Master Program i Public Relations (PR) i Indien för 2024
Filter
Filter
- Master
- Masterexamen (MSc)
- Masterexamen (MA)
- Studier i marknadsföring
Master Program i Public Relations (PR) i Indien för 2024
Inga program uppfyller dina sökkriterier. Förfina dina filter.
Clear filtersPopular education type
Master Program i Public Relations (PR)
Public Relations PR är ett tvärvetenskapligt område som kombinerar marknadsföring, reklam och andra kommunikativa insatser. I allmänhet är målet för PR-program och kurser för att hjälpa eleverna att förstå hur man kan hjälpa individer och företag att ansluta med media, en viss marknad eller community-at-large.
Hittade i södra delen av Asien, är Indien näst mest befolkade landet i världen med ungefär 1,27 miljarder människor. Indien har fyra typer av universiteten, Centrala universitet, statliga universitet, Anses universitet och privata universitet som består i över 550 institutioner.
En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.