Keystone logo

192 Deltid Master Program i Studier i marknadsföring i Europa för 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Studier i marknadsföring
  • Deltid
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (192)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

Deltid Master Program i Studier i marknadsföring

En MBA i marknadsföring är en avancerad utbildning som man vanligtvis går för att man vill göra karriär inom marknadsföring och reklam. Beroende på läroplanen på den specifika läroanstalten kan studenterna erbjudas kurser i ämnen såsom marknadsundersökningar, företags- och privatkommunikation och marknadsföringsstrategier för sociala medier.

Sammanlagt finns det över 4000 lärosäten i Europa som erbjuder ett brett utbud av kurser på kandidatnivå, Masters och doktorsexamen nivå. Med fler och fler av dessa organisationer som erbjuder engelska som språk i utbildning för åtminstone en del av sina utbildningsprogram, universiteten i Europa är nu av högre kvalitet än någonsin tidigare. Universiteten i Europa erbjuder ett vänligt välkomnande för utländska studenter och för att ge en kurs av kunskaper som motsvarar deras yrke behöver i dagens globala efterfrågan.

En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.

Deltidsinlärning gör att man kan få en examen eller examen även om man inte kan gå i skolan på heltid. Man kan lära sig i sin egen takt, successivt samla poäng som räknas till en slutlig examen.