close

Filter

Visa resultat

Se alla masterprogram i Modekommunikation på distans i Europa 2021

En masterexamen är ett bevis på slutförda studier på hög nivå där man som student både utökar sin kunskap inom ett visst område och främjar sin framtida karriär. De flesta masterexamina utfärdas av statliga eller privata universitet. Mode kommunikationsprogram ge studenterna möjlighet att arbeta med en mängd olika visuella och mediekommunikationsmetoder som används inom modebransch… Läs mer

En masterexamen är ett bevis på slutförda studier på hög nivå där man som student både utökar sin kunskap inom ett visst område och främjar sin framtida karriär. De flesta masterexamina utfärdas av statliga eller privata universitet.

Mode kommunikationsprogram ge studenterna möjlighet att arbeta med en mängd olika visuella och mediekommunikationsmetoder som används inom modebranschen. Dessa inkluderar fotografering, digitala medier, film, grafisk kommunikation, styling och visa produktion.

Att handskas med offentliga universitet är långt från ett optimalt alternativ. Privata skolor ger mycket bättre stöd i distansutbildning upplevelse. Flera online-universitetet drar lärare och studenter på stora avstånd från hela världen. Detta ökar markant den mångfald i en distansutbildning klassrum och producerar utmanande samtal bland dem från enormt olika samhällen, regioner och avlägsna kulturer.

Det finns mer än fyra tusen organisationer för högre utbildning i Europa, från ledande forskningsinstitutioner till små, undervisnings-fokuserade universitet. Europa självt är inte så mycket annorlunda än andra kontinenter, som sträcker sig från polcirkeln till Afrikas kust.

Börja idag Bästa masterprogrammen i Modekommunikation på distans i Europa 2021

Läs mindre
Fler alternativ inom detta ämnesområde: 
format_list_bulleted Filter
IED – Istituto Europeo di Design Madrid
madrid, Spanien

Kan vi prata idag om Fashion 2.0? Vilken påverkan har Internet på varumärkets verklighet och deras kommunikationsstrategier? Hur förändras reglerna med den nya sällskaplighete ... +

Kan vi prata idag om Fashion 2.0? Vilken påverkan har Internet på varumärkets verklighet och deras kommunikationsstrategier? Hur förändras reglerna med den nya sällskapligheten, deltagandet och kommunikationen? Modefenomenet svarar på den digitala utmaningen och står inför en justering av dess regler. Sociala förändringar, ny teknik, sociala nätverk, konsumentutveckling och demokratisering av mode har fått varumärken att ompröva sina kommunikations- och marknadsföringsstrategier. För många har denna "digitala tidsålder" varit ett tillfälle att göra sig känd, positionera eller till och med uppfinna sig själv. Varumärkets identitet är en nyckelfaktor för att definiera en heltäckande och sammanhängande strategi, inte bara i utformningen av varje kollektion utan också i affärsmodellen, produkttyperna eller målgruppen. Det är därför viktigt att alla avdelningar arbetar mot ett enda mål och ger varumärket igenkännliga och gemensamma värden, vilket förstärker dess positionering i en dynamisk och interaktiv miljö som den nuvarande. Utifrån denna förutsättning förstår vi vikten av goda kommunikationsstrategier i alla mode- och livsstilsföretag, oavsett storlek eller position. Oavsett om det ingår i lyxhandelssektorn eller ett litet hantverksföretag, behöver det en identitet. Vi är alla medvetna om mediets betydelse och den inflytandekraft som har nått denna sektor, därav vikten av den blandade mästaren i mode digital kommunikation och marknadsföring, som erbjuder en heltäckande vision, från grunden till traditionell kommunikation till nuvarande. digitalt ekosystem, som kommer att ta oss till begrepp som digital kommunikation, bloggplattformar, sociala nätverk (Flickr, LinkedIn, Vimeo, YouTube, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, etc.), hanteringsverktyg och analys, etc., vilket ger studenter med de färdigheter som behövs för att bli effektiva och tvärvetenskapliga yrkesverksamma. -
Magisterexamen
Heltid
11 månader
Engelska
20 Jan 2022
Internet
 
ESDi - Design School
Barcelona, Spanien

I Master i modestyling, bild och kommunikation arbetar alla områden och yrkeskunskaper hos stylister och specialister inom modekommunikation. Att öka synligheten, ge produkter ... +

I Master i modestyling, bild och kommunikation arbetar alla områden och yrkeskunskaper hos stylister och specialister inom modekommunikation. Att öka synligheten, ge produkterna ännu mer personlighet, förstärka varumärkets DNA och kommunicera tydligt och attraktivt på alla kanaler är viktigt i dagens modevärld, riktad till en alltmer krävande allmänhet. -
Magisterexamen
Deltid
Engelska, Spansk
Internet
 
ESCO Escuela Superior de Comunicación y Marketing de Granada
Granada, Spanien

Professional Fashion Master. Kommunikation och ledning riktar sig till dem som vill stå fram och arbeta i modevärlden. Med vår akademiska metod förvärvas nödvändig kunskap som ... +

Professional Fashion Master. Kommunikation och ledning riktar sig till dem som vill stå fram och arbeta i modevärlden. Med vår akademiska metod förvärvas nödvändig kunskap som gör det möjligt för oss att förstå sektorens interna funktionssätt och de trender som rör den. -
Magisterexamen
Heltid
9 månader
Spansk
Campusstudier
Internet
 

Få ett stipendium på upp till 10 000,00 

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium.
ESDi - Design School
Barcelona, Spanien +1 Mer

Magisterexamen i modeförvaltning fokuserar på modebranschens specifika egenskaper, vilket antar ett tvärvetenskapligt förhållningssätt till verkligheten hos de moderna företag ... +

Magisterexamen i modeförvaltning fokuserar på modebranschens specifika egenskaper, vilket antar ett tvärvetenskapligt förhållningssätt till verkligheten hos de moderna företagen, genom att förena kreativitet, marknadsföring och modekommunikation, teknik och innovation, och mycket viktigt: modehantering. -
Magisterexamen
Heltid
Engelska, Spansk
Campusstudier
Internet
 

TIPS! Om du representerar en skola och vill lägga till ditt program på vår lista kan du kontakta oss här