32 Master Program i Modemarknadsföring i Europa för 2024
Filter
Filter
- Master
- Masterexamen (MSc)
- Masterexamen (MA)
- Mode
- Modemarknadsföring
32 Master Program i Modemarknadsföring i Europa för 2024
Popular degree type
Popular study format
Popular education type
Master Program i Modemarknadsföring
Området modemarknadsföring fokuserar på en mängd olika företag och couture-relaterade ämnen. Beroende på vilket program man väljer kan man studera analys av kläder, sociala modeaspekter, e-handelsstrategier, ekonomi och marknader, statistisk analys och forskningsmetoder.
Sammanlagt finns det över 4000 lärosäten i Europa som erbjuder ett brett utbud av kurser på kandidatnivå, Masters och doktorsexamen nivå. Med fler och fler av dessa organisationer som erbjuder engelska som språk i utbildning för åtminstone en del av sina utbildningsprogram, universiteten i Europa är nu av högre kvalitet än någonsin tidigare. Universiteten i Europa erbjuder ett vänligt välkomnande för utländska studenter och för att ge en kurs av kunskaper som motsvarar deras yrke behöver i dagens globala efterfrågan.
En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.