$close

Filter

Visa resultat

Se de 230 mest populära masterprogrammen i Portugal 2022

Portugal lockar människor från hela världen till jobb, resor och studier. Många internationella studenter har upptäckt att en masterexamen i Portugal är mer än bara en bra utbildning. Det är också en unik möjlighet att få värdefull internationell erfarenhet, något som kan ge en konkurrensfördel på den globala arbetsmarknaden. Portugal har något att erbjuda alla, inklusive fantastis… Läs mer

Portugal lockar människor från hela världen till jobb, resor och studier. Många internationella studenter har upptäckt att en masterexamen i Portugal är mer än bara en bra utbildning. Det är också en unik möjlighet att få värdefull internationell erfarenhet, något som kan ge en konkurrensfördel på den globala arbetsmarknaden. Portugal har något att erbjuda alla, inklusive fantastiska stränder, ett milt klimat, rik kultur och historia, spännande städer och många sevärdheter.

Det finns en mängd olika högkvalitativa programalternativ om man vill ta en masterexamen i Portugal. Några av de mest populära ämnena är ekonomi, företagsekonomi, finans, informationsteknik, hotell och restaurang, internationell utveckling och europeiska studier. När man tar en masterexamen i Portugal kombinerar man akademiska studier med erfarenheter som främjar kulturell och intellektuell tillväxt, något som är positivt när man ska börja jobba.

Bläddra igenom masterprogram i Portugal nedan och hitta den utbildning du har sökt efter!

Läs mindre
Läs mer om att studera i Portugal
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
  • Populärt Senaste Titel
  • Populärt
  • Senaste
  • Titel
FBA The Football Business Academy
lissabon, Portugal

När fotbollsverksamheten blir allt mer professionell blir behovet av chefer med rätt kunskap och kompetensuppsättning allt större. Därför satte The Football Business Academy s ... +

När fotbollsverksamheten blir allt mer professionell blir behovet av chefer med rätt kunskap och kompetensuppsättning allt större. Därför satte The Football Business Academy sig ner med experter på fotbollsindustrin och skapade ett unikt och omfattande program som förbereder kandidater för framgång i fotbollsindustrins dynamiska, globala framtid. FBA erbjuder en professionell mästare i fotbollsföretag som är den första i sitt slag; Det är ett hybridprogram som tar alla fördelarna med onlinekurser och fysiska kurser och kombinerar dem till ett unikt program. Detta program går bort från traditionella kursstrukturer och utbildningsmodeller för att skapa en mer innovativ och fullständig läroplan som tillgodoser fotbollsindustrins behov och verklighet såväl som elever från 2000-talet. -
Magisterexamen
Heltid
Deltid
Engelska
Mar 2022
01 Feb 2022
Kombinerat online och på campus
Campusstudier
Internet
 
Universidade Portucalense
Porto, Portugal

Dagens utmaningar kräver att cheferna förstår hur de funktionella verksamhetsområdena passar ihop och att tänka strategiskt, analytiskt och kritiskt om affärsmodeller och prax ... +

Dagens utmaningar kräver att cheferna förstår hur de funktionella verksamhetsområdena passar ihop och att tänka strategiskt, analytiskt och kritiskt om affärsmodeller och praxis. UPT MPhil in Management är utformad för dem som vill göra sitt varumärke i arbetslivet, oavsett om de startar karriär eller helt enkelt vill öka den, eftersom det ökar kärnhanteringsfärdigheterna genom att fokusera på avancerade återkommande affärsrelaterade teman. Både viktiga kvalitativa och kvantitativa ledningsområden omfattas omfattande och ger studenterna överförbara kunskaper för att ta sig in i en mängd olika arbetsroller inom alla branscher. Dessutom ger UPT MPhil in Management god kunskap i forskningsmetoder med framstående metoder för datainsamling samt dataanalys. -
Magisterexamen
Heltid
2 år
Engelska
Okt 2022
20 Apr 2022
Campusstudier
 
University of Lisbon - Medfor
lissabon, Portugal +2 Mer

MEDfOR är ett tvåårigt mästarkursprogram i världsklass. MEDfOR betonar att förbereda den framtida generationen av ingenjörer, chefer, forskare och lärare som är involverade i ... +

