Keystone logo

2 Distansutbildning Master Program i Reklam i Asien för 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Studier i marknadsföring
  • Reklam
  • Distansutbildning
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (2)
    • Tillbaka till huvudkategorin
    Platser
    Hitta fler platser
    Typ av examen
    Varaktighet
    Studietakt
    Språk
    Språk
    Studieformat

    Distansutbildning Master Program i Reklam

    Marknadsföringsprogram är utformade för studenter som vill lära sig om de sätt på vilka produkter och tjänster marknadsförs till allmänheten. Programmen förbereder studenterna på olika karriärer inom reklam och marknadsföring.

    Studenter som fullföljer en del av sin examen i Asien växer i antal. För närvarande, den andra och den tredje största ekonomierna i Asien. Utan begränsning, har eleverna beskrivit sin tid i Asien som den bästa upplevelsen i deras liv. Idag, tre av de fyra mest befolkade länderna i världen finns i Asien: Kina, Indien och Indonesien.

    En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.

    Online- eller distansundervisning avser användningen av elektroniska medier och informations- och kommunikationsteknik (IKT) inom utbildning. Med onlineinlärning kan man komma åt utbildning när som helst och från vilken plats som helst med en tillgänglig internetanslutning.