$close

Filter

Visa resultat

Se masterprogram i Pedagogik i Lomas de Zamora i Argentina 2022

En masterexamen är ett bevis på slutförda studier på hög nivå där man som student både utökar sin kunskap inom ett visst område och främjar sin framtida karriär. De flesta masterexamina utfärdas av statliga eller privata universitet.I dess vidaste bemärkelse kan utbildning definieras som en formativ erfarenhet som har någon form av effekt på en individ. Detta kan därför påverka… Läs mer

En masterexamen är ett bevis på slutförda studier på hög nivå där man som student både utökar sin kunskap inom ett visst område och främjar sin framtida karriär. De flesta masterexamina utfärdas av statliga eller privata universitet.

I dess vidaste bemärkelse kan utbildning definieras som en formativ erfarenhet som har någon form av effekt på en individ. Detta kan därför påverka hur den enskilda personen tänker, känner eller handlar. Pedagogik är ett viktigt begrepp inom utbildning som refererar till undervisningsmetodologi.  

Argentina har ett mångkulturellt samhälle och är ett välkomnande land för studenter som väljer att studera utomlands. Utbildningens kvalitet är utmärkt och också mycket prisvärd.

Be om information Masterexamina i Pedagogik i Lomas de Zamora i Argentina 2022

Läs mindre
Läs mer om att studera i Argentina
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
Rekommenderade Senaste Titel
Universidad Nacional De Lomas De Zamora
Lomas de Zamora, Argentina

Ett av syftena med att skapa specialisering i didaktik och läroplan och magisterexamen i läroplan var att främja utbildning av lärare och från andra områden i lärofrågor, för ... +

Ett av syftena med att skapa specialisering i didaktik och läroplan och magisterexamen i läroplan var att främja utbildning av lärare och från andra områden i lärofrågor, för att uppfylla de krav som uppstår vid införlivandet av ackrediteringskontor i institutionerna, de alltid aktuella kvalitetsutmaningarna, de tekniska kraven som är nödvändiga för att styra den nya disciplinutvecklingen, uppfattningen av läroplanen som en permanent process. Dessa karriärer genomfördes med högkvalificerad lärarpersonal och med viktiga yrkesbakgrunder inom sina respektive discipliner, samt med enastående prestationer inom den offentliga funktionen kopplad till definitionen av läroplaner, både på nationell och provinsiell nivå, vilket gjorde det möjligt att etablera ett högklassigt forskarutbildningsteam, som utnyttjar det tillgängliga humankapitalet och får tillgång till ackrediteringen av båda karriärerna av CONEAU. Inrättandet av en magisterexamen i läroplanen svarade på intresset för att fortsätta med det grundläggande uppdraget att tillhandahålla akademiska förslag av hög kvalitet som kan ge olika nivåer av upplösning till gemenskapens krav och sina egna akademiker. Detta förslag tar hänsyn till kravet på fördjupad utbildning i teoretisk, metodologisk, teknologisk och professionell utveckling för forskning och kunskapsläget när det gäller det disciplinära utbildningsområdet, särskilt läroplanens område, både när det gäller designproblem som inom utbildningsutveckling, i ett landssammanhang där utvidgningen av den obligatoriska naturen i utbildningssystemet har främjat processer för läroinnovation och införlivandet av olika tekniker i klassrummet. -
Magisterexamen
Spanish (Argentina)
Campusstudier