MEDfOR är ett tvåårigt mästarkursprogram i världsklass. MEDfOR betonar att förbereda den framtida generationen av ingenjörer, chefer, forskare och lärare som är involverade i medelhavsskogsbruk och förvaltning av naturresurser. -
MSc
Heltid
2 år
Engelska
Campusstudier
 

Få ett stipendium på upp till 10 000,00 

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium.
Lithuanian Sports University
Vila Real, Portugal +2 Mer

Studiet bygger på en intensiv och tillämpad studie av en vetenskaplig metodik inom specifika disciplinområden samt på tvärvetenskapliga och tvärvetenskapliga perspektiv på idr ... +

Studiet bygger på en intensiv och tillämpad studie av en vetenskaplig metodik inom specifika disciplinområden samt på tvärvetenskapliga och tvärvetenskapliga perspektiv på idrottsstudier. Programmet implementeras med Erasmus-systemets mobilitetsresurser. Studenterna kommer att möta möjligheten att genomföra studieprogrammet vid tre universitet. -
Magisterexamen
Heltid
2 år
Engelska
01 Sep 2022
30 Jun 2022
Campusstudier
 
Catolica Porto Business School
Porto, Portugal

Civilingenjör i finans är ett högt internationaliserat program som syftar till att producera de bästa finansiella yrkesverksamma. Skapades 2000 och inspirerad av den angelsaxi ... +

Civilingenjör i finans är ett högt internationaliserat program som syftar till att producera de bästa finansiella yrkesverksamma. Skapades 2000 och inspirerad av den angelsaxiska modellen och metoderna, ansågs det vara en viktig vändpunkt när det gäller innovation i det portugisiska akademiska samfundet. Med en solid och rigorös teoretisk grund är MSc i finans ett professionellt orienterat program, utvecklat i nära samarbete med de bästa portugisiska finansinstitutionerna. -
Magisterexamen
Heltid
3 terminer
Engelska
Campusstudier
 
Nova School of Business and Economics
lissabon, Portugal

Nova SBE-magisterexamen i management och International Master in Management är utformad för studenter från alla kandidatbakgrunder som vill få en ledarutbildning. QS World Uni ... +

Nova SBE-magisterexamen i management och International Master in Management är utformad för studenter från alla kandidatbakgrunder som vill få en ledarutbildning. QS World University Ranking 2020 placerade Nova SBE: s Master i Management 37: e och Financial Times Ranking 2020 placerade vår International Master i Management 16: e. -
Magisterexamen
Heltid
3 terminer
Engelska
Sep 2022
23 Maj 2022
Campusstudier
 
Universidade Católica Portuguesa - Porto Law School
Porto, Portugal

The Masters in Law har en högkvalificerad fakultet, som kombinerar specialister från olika områden, från katolska universitetet och de mest prestigefyllda universiteten, utval ... +

The Masters in Law har en högkvalificerad fakultet, som kombinerar specialister från olika områden, från katolska universitetet och de mest prestigefyllda universiteten, utvalda för sin höga tekniska kompetens och också stora pedagogiska kapacitet. -
Magisterexamen
Deltid
Portuguese (Portugal)
Kombinerat online och på campus
Campusstudier
Internet
 
ISEG - Lisbon School of Economics & Management
lissabon, Portugal

Masters in Actuarial Science vid ISEG (University of Lissabon) erbjuder en solid akademisk grund i aktuariell vetenskap, statistik och finans. Det designades enligt de interna ... +

Masters in Actuarial Science vid ISEG (University of Lissabon) erbjuder en solid akademisk grund i aktuariell vetenskap, statistik och finans. Det designades enligt de internationella kraven för det aktuariella yrket. Det är tänkt att täcka de flesta kursmaterial som är nödvändiga för ackreditering av en aktuar i Europeiska unionen, i enlighet med The Actuarial Association of Europe. -
Magisterexamen
Heltid
3 terminer
Engelska
Campusstudier
 
Universidade Portucalense
Porto, Portugal

I denna cykel av studier behandlas frågor om gästfrihet och dess dimensioner, baserat på konceptuell kunskap om teoretiskt tänkande om trender inom området. Gästfrihet i detta ... +

