$close

Filter

Visa resultat

Se masterprogram i Pedagogik i Portugal 2022

En masterexamen är ett bevis på slutförda studier på hög nivå där man som student både utökar sin kunskap inom ett visst område och främjar sin framtida karriär. De flesta masterexamina utfärdas av statliga eller privata universitet.Utbildning definieras som processen att skaffa sig kunskap i någon form, oavsett om det handlar om övertygelser, vanor, färdigheter eller värden. Det… Läs mer

En masterexamen är ett bevis på slutförda studier på hög nivå där man som student både utökar sin kunskap inom ett visst område och främjar sin framtida karriär. De flesta masterexamina utfärdas av statliga eller privata universitet.

Utbildning definieras som processen att skaffa sig kunskap i någon form, oavsett om det handlar om övertygelser, vanor, färdigheter eller värden. Det finns många sätt att utbilda sig på. Man kan få utbildning genom undervisning, berättande, diskussioner, praktik och forskning.  

Portugal är ett av de varmaste europeiska länder. Högskoleutbildningar är mycket prisvärd. I själva verket Portugal har en av de lägsta levnadskostnader för studenter. Njut av de fantastiska stränderna i Algarve eller de gamla historiens vingslag i huvudstaden Lissabon.

De mest populära masterprogrammen i Pedagogik i Portugal 2022

Läs mindre
Läs mer om att studera i Portugal
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
Rekommenderade Senaste Titel
Institute of Educational Sciences (Instituto Superior de Ciências Educativas ISCE)
9, Portugal

Utveckla i en välstrukturerad konceptuell ram för det specifika sammanhanget för prestanda; Fördjupa kunskaperna i analys och kritisk reflektion för att förbättra socio-pedago ... +

Utveckla i en välstrukturerad konceptuell ram för det specifika sammanhanget för prestanda; Fördjupa kunskaperna i analys och kritisk reflektion för att förbättra socio-pedagogisk praxis; Bidra till uppbyggnaden av vetenskaplig kunskap inom det specifika utbildningsområdet; Utveckla ledarskapsförmåga och konfliktlösning; Anta interventionsstrategier för att bekämpa de problem som sociala obalanser genererar. Utveckla kapacitet för att designa, hantera och utvärdera institutioner och program -
Magisterexamen
Portuguese (Portugal)
Campusstudier
 
Institute of Education and Science (Instituto Superior de Educação e Ciências)
lissabon, Portugal

Det är tänkt med den här utbildningen att den framtida mästaren i förskoleutbildning utvecklar, inte bara en uppsättning specifika färdigheter som gör att han kan ingripa dire ... +

Det är tänkt med den här utbildningen att den framtida mästaren i förskoleutbildning utvecklar, inte bara en uppsättning specifika färdigheter som gör att han kan ingripa direkt med barn i funktionerna planering, planering, implementering och utvärdering av undervisningsinlärningsprocessen, såväl som bredare kompetenser som ökar aktivt deltagande i det institutionella livet, till exempel i skolledning och i relationen med de olika socio-pedagogiska aktörerna. Syftet med denna studiecykel är: att utveckla grundläggande färdigheter för intervention i utbildningssammanhang när det gäller förskoleutbildning; att utveckla färdigheter inriktade på analys av komplexa utbildningssituationer och forskning inom utbildning; främja byggandet av dessa grundläggande kompetenser i en stark artikulation mellan teori och praktik, ur ett professionellt perspektiv; främja utvecklingen av reflektionsmedel, ansvar, specialisering (expertis) och yrkesetik inom undervisningsområdet utveckla färdigheter i samband med aktivt deltagande i skolinstitutioner, nämligen med avseende på skolledning. Flera inlärningsmål (kunskap, färdigheter och kompetenser) som ska utvecklas av studenter i denna kurs fastställdes också -
MA
Portuguese (Portugal)
Campusstudier
 
