Keystone logo

3 Master Program i Studier i marknadsföring i Tokyo, Japan för 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Japan
  • Studier i marknadsföring
  • Tokyo
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (3)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Master Program i Studier i marknadsföring

    Tokyo är Japans huvudstad. Denna plats är känd för att vara en av de dyraste städerna i världen. Dessutom är Tokyo också känd för sina goda institutioner högkvalitativ utbildning som University of Tokyo och Wasedauniversitetet.

    En MBA i marknadsföring är en avancerad utbildning som man vanligtvis går för att man vill göra karriär inom marknadsföring och reklam. Beroende på läroplanen på den specifika läroanstalten kan studenterna erbjudas kurser i ämnen såsom marknadsundersökningar, företags- och privatkommunikation och marknadsföringsstrategier för sociala medier.

    Japan har en av de starkt integrerade system för högre utbildning i Asien. Japans inställning till naturvetenskap och teknik är högt värderade alltså deras utbildningsnivå mycket strukturerad från barndomen till primär genom sekundära till tertiära nivåerna. Med 126 miljoner människor som bor i Japan har ett kulturellt rik miljö. Greater Tokyo-området är det största storstadsområdet i världen, med över 30 miljoner invånare.

    En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.