I denna cykel av studier behandlas frågor om gästfrihet och dess dimensioner, baserat på konceptuell kunskap om teoretiskt tänkande om trender inom området. Gästfrihet i detta sammanhang förstås som både en ekonomisk verksamhet och som ett kulturellt fenomen, "ett intellektuellt sökande av sociala dimensioner, tillsammans med den ekonomiska naturen", vars grundläggande beståndsdelar av gästfrihet är: kundnöjdhet, konkurrenskraft och samarbete, designen, och förbättring av tjänster, hantering av relationen mellan kundservice och förvaltning av gästfrihetstjänster. Genom att känna till dynamiken och dess genomförande, turismens agerande i de olika arbetssammanhangen, hävdas det som en distinkt möjlighet, innovativ, förstärkare av kvalitetssystemet och ökad konkurrenskraft, antingen i företagen eller på turistdestinationerna. Således är denna mästare placerad på att uppnå en formation som syftar till: Hantering av operationer i den optiska kvaliteten på tillhandahållandet av adekvata tjänster till konsumenternas mångfald; Hantering av relationen och interaktionen mellan värdsamhället i försvaret och skyddet av deras kultur och arv och besökare; Strategisk planering tänkt till värden, reflekterande över sociala och individuella frågor; Turistinformation och differentierande strategisk marknadsföringstillgång till konsumenter; Äktheten och originaliteten hos de sociala och kulturella utrymmena, utrustningen och turismresurserna som en prioritet; Planering och ledning av evenemang, kulturella, sociala och individuellt differentierade. Denna andra cykel handlar också om forskningens dimensioner som ett grundläggande stöd för utövandet av arbete som ett sätt för personlig och social tillväxt. Masterprogrammet kommer att utöka utbudet av forskarutbildning inom det framväxande området turism och gästfrihet, vilket bidrar till de regionala och nationella ekonomiska systemen. Studenter kommer att uppmuntras att producera baserat på den starka relationen med branschorganisationer, som kommer att integreras i forskningsprojekt och uppmanas att bidra till studiet av arbetsmarknadens behov. Det är avsett att, med detta masterprogram, främja skapandet av synergier i samarbete med turismorganisationerna, för utvecklingen av territorierna och de olika dimensionerna av gästfrihet som är förknippade med dem. Syftet är också att utveckla ett akademiskt utbyte med andra nationella och internationella institutioner för högre utbildning. Kort sagt kommer studenterna att ges befogenheter som gör det möjligt för dem att aktivt bidra till att positionera turismen till en entreprenöriell nivå, innovativ och genomsyrad av en tanke riktad mot människor, samhällen och deras arv och kultur. Varför välja detta program Denna studiecykel förmedlar specialiserad utbildning inom området turism och fritid som presenteras som sekventiell och komplementär till den som ges i de första studiecyklerna i Tourism Management, Hospitality Management, Ekonomi, Marknadsföring, Samhällsvetenskap, Geografi, Arvsområden, Planering regionalt och Urban och relaterade områden. Filosofin som ligger till grund för läroplanen för MPhil-strukturen inom turism och gästfrihet främjar förståelse och behärskning av gästfrihet inom kunskapsområdena för turism, baserat på en nyfiken anda, kreativitet, innovation och entreprenörskap, i nära samverkan med företag och organisationer. Lärandet är centrerat på studenten, vilket främjar utvecklingen av egenföretagande färdigheter och analytiskt och kritiskt tänkande, såväl som stark social och kulturell medvetenhet. Undervisnings-/inlärningsmetoderna främjar teknisk och vetenskaplig expertis inom turism, fritid och gästfrihet baserat på konsumenternas behov, lokalsamhällets engagemang och den sociokulturella utvecklingen av territoriet baserat på samarbete med institutioner, företag och partnerorganisationer . Detta främjar en större koppling till marknadssektorn, på utbildningsnivå, anställningsbarhet och tillämpad forskning. Karriärmöjligheter Organisationer och företag för förvaltning av destinationer; Ledning av