Institute of Social Services of Oporto (Instituto Superior de Serviço Social do Porto)
Senhora da Hora, Portugal

främja en integrerad läsning av de ekonomiska, politiska, sociala och kulturella faktorer som väger utbildningsmetoderna hos de olika socialiseringsagenterna i barndomen och u ... +

främja en integrerad läsning av de ekonomiska, politiska, sociala och kulturella faktorer som väger utbildningsmetoderna hos de olika socialiseringsagenterna i barndomen och ungdomen, vilket förstärker uppbyggnaden av en framtid för social integration; tillhandahålla kunskap som gör det möjligt för oss att utveckla innovativa sätt att motverka misslyckandet med mekanismerna för social integration av familjen, bosättningsgemenskapen och skolinstitutionen själv och för att övervinna de sociala och psykiskt destruktiva effekterna av "differentiell förening" i barndomen och ungdomar; att främja studier som gör det möjligt att utvärdera kostnad / nytta-förhållandet för de olika typerna av tjänster, nämligen de som hänvisar till institutionalisering och de som gynnar nätverksarbete i samhället; främja forskning som bidrar till utformningen av interventionsmetoder som syftar till att bygga skolor, personliga och sociala kvalifikationsvägar, vilket förbättrar framgångsrika övergångar till vuxenlivet; främja inlärningen av metoder för samordnad handling bland olika typer av yrkesverksamma och organisationer, direkt eller indirekt involverade i utbildning av unga generationer, stimulera utvecklingen av mänskliga resurser och framväxten av forskningsprojekt som ska bedrivas inom ramen för doktorandprogram. -
Magisterexamen
Portuguese (Portugal)
Campusstudier
 

Få ett stipendium på upp till 10 000,00 

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium.
Institute of Paços de Brandão (Instituto Superior de Paços de Brandão)
lissabon, Portugal

Lärandemålen för master i Administration and Management of Education är: Kvalificera sig för utövandet av administration och management i utbildning med avseende på funktioner ... +

Lärandemålen för master i Administration and Management of Education är: Kvalificera sig för utövandet av administration och management i utbildning med avseende på funktionerna för riktning och pedagogisk, administrativ och ekonomisk ledning av utbildningsinstitutioner. Förstå skolans organisatoriska dynamik ur ett vetenskapligt perspektiv och enligt skolmodellens huvudmodeller och teorier för analys. Tillämpa vetenskapliga forskningsmetoder för att studera processer och praxis för organisation, ledarskap och administrativ och pedagogisk ledning av utbildnings- och undervisningsinstitutioner. Utveckla kapacitet för pedagogisk innovation och intervention i utbildnings- och skolkontext med beaktande av forskningsinsatsernas bidrag till utbildning. Utveckla färdigheter som möjliggör livslångt lärande, på ett grundläggande självorienterat eller autonomt sätt, enligt ett professionellt utvecklingsperspektiv. -
Magisterexamen
Portuguese (Portugal)
Campusstudier
 
Institute of Educational Sciences (Instituto Superior de Ciências Educativas ISCE)
9, Portugal

PROFESSIONELLA UTGÅNGAR Plantskolor; Dagis; Informella utbildningssammanhang för barn och samhällsanimering: Animering av bibliotek, lekrum, fritidsaktiviteter, sjukhus, föret ... +

PROFESSIONELLA UTGÅNGAR Plantskolor; Dagis; Informella utbildningssammanhang för barn och samhällsanimering: Animering av bibliotek, lekrum, fritidsaktiviteter, sjukhus, företag som organiserar lekfulla och / eller didaktiska aktiviteter; Administration av daghem och daghem. Denna andra cykel av studier syftar till att förvärva yrkeskunskaper som anges som grundläggande i barnpedagogens specifika professionella prestandaprofil, för att göra det möjligt för honom / henne att utforma och utveckla läroplanen genom planering, organisering och bedömning av miljöundervisning samt aktiviteter och läroplaner i syfte att bygga meningsfullt lärande; mobilisering av kunskaper och färdigheter som är nödvändiga för utvecklingen av en integrerad läroplan. -
Magisterexamen
Portuguese (Portugal)
Campusstudier