Marknadskommunikation MA/MSc
University of Westminster
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
London, Storbritannien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
GBP 19 000 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* internationellt - Storbritannien/EU: £ 16 000 (per läsår)
Masters Online Open Day - 28 februari 12-13.30 GMT
För att lära dig mer om hur du studerar för en forskarutbildning vid University of Westminster , gå med i vår onlineöppna dag. Prata med kursledare och nuvarande studenter online och få råd om antagning. Följ länken för mer inf
Introduktion
Kursöversikt
Marknadsföringskommunikation omfattar urval och tillämpning av de viktigaste kommunikationsverktygen som är tillgängliga för en organisation i strävan efter dess marknadsföringsmål. Detta arbete utförs ofta av specialistbyråer och involverar både strategiskt tänkande och utveckling av kreativa lösningar. Det kräver en blandning av forskningsbaserad kunskap med praktiken på hög nivå, ofta extremt kreativ, färdigheter. Kursen innehåller en studie av de verktyg som ligger till grund för utvecklingen av en marcomms -strategi och medieplattformarna för att leverera en marcomms -kampanj.
Som en del av kursen får du möjlighet att studera digital marknadsföring, som utgör kursplanen för Professional Diploma in Digital Marketing. Detta förbereder dig för att ta diplomproven efter din MA om du så önskar.
Kursen behandlar de viktigaste teknikerna för marknadsföringskommunikation. Det ger dig en tillräcklig grund för marknadsföring så att du enkelt kan arbeta med personer som är inblandade under hela marknadsföringsprocessen. Det yttersta syftet med kursen är att förbättra individuella karriärutvecklingsmöjligheter genom kunskap om hur man kan tillämpa akademiskt lärande på bästa marknadsföringskommunikation.
Karriärmöjligheter
Som akademiker kommer du att vara förberedd för marknadsföring, reklam och PR-roller runt om i världen och inom många olika sektorer inom specialiserade kommunikationsbyråer, privata företag, ideella organisationer, sociala företag och statliga organisationer. Du kanske till och med följer en konsultväg i syfte att bli din egen chef.
Undervisad i hjärtat av London, nära många av stadens nationella, internationella och globala arbetsgivare, kommer vår betoning på färdigheter, förmågor och egenskaper – med flera möjligheter under hela kursen att tillämpa dessa förmågor på verkliga affärsprojekt – ge direkt arbetserfarenhet för att förbättra ditt CV och din berättelse när du söker nya tjänster. Dessa tillämpade projekt kommer inte bara att utöka dina professionella nätverk utan direkt förbättra utsikterna för tidig anställningsbarhet efter examen.
Med ett växande globalt nätverk av 3 000 arbetsgivare är vår karriär- och anställningsbarhetstjänst här för att hjälpa dig att uppnå din fulla potential.
- Utvidga ditt nätverk
Bygg kontakter med kamrater och framtida företagsledare. - Kickstarta din karriär
Lär dig hur du använder sociala medier i din jobbjakt eller LinkedIn för att kickstarta din karriär. - Utveckla ditt CQ
Utveckla din kulturella intelligens – eller "CQ" – genom att studera tillsammans med studenter och personal som representerar mer än 100 nationaliteter.
Branschlänkar
Den här kursen har utformats med input från en rad branschfolk som arbetar med varumärkes- och marknadsföringsrådgivning, digital och datadriven kommunikation samt kreativa och sociala medier. Vi har utmärkta kontakter med relevanta yrkesorgan, inklusive Institute of Data and Marketing (IDM ), som finns för att stödja, uppmuntra och förbättra marknadsföringsprestanda med utvecklingsprogram för att hjälpa eleverna att bli så bra de kan; Chartered Institute of Public Relations (CIPR), världens enda kungliga charterorgan för PR-proffs; och Institute of Practitioners in Advertising (IPA), inkorporerat av Royal Charter och handelsorganet och professionella institutet för byråer i Storbritanniens reklam-, media- och marknadskommunikationsindustri.
Personal som för närvarande undervisar i denna kurs har lång yrkeserfarenhet och många fortsätter att erbjuda löpande konsulttjänster. Deras roller har inkluderat att arbeta med J Walter Thompson i Bangkok, inom forskningsledning för Mars, inom marknadskommunikation och kreativ ledning för en nationell välgörenhetsorganisation, ett stort universitet och en stormarknadskedja, som planeringschef för Bates Communications, som vd för en marknadsföring. kommunikationsbyrå, och kommunikationschef för Shell och Unilever.
