$close

Filter

Visa resultat

Se masterprogram i Pedagogik i lissabon i Portugal 2022

En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.Vissa kan välja att utbilda sig själva, även om utbildning oftast genomförs under ledning av en lärare eller instruktör. Högre utbildning sker ofta i regi av en professor. Utbildning kan ma… Läs mer

En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.

Vissa kan välja att utbilda sig själva, även om utbildning oftast genomförs under ledning av en lärare eller instruktör. Högre utbildning sker ofta i regi av en professor. Utbildning kan man få i en mängd olika situationer, både informella och formella.  

Portugal är ett av de varmaste europeiska länder. Högskoleutbildningar är mycket prisvärd. I själva verket Portugal har en av de lägsta levnadskostnader för studenter. Njut av de fantastiska stränderna i Algarve eller de gamla historiens vingslag i huvudstaden Lissabon.

Lissabon är Portugals 's huvudstad och har en befolkning på mer än 500.000 personer inom sin förvaltning. Med Europeiska unionen, kommer Lissabon 11 i termer av befolkning och bland de äldsta städerna på jorden. Det finns 3 ledande universitet i Lissabon nämligen, Lissabons universitet, Tekniska universitetet i Lissabon och New Lissabons universitet.

Be om information Masterexamina i Pedagogik i lissabon i Portugal 2022

Läs mindre
Läs mer om att studera i Portugal
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
Rekommenderade Senaste Titel
Institute of Educational Sciences (Instituto Superior de Ciências Educativas ISCE)
9, Portugal

Utveckla i en välstrukturerad konceptuell ram för det specifika sammanhanget för prestanda; Fördjupa kunskaperna i analys och kritisk reflektion för att förbättra socio-pedago ... +

Utveckla i en välstrukturerad konceptuell ram för det specifika sammanhanget för prestanda; Fördjupa kunskaperna i analys och kritisk reflektion för att förbättra socio-pedagogisk praxis; Bidra till uppbyggnaden av vetenskaplig kunskap inom det specifika utbildningsområdet; Utveckla ledarskapsförmåga och konfliktlösning; Anta interventionsstrategier för att bekämpa de problem som sociala obalanser genererar. Utveckla kapacitet för att designa, hantera och utvärdera institutioner och program -
Magisterexamen
Portuguese (Portugal)
Campusstudier
 
Institute of Education and Science (Instituto Superior de Educação e Ciências)
lissabon, Portugal

Det är tänkt med den här utbildningen att den framtida mästaren i förskoleutbildning utvecklar, inte bara en uppsättning specifika färdigheter som gör att han kan ingripa dire ... +

Det är tänkt med den här utbildningen att den framtida mästaren i förskoleutbildning utvecklar, inte bara en uppsättning specifika färdigheter som gör att han kan ingripa direkt med barn i funktionerna planering, planering, implementering och utvärdering av undervisningsinlärningsprocessen, såväl som bredare kompetenser som ökar aktivt deltagande i det institutionella livet, till exempel i skolledning och i relationen med de olika socio-pedagogiska aktörerna. Syftet med denna studiecykel är: att utveckla grundläggande färdigheter för intervention i utbildningssammanhang när det gäller förskoleutbildning; att utveckla färdigheter inriktade på analys av komplexa utbildningssituationer och forskning inom utbildning; främja byggandet av dessa grundläggande kompetenser i en stark artikulation mellan teori och praktik, ur ett professionellt perspektiv; främja utvecklingen av reflektionsmedel, ansvar, specialisering (expertis) och yrkesetik inom undervisningsområdet utveckla färdigheter i samband med aktivt deltagande i skolinstitutioner, nämligen med avseende på skolledning. Flera inlärningsmål (kunskap, färdigheter och kompetenser) som ska utvecklas av studenter i denna kurs fastställdes också -
MA
Portuguese (Portugal)
Campusstudier
 
Institute of Paços de Brandão (Instituto Superior de Paços de Brandão)
lissabon, Portugal

Lärandemålen för master i Administration and Management of Education är: Kvalificera sig för utövandet av administration och management i utbildning med avseende på funktioner ... +

Lärandemålen för master i Administration and Management of Education är: Kvalificera sig för utövandet av administration och management i utbildning med avseende på funktionerna för riktning och pedagogisk, administrativ och ekonomisk ledning av utbildningsinstitutioner. Förstå skolans organisatoriska dynamik ur ett vetenskapligt perspektiv och enligt skolmodellens huvudmodeller och teorier för analys. Tillämpa vetenskapliga forskningsmetoder för att studera processer och praxis för organisation, ledarskap och administrativ och pedagogisk ledning av utbildnings- och undervisningsinstitutioner. Utveckla kapacitet för pedagogisk innovation och intervention i utbildnings- och skolkontext med beaktande av forskningsinsatsernas bidrag till utbildning. Utveckla färdigheter som möjliggör livslångt lärande, på ett grundläggande självorienterat eller autonomt sätt, enligt ett professionellt utvecklingsperspektiv. -
Magisterexamen
Portuguese (Portugal)
Campusstudier
 

Få ett stipendium på upp till 10 000,00 

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium.
Institute of Educational Sciences (Instituto Superior de Ciências Educativas ISCE)
9, Portugal

PROFESSIONELLA UTGÅNGAR Plantskolor; Dagis; Informella utbildningssammanhang för barn och samhällsanimering: Animering av bibliotek, lekrum, fritidsaktiviteter, sjukhus, föret ... +

PROFESSIONELLA UTGÅNGAR Plantskolor; Dagis; Informella utbildningssammanhang för barn och samhällsanimering: Animering av bibliotek, lekrum, fritidsaktiviteter, sjukhus, företag som organiserar lekfulla och / eller didaktiska aktiviteter; Administration av daghem och daghem. Denna andra cykel av studier syftar till att förvärva yrkeskunskaper som anges som grundläggande i barnpedagogens specifika professionella prestandaprofil, för att göra det möjligt för honom / henne att utforma och utveckla läroplanen genom planering, organisering och bedömning av miljöundervisning samt aktiviteter och läroplaner i syfte att bygga meningsfullt lärande; mobilisering av kunskaper och färdigheter som är nödvändiga för utvecklingen av en integrerad läroplan. -
Magisterexamen
Portuguese (Portugal)
Campusstudier