konsult- och planeringsprojekt; Gästvänlighet skötsel; Organisation och ledning av evenemang; Branschorganisationer för turism; Museer, monument och platser av National Heritage guide; Arvsförvaltning; Företag inom turistsektorn. Hotell och restauranger Landsbygdsturism Hälsa och välmående Mål Syftet med studiecykeln är att studenterna ska kunna: Förstå konceptet med gästfrihet som skaffar kunskap och färdigheter som möjliggör agera med kvalitet och innovation inom områdena för konsumenternas sociokulturella intressen; Tillämpa specialiserade undersöknings- och designtekniker inom områdena turism och gästfrihet; Förstå vikten av gemenskap och institutionellt samarbete för att utveckla en kulturell och arvsidentitet inom gästfrihet, kulturella och arvsvärden som värnar om och kommunikation; Känna till marknadsföringsstrategierna som tillämpas på gästfrihetssammanhang inom turism; Förstå vikten av planering inom turism och fritid med stöd av dynamisk observation, övervakning, kritisk analys som ska tillämpas i territoriell utveckling och turismsystemets konkurrenskraft; Känna till verksamheten inom hotellområdet med tanke på den personliga och professionella utvecklingen av mänskliga resurser och gästfrihet. Behörighet att gå med i programmet Tillgång till masterkursen i turism och gästfrihet kräver att kandidaterna måste ha: (a) en kandidatexamen eller juridisk motsvarighet inom turism, företagsledning, ekonomi, samhällsvetenskap och humaniora, hotellledning och relaterade områden; b) En utländsk högre akademisk examen från en ansluten stat som överensstämmer med principerna för Bolognaprocessen inom turism, företagsledning, ekonomi, samhällsvetenskap och humaniora, hotellledning och relaterade områden; c) Utländsk högre akademisk examen som erkänns av Vetenskapliga rådet för att uppfylla målen för antagning till en kurs på avancerad nivå; d) Skola, vetenskaplig eller professionell läroplan som är erkänd av det vetenskapliga rådet. Vetenskapliga rådet. Kandidaterna för att få tillgång till den andra studiecykeln i turism och gästfrihet rangordnas baserat på bedömningen av meriter som härrör från det viktade genomsnittet av tre huvudbedömningar i tre huvudkriterier: a) Akademiska kvalifikationer; b) Vetenskaplig produktion; c) Yrkeserfarenhet Samordnaren av studiecykeln ansvarar för sorteringen av kandidaterna Projekt ICM Partnership Portugal-Brasil "Vatten, landskap och hållbar turism", (ERASMUS +), 2017-2019 ICM Partnership Portugal- Republiken Kina "Museum and Cultural Landscape", (ERASMUS+), 2016-2018 och 2018-2020 ICM Partnership Portucalense University och State University of New York (SUNY) Potsdam "Global Climate Change and Wine Tourism Strategic Responses", (ERASMUS+), 2018-2020 EURICA "EUROPE RITUAL CUISINE – DIGITAL PRESENTATION AND PRESERVATION", (ERASMUS+), 2020-2022 PERICLES "Bevarande och hållbart styrande av kulturarv och landskap i europeiska kust- och havsregioner", 2018 – 2022 FENICE "Första entreprenörskap och innovation inom kulturella och kreativa industrier genom tvärvetenskaplig utbildning", (ERASMUS +), 2020-2022 TWINE "Samskapande av hållbara turism- och vinupplevelser på landsbygden (POCI-01-0145-FEDER-032259)" (FCT), 2018 - 2022 CREATOUR "Kreativ turismdestinationsutveckling i små städer och landsbygdsområden", 2016 - 2020 Internationellt förhållningssätt Internationella studenter är välkomna! De har en chans att delta i MPhil-programmet genom en vanlig ansökan (bli vanliga studenter vid UPT) eller besluta sig för att välja denna kurs för en upplevelse av internationell mobilitet (ERASMUS +, i det här fallet måste kandidaterna regelbundet registreras i en MPhil's examen vid ett annat europeiskt universitet). I båda fallen stödjer UPT internationella studenter med personlig uppmärksamhet och omsorg och ger all nödvändig information om staden, boende, transportsystem, underhållning och fritid, etc. En internationell samordningstjänst som avsiktligt skapats för denna fråga kommer att stå till deras tjänst! -
Magisterexamen
Heltid
4 terminer
Engelska
Sep 2022
20 Apr 2022
Campusstudier
 