Arbetsroller
Utexaminerade från denna kurs kan gå vidare till roller som:
- Kontoansvarig
- Varumärkesbyggare/chef
- Kampanjoptimeringschef/kampanjansvarig
- Kundkonsultansvarig
- Innehållshanterare
- Kundupplevelsestrateg
- Digital marknadsföringschef/chef för digital
- Grundare & VD
- Marknadskoordinator/chef
- Medieköpare
- PR-ansvarig/ansvarig
- Försäljnings
- Social media manager
Utexaminerade arbetsgivare
Utexaminerade från denna kurs har hittat anställning hos organisationer inklusive:
- Adidas
- Aira
- AKQA
- CSM Sport och underhållning
- Diageo
- DWA Media
- IMG Media
- M&C Saatchi
- McCann
- McLaren Automotive
- MediaCom
- Pressförbundet
- Propaganda
- Kvant
- Rufus Leonard
- Himmel
- de 7 stjärnorna
- Tribal DDB
- Vågmakare
Westminster Employability Award
Arbetsgivare värdesätter akademiker som har investerat i sin personliga och professionella utveckling – och vårt Westminster Employability Award ger dig chansen att formellt dokumentera och demonstrera dessa aktiviteter och prestationer.
Priset är flexibelt och kan genomföras på din egen tid, bestående av en uppsättning kärnaktiviteter och valfria fritidsaktiviteter.
Aktiviteter kan inkludera att skaffa erfarenhet genom ett deltidsjobb eller en praktikplats, att anmäla sig till ett universitetsdrivet system – som mentorskap eller undervisning i en skola – eller genomföra onlineövningar.
Antagningar
Läroplan
Målet med kursen är att förbättra dina karriärmöjligheter genom kunskap och förståelse för branschpraxis, balanserad med akademisk teori. Läroplanen är utformad för att ge dig en förståelse för marknadskommunikationskanalerna och verktygen som ligger till grund för utvecklingen av en integrerad marknadskommunikationsstrategi, som du levererar för att slutföra kursen.
Det täcker både utvecklingen av ett kommunikationsbudskap, tillsammans med media och kanalmöjligheter som tillsammans levererar en integrerad marknadskommunikationskampanj. Detta involverar disciplinerna varumärkesbyggande, reklam, PR, PR-marknadsföring och digital marknadskommunikation (inklusive direkt och interaktiv marknadsföring och sociala medier) och stöds av en djupgående förståelse för konsumenter som erhållits genom forskning och utforskning av varumärkesbyggande.
Alla studenter kommer initialt att vara inskrivna på MA för att ge dig tid att uppskatta de olika tyngdpunkterna i varje examen och reflektera över sin egen förmåga, styrkor och framtida karriärutveckling. Du kommer att fatta ditt beslut under den första terminen av din studie om du vill fortsätta att följa MA eller fortsätta MSc. De nya alternativen tillåter ett fokus på antingen utveckling av kreativa lösningar eller en djupare granskning av insiktsdataanalys erbjuder för effektiv marknadskommunikation.
Termin 1
Du börjar med att få en förståelse för den psykologi som ligger till grund för moderna konsumenters attityder, uppfattningar, beslutsprocesser och beteende. Du kommer att få möjlighet att omsätta ditt lärande av konsumenter i praktiken genom att designa forskning för att samla in och analysera data och generera insikter för marknadskommunikation. Du kommer att utforska det breda utbudet av medier och plattformar som bär marknadskommunikationsbudskap, inklusive de digitala plattformarna som revolutionerar reklam, programmatiska köp, digital visning, tillväxten av nya medier och den ökande betydelsen av data. Du kommer också att undersöka nyckelkoncepten för att hantera varumärken som strategiska tillgångar både on- och offline, alla i syfte att skapa värde för kunder och din organisation.
Termin 2
Genom att erkänna vikten av kundrelationsmarknadsföring (CRM), kommer du att studera direkta och datadrivna koncept inom marknadskommunikation, tillsammans med kreativa, innovativa sätt att engagera konsumenter i dialog – från personlig försäljning till sofistikerade mobilappar. Vi undersöker en rad olika tillvägagångssätt för marknadskommunikation, från det traditionella till det mest moderna. Du kommer att lära dig att använda en rad moderna digitala verktyg och tekniker, såsom Google Analytics, och instrumentpaneler för data och sociala medier, för att utvärdera kanaler för marknadskommunikation, inklusive mobil- och innehållsskapande. De som studerar MA kommer att utforska hur kreativitet och innovation kan tillföra värde när de planerar marknadskommunikation, medan MSc-studenter kommer att uppleva en mängd olika dataanalytiska verktyg och metoder som kan användas för att vägleda beslutsfattande.
IMC-projektet är en årslång modul som löper genom båda terminerna och integrerar allt ditt lärande. Du kommer att utveckla en väl genomarbetad, praktisk marknadskommunikationsstrategi för ett verkligt företag som du väljer.
Följande moduler är vägledande för vad du kommer att studera i den här kursen.
Kärnmoduler - MA/MSc
- Varumärkesstrategi (termin 1)
- Konsumentpsykologi och forskning (termin 1)
- Annonshantering (termin 1)
- Digital marknadsföring och innovation (termin 2)
- PR-, direkt- och relationsmarknadsföring (termin 2)
- Public Relations och Reputation Management (termin 2)
- Integrerat marknadskommunikationsprojekt (årslång modul)
Tillvalsmodul - MA
- Kreativ utveckling - strategi och process (termin 2)
Tillvalsmodul - MSc
- Dataanalys för marknadskommunikation (termin 2)
Studieavgift för programