en avancerad varumärkesstrategi, marknadsförings- och kommunikationskompetenser, instinkt för af ... +

Fem är kännetecknen hos dagens chef i modebranschen: djup kunskap om systemet, en avancerad varumärkesstrategi, marknadsförings- och kommunikationskompetenser, instinkt för affärsutveckling i kombination med en entreprenörsvision. Masterkursen i modeföretag täcker alla dessa områden och erbjuder en perfekt balans mellan kunskaper för deltagarna, oavsett om de syftar till att arbeta inom företag eller att starta och utveckla sitt eget personliga projekt. Det fördjupar deltagarna i modesystemets och dess processers djupa komplexitet. Det ger teoretisk och praktisk kunskap om varumärkes- och kommunikationsstrategi. Det förstärker företagets instinkt och företagarens vision. Det formar morgondagens proffs som stärker sina talanger och ökar deras färdigheter. Det ger dem hela affärsinformation som de behöver för att sticka ut på marknaden. Studenter blir yrkesverksamma med djup kunskap om modesystemet och förvärvar färdigheterna för att utveckla sitt eget modeprojekt, lära sig att starta ett företag, starta ett varumärke, närma sig marknaden med sina produkter. I tidigare utgåvor har projekt utvecklats i samarbete med: Adidas, Colmar, Luisaviaroma.com, 120% lino, Emilio Cavallini, The Bridge, Archivio, Roda. -
Magisterexamen
Heltid
11 månader
Engelska
Jan 2022
15 Dec 2021
Campusstudier
 
USI Università della Svizzera italiana
Lugano, Schweiz

Var en del av den första internationella Master of Science in Digital Fashion Communication som utvecklas som en dubbelgrad av USI - Università della Svizzera Italiana i samar ... +

Var en del av den första internationella Master of Science in Digital Fashion Communication som utvecklas som en dubbelgrad av USI - Università della Svizzera Italiana i samarbete med Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne (Paris, Frankrike). -
MSc
Heltid
4 terminer
Engelska
Sep 2021
Campusstudier
 
Accademia Costume & Moda
Milan, Italien

Master i modekommunikation och konstriktning riktar sig till akademiker och / eller yrkesverksamma som vill genomföra en kurs som ger möjlighet att utforska kulturell insikt o ... +

Master i modekommunikation och konstriktning riktar sig till akademiker och / eller yrkesverksamma som vill genomföra en kurs som ger möjlighet att utforska kulturell insikt och praktisk erfarenhet inom denna sektor. Kursen bygger på ett kulturellt och kuratoriskt tillvägagångssätt, antropologi och sociologi och modehistoria för att kulturellt fördjupa kunskapen om globala kulturer som är en integrerad del av det sociala och ekonomiska systemet. Teknologier som AI, Internet of Things, Big Data, Blockchain kräver alla förståelse från både kreativa och tekniska sidor för affärsutveckling, inköpsmodeller och viktigast av allt kommunikationsstrategier. Likaså styling, modefilmskap, digital grafisk kommunikation samt den skriftliga berättelsen, konsten att skriva och berätta berättelser som är effektiva i en värld som kommer att bli mer och mer virtuell och mer och mer analogbaserad. -
Magisterexamen
Heltid
Engelska
Nov 2021
Campusstudier
 
Conde Nast College
london, Storbritannien

MA-modekommunikationen gör det möjligt för professionella och forskarstuderande att komma in i modevärlden genom en serie moduler som fokuserar på tidigare, nuvarande och fram ... +

MA-modekommunikationen gör det möjligt för professionella och forskarstuderande att komma in i modevärlden genom en serie moduler som fokuserar på tidigare, nuvarande och framtida scenarier inom den bredare modebranschen. -
MA
Heltid
Engelska
27 Sep 2021
Campusstudier
 
Milano Fashion Institute
Milan, Italien

Varumärken har kulturella identiteter och rötter, som ofta kommer ut från produkterna och företagets tekniska expertis och hantverk, medan det i andra fall är resultatet av en ... +

Varumärken har kulturella identiteter och rötter, som ofta kommer ut från produkterna och företagets tekniska expertis och hantverk, medan det i andra fall är resultatet av en noggrann varumärkesstrategi och kommunikationsarkitektur. Förvaltningen och utnyttjandet av detta område är allt viktigare för den globala konkurrenskraften På detta område krävs yrkesverksamma att ha kompetens för att skapa värde för slutkunden och de olika andra målen för kommunikations- och marknadsstrategier, samt att kunna interagera med alla segment av rörledningen från design och produktledning till marknadsföring och detaljhandel. -
Magisterexamen
Heltid
Engelska
24 Jan 2022
30 Nov 2021
Kombinerat online och på campus
Campusstudier
Internet
 
ESDi - Design School
Sabadell, Spanien

Magisterexamen i mode- och designindustriledning är ett tvärvetenskapligt förhållningssätt till verkligheten i dagens modeverksamhet. Lär dig hur du leder ett modemärke med et ... +

Magisterexamen i mode- och designindustriledning är ett tvärvetenskapligt förhållningssätt till verkligheten i dagens modeverksamhet. Lär dig hur du leder ett modemärke med ett strategiskt förhållningssätt som fokuserar på positionering, varumärke, produkt, pris, distribution och kommunikation. -
Magisterexamen
Heltid
Deltid
Spansk
Okt 2021
Campusstudier
 
Barreira Arte + Diseño
Valencia, Spanien

Mästaren i modekommunikation och marknadsföring Mode fördjupar nu kommunikationen och digital marknadsföring av mode för nuet och framtiden, med målet att upprätta en direkt k ... +

Mästaren i modekommunikation och marknadsföring Mode fördjupar nu kommunikationen och digital marknadsföring av mode för nuet och framtiden, med målet att upprätta en direkt koppling till alla yrken där skriftlig, audiovisuell eller modekommunikation utvecklas. erfarenhets. -
Magisterexamen
Deltid
Spansk
Campusstudier
 
Escuela Unidad Editorial
madrid, Spanien

Den officiella magisterexamen i mode och skönhetskommunikation (Telva & Yo Dona) är en examen giltig i mer än 40 europeiska länder. Hans examen homologiseras också som en ... +

Den officiella magisterexamen i mode och skönhetskommunikation (Telva & Yo Dona) är en examen giltig i mer än 40 europeiska länder. Hans examen homologiseras också som en magisterexamen i Latinamerikanska länder. Befälhavarens schema är från måndag till torsdag på eftermiddagen. Programmet för denna officiella mästare är mycket praktiskt. Studenten får 450 undervisningstimmar och garanteras minst 3 månaders praxis i specialiserade media, byråer eller märken inom sektorn. -
Magisterexamen
Heltid
Spansk
Campusstudier
 
ESCO Escuela Superior de Comunicación y Marketing de Granada
Granada, Spanien

Professional Fashion Master. Kommunikation och ledning riktar sig till dem som vill stå fram och arbeta i modevärlden. Med vår akademiska metod förvärvas nödvändig kunskap som ... +

Professional Fashion Master. Kommunikation och ledning riktar sig till dem som vill stå fram och arbeta i modevärlden. Med vår akademiska metod förvärvas nödvändig kunskap som gör det möjligt för oss att förstå sektorens interna funktionssätt och de trender som rör den. -
Magisterexamen
Heltid
9 månader
Spansk
Campusstudier
Internet
 
Idep Barcelona
Barcelona, Spanien

Sociala förändringar återspeglas i utvecklingen av mode, förstås som ett språk genom vilken en uppsättning värderingar och identitet stroke sänds.

Sociala förändringar återspeglas i utvecklingen av mode, förstås som ett språk genom vilken en uppsättning värderingar och identitet stroke sänds. -
Magisterexamen
Heltid
Spansk
Campusstudier
 
Europäische Hochschule für Wirtschaft und Management
Shoreditch, Storbritannien

Programmet har utformats för att tillgodose behoven hos unga akademiker som vill följa en modekarriär. Det är särskilt relevant om du strävar efter att arbeta inom modemedier, ... +

Programmet har utformats för att tillgodose behoven hos unga akademiker som vill följa en modekarriär. Det är särskilt relevant om du strävar efter att arbeta inom modemedier, journalistik, som konsultagent eller stylist. -
MA
Engelska, Tysk
Campusstudier