Keystone logo

1 Master Program i Modemarknadsföring i Asien för 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Mode
  • Modemarknadsföring
Studiefält
  • Mode (1)
    • Tillbaka till huvudkategorin
    Platser
    Hitta fler platser
    Typ av examen
    Varaktighet
    Studietakt
    Språk
    Språk
    Studieformat

    Popular education type

    Master Program i Modemarknadsföring

    Området modemarknadsföring fokuserar på en mängd olika företag och couture-relaterade ämnen. Beroende på vilket program man väljer kan man studera analys av kläder, sociala modeaspekter, e-handelsstrategier, ekonomi och marknader, statistisk analys och forskningsmetoder.

    Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.

    En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.