Universidade Portucalense
Porto, Portugal

På senare år har det digitala universum fått en obestridlig social och ekonomisk övervikt. Nya konsumenter med tillgång till obegränsad information är inte längre passiva agen ... +

På senare år har det digitala universum fått en obestridlig social och ekonomisk övervikt. Nya konsumenter med tillgång till obegränsad information är inte längre passiva agenter, de är aktiva samtalspartner som söker och konstruerar mer bekväma lösningar. Mer omedelbara, mer medvetna och informerade konsumenter kräver snabbare och mer flexibla lösningar och svar. Dessa konsumenter utmanar en konventionell marknadsföringsstrategi och sättet att göra affärer. Ledning och företag har lidit av outplånliga förändringar som ett resultat av tekniska framsteg. Å ena sidan finns det ett uppror av teknikbaserade affärer, men också behovet av att införliva potentialen och egenskaperna hos nya teknologier i ledningsmodeller. Därför är digitalisering av nya och befintliga verksamheter inte längre ett alternativ utan en oundviklighet. Eftersom företag och institutioner måste svara på denna utmaning i den globala och digitala tidsåldern, med en ny affärskultur ledd av nya chefer. Som svar på utmaningarna från den alltmer digitala miljön och behovet för företag och företag att införliva dessa trender, tillhandahåller MPhil i marknadsföring och digitala affärer utbildning som balanserar förmågan att behärska metoderna och verktygen för att förhålla sig till marknaden, färdigheter för att utveckla företag i ett globalt sammanhang och tillämpning av teknisk potential på företag. Mål Att designa och implementera lösningar för att stödja skapandet av digitala företag i den globala världen; Att designa och implementera lösningar som möjliggör integration av den digitala dimensionen i traditionella affärsmodeller; Att integrera och främja en innovationskultur i affärssammanhang; Att anta en filosofi om marknadsföring på företagsutveckling och ledning; Att integrera de tekniska verktygen i företagsledning, inklusive insamling, organisation, analys, utveckling och spridning av information; Att lösa affärs- och marknadsföringsproblem i den digitala miljön genom att använda sig av vetenskapliga forskningsmetoder och tekniker, kommunicera och tydligt försvara de föreslagna lösningarna; Att veta hur man använder och väljer digitala verktyg för att stödja marknadsföring och nya affärsmodeller. Varför välja denna kurs McKinsey & Company, en ansedd internationell konsult, säger i en nyligen genomförd studie om den digitala ekonomin att "djärva, tätt integrerade digitala strategier kommer att vara det som utmärker vinnande företag, och den största avkastningen kommer att gå till dem som startar digitala störningar." Konsulten avslutar med att föreslå att företag bör agera beslutsamt både i skapandet av digitala affärer och digitaliseringen av befintliga affärsmodeller. Den enda MPhil som erbjuder en blandning mellan marknadsföring, affärer och digitalt MPhil i marknadsföring och digitala affärer svarar på denna utmaning och behov. Kombinationen av marknadsföring, affärer och digitalt framstår som den särskiljande aspekten jämfört med andra erbjudanden på MPhil-nivå. Med de färdigheter som förvärvats under denna utbildning kommer studenten att kunna utveckla och operationalisera affärsstrategier som kan möta den digitala ekonomins utmaningar. Tanke och handling; Strategi och verksamhet i en enda MPhil-examen Innehållet återspeglar detta innovativa tillvägagångssätt som kombinerar nyckelteman för strategisk design - såsom strategi, konsumenttrender, strategisk och operativ marknadsföring och varumärkeshantering - med teman som gör att strategin kan implementeras - såsom integrerad kommunikation i digitala medier, marknadsföringsintelligens, analytisk marknadsföring, digitala labb och e-handel. Lär dig mer, gör mer, upplev mer Inlärningsstrategin fokuserar på inläraren och den upplevelsemässiga dimensionen av lärande, med fokus på att lära sig genom att göra, problemlösning och seminarier om bästa praxis. I den sista delen av MPhil, förutom avhandlingen, möjliggör möjligheten att välja en praktikplats eller ett projekt inte bara kontakt med affärsverkligheten, utan också möjligheten att utveckla innovativa idéer med affärspotential. Fallet för digital återuppfinning (Jacques Bughin, Laura LaBerge och Anette Mellbye), McKinsey & Company, februari 2017 Karriärmöjligheter Hur långt vill du gå? World Economic Forum förutspår att vissa framtida yrken inte existerar idag. Men med kombinerade förberedelser inom områdena marknadsföring, affärer och digitalt är möjligheterna som öppnar sig otaliga. Förbered dig för framtiden... Jobb relaterade till marknadsföring och digitala områden för offentliga och privata, vinstdrivande och ideella organisationer, nämligen: definition av blandningsstrategier (online och offline) digital kommunikation digital marknadsföring hantering av sociala medier kundrelationshantering (CRM) e-handelshantering datautvinning och konsumentanalys Antagningskrav Kandidatexamen i management, ekonomi eller något relaterat område Engelska språkkrav Utvärdering av CV En intervju (live eller Skype) Diplom och certifikat MPhil i marknadsföring och digitala affärer Specialiseringskurs i marknadsföring och digitala affärer -
Magisterexamen
Heltid
4 terminer
Engelska
Okt 2022
20 Apr 2022
Campusstudier
 
