Keystone logo

Deltid Master Program i Public Relations (PR) i Indien för 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Studier i marknadsföring
  • Deltid
Studiefält
    Arkitekturstudier (0)Biovetenskap (0)Designstudier (0)Energistudier (0)Företagsekonomi (0)Generella studier (0)Hotell och turism (0)Humaniorastudier (0)Hållbarhetsstudier (0)Ingenjörsstudier (0)
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Inga program uppfyller dina sökkriterier. Förfina dina filter.

Clear filters

Popular education type

Deltid Master Program i Public Relations (PR)

Public Relations PR är ett tvärvetenskapligt område som kombinerar marknadsföring, reklam och andra kommunikativa insatser. I allmänhet är målet för PR-program och kurser för att hjälpa eleverna att förstå hur man kan hjälpa individer och företag att ansluta med media, en viss marknad eller community-at-large.

Hittade i södra delen av Asien, är Indien näst mest befolkade landet i världen med ungefär 1,27 miljarder människor. Indien har fyra typer av universiteten, Centrala universitet, statliga universitet, Anses universitet och privata universitet som består i över 550 institutioner.

En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.

Deltidsinlärning gör att man kan få en examen eller examen även om man inte kan gå i skolan på heltid. Man kan lära sig i sin egen takt, successivt samla poäng som räknas till en slutlig examen.