Mästaren mode marknadsföring och kommunikation

Allmänt

Programbeskrivning

Sociala förändringar återspeglas i utvecklingen av mode, förstås som ett språk genom vilken en uppsättning värderingar och identitet stroke sänds. Den korrekta definitionen av marknadsföring åtgärden, som sträcker sig från begreppet varumärke personlighet, konsument- och marknadsnischer som syftar till att nå parametrarna samlingen bör ta hänsyn till formgivaren eller den typ av poäng försäljning samt god förvaltning och kommunikation av dessa aspekter (från en väldefinierad varumärke, sund förvaltning av reklam eller showroom och en rätt relation med medierna, att organisera ett evenemang med kändisar), är det viktigt i en global och konkurrensutsatt marknad.

Så, varje gång en särskild utbildning inom detta område, från en strategisk och operativ sida, vilket är att göra det möjligt för professionell marknadsföring och modekommunikation för att främja och sprida begreppet varumärkesidentitet eller värden av en produkt krävs , utforma en strategi som integrerar alla verktyg till hands.

En bra analys ger en översikt över marknaden, visar en bra strategi oss vägen framåt och en god gärning kan vara närvarande i medvetandet hos vår målgrupp, gör optimala resultat och försäljning, medan det fortfarande är vilka vi är.

Syften

Detta masterprogram undersöker den verksamhet som utförs av creative directors och marknadsföringsspecialister och kommunikation inom modebranschen ur ett strategiskt och teoretiskt men framför allt genom ett praktiskt förslag som gör det möjligt studenter för professionell ledning ett projekt av ett modemärke.

Genom en teoretisk och praktisk metodik studenter att fatta strategiska beslut om modemärken framställs (i allt som har med branding och verksamhetsområden av produktdefinitionen och detaljhandel strategier) och kommunikation och PR antingen hantering av presskontor, utveckling av varumärkesimage eller modehändelser, den fulla omfattningen av kunskaper och färdigheter för att genomföra ett effektivt, hållbart och realistiskt sätt.

I slutet av programmet för att ge nödvändig tillgång till den professionella världen och för att möta verkliga situationer och kommunikationsstrategier för mode marknadsföring.

Adresserat till

Akademiker och akademiker med erfarenhet av mode eller områdena kommunikation och förtjänstfullt företag för akademisk kursplan och / eller portfölj.

Tillgång och examen

Tillgång universitetsexamen (kandidatexamen eller examen) och intern urvalsprocess. egen magisterexamen delas ut av Universitat Abat Oliva CEU erhålls.

Curricular resväg

Detta magisterexamen är resultatet av att kombinera den akademiska läroplaner examen för marknadsföring och Brand Management och mode kommunikation och PR för modemärken.

Senast uppdaterad Nov 2015

Om skolan

En este nuevo escenario, mucho más exigente y que plantea sus propias necesidades, el principal objetivo de Idep Barcelona es formar a los mejores profesionales en el entorno del Diseño y la comunicac ... Läs mer

En este nuevo escenario, mucho más exigente y que plantea sus propias necesidades, el principal objetivo de Idep Barcelona es formar a los mejores profesionales en el entorno del Diseño y la comunicación gráfica y audiovisual, del Diseño y la imagen de moda y de la Fotografía y creación contemporánea. Una nueva generación de creativos que reúna, además de los conocimientos técnicos necesarios para utilizar con eficacia las herramientas más avanzadas, una visión contemporánea de las nuevas tendencias conceptuales. De esta manera, facilitamos su incorporación al mercado laboral en las mejores condiciones. Läs mindre