$close

Filter

Visa resultat

Se masterprogram i Pedagogik i Tokyo i Japan 2022

En masterexamen får man när man har avslutat studier på avancerad nivå inom ett specifikt ämnesområde där man har visat prov på en hög kunskapsnivå.I dess vidaste bemärkelse kan utbildning definieras som en formativ erfarenhet som har någon form av effekt på en individ. Detta kan därför påverka hur den enskilda personen tänker, känner eller handlar. Pedagogik är ett viktigt begr… Läs mer

En masterexamen får man när man har avslutat studier på avancerad nivå inom ett specifikt ämnesområde där man har visat prov på en hög kunskapsnivå.

I dess vidaste bemärkelse kan utbildning definieras som en formativ erfarenhet som har någon form av effekt på en individ. Detta kan därför påverka hur den enskilda personen tänker, känner eller handlar. Pedagogik är ett viktigt begrepp inom utbildning som refererar till undervisningsmetodologi.  

Japan har en av de starkt integrerade system för högre utbildning i Asien. Japans inställning till naturvetenskap och teknik är högt värderade alltså deras utbildningsnivå mycket strukturerad från barndomen till primär genom sekundära till tertiära nivåerna. Med 126 miljoner människor som bor i Japan har ett kulturellt rik miljö. Greater Tokyo-området är det största storstadsområdet i världen, med över 30 miljoner invånare.

Tokyo är Japans huvudstad. Denna plats är känd för att vara en av de dyraste städerna i världen. Dessutom är Tokyo också känd för sina goda institutioner högkvalitativ utbildning som University of Tokyo och Wasedauniversitetet.

Be om information Masterexamina i Pedagogik i Tokyo i Japan 2022

Läs mindre
Läs mer om att studera i Japan
Fler alternativ inom detta ämnesområde: 
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
Rekommenderade Senaste Titel
Bunkyo Universit
Bunkyo City, Japan

Denna forskarskola grundades i april 2007. Huvudsyftet är att förbättra yrkesmässiga pedagogiska färdigheter i läroplaner och problemlösningsförmåga generellt och praktiskt ge ... +

Denna forskarskola grundades i april 2007. Huvudsyftet är att förbättra yrkesmässiga pedagogiska färdigheter i läroplaner och problemlösningsförmåga generellt och praktiskt genom en dialogutbildning som genomförs intensivt i små grupper. Vårt största bekymmer är hur vi ska hantera olika problem i skolutbildningen och att bedriva en mängd olika forskningar av individer, samhället i stort och material som är involverade i utbildningsområdet. Specifikt är teoretisk och praktisk forskning inom skolutbildning avgörande för ett nära samarbete med lokalsamhället på grundval av traditionell psykologi och pedagogik. Den högst rankade kvalifikationen för en avancerad undervisningsbevis, följt av första och andra undervisningsbevis kan erhållas efter avslutad kurs. Dessutom är studenter kvalificerade att vara skolpsykoterapeuter baserat på fältarbete. -
Magisterexamen
Japansk
Campusstudier