Catolica Porto Business School
Porto, Portugal

MSc i management vid Católica Porto Business School är en innovativ MSc, inspirerad av bästa internationella praxis, som drar nytta av skolans erfarenhet av avancerad ledarutb ... +

MSc i management vid Católica Porto Business School är en innovativ MSc, inspirerad av bästa internationella praxis, som drar nytta av skolans erfarenhet av avancerad ledarutbildning under de senaste 25 åren. -
Magisterexamen
Heltid
3 terminer
Engelska, Portugisiska
Campusstudier
 
Catolica Porto Business School
Porto, Portugal

Huvudsyftet med MSc i marknadsföring är att garantera länken mellan teorier och modell som lärs ut och verkligheten i problemen i dagens marknadsföringsaktiviteter. Således te ... +

Huvudsyftet med MSc i marknadsföring är att garantera länken mellan teorier och modell som lärs ut och verkligheten i problemen i dagens marknadsföringsaktiviteter. Således tenderar vi att använda empirisk undervisningsmetod så mycket som möjligt, tillsammans med fallstudier. Vi har utvecklat ett pragmatiskt tillvägagångssätt som motiverar studenter att producera användbar forskning. -
Magisterexamen
Heltid
3 terminer
Engelska
Campusstudier
 
Nova School of Business and Economics
lissabon, Portugal

Master's in Economics på Nova SBE är det 3: e bästa Master in Economics i Europa enligt Eduniversal-rankingen 2019. Fick vi din uppmärksamhet ännu? Till detta kan vi lägga til ... +

Master's in Economics på Nova SBE är det 3: e bästa Master in Economics i Europa enligt Eduniversal-rankingen 2019. Fick vi din uppmärksamhet ännu? Till detta kan vi lägga till möjligheten att delta i ett avancerat program som innehåller analytiska färdigheter och politisk och ekonomisk medvetenhet. -
Magisterexamen
Heltid
3 terminer
Engelska
Sep 2022
23 Maj 2022
Campusstudier
 
Nova School of Business and Economics
lissabon, Portugal

Detta program gör det möjligt för dig att utveckla en gedigen kunskap, analytisk och problemlösande kompetenser inom det finansiella området. Du kan välja att fokusera dina st ... +

Detta program gör det möjligt för dig att utveckla en gedigen kunskap, analytisk och problemlösande kompetenser inom det finansiella området. Du kan välja att fokusera dina studier i Portugal, men det finns också möjlighet att lära sig över gränserna och göra affärer över gränserna genom våra internationella spår. -
Magisterexamen
Heltid
3 terminer
Engelska
Sep 2022
23 Maj 2022
Campusstudier
 
Nova School of Business and Economics
lissabon, Portugal

CEMS Master's in International Management (CEMS MIM) bygger på de mål som uppställts av alliansens grundare för 30 år sedan: utbilda framtida generationer av internationella f ... +

CEMS Master's in International Management (CEMS MIM) bygger på de mål som uppställts av alliansens grundare för 30 år sedan: utbilda framtida generationer av internationella företagsledare och globala medborgare och förbereda dem för att bidra till en mer öppen, hållbar och inkluderande värld. -
Magisterexamen
Heltid
4 terminer
Engelska
Sep 2022
29 Apr 2022
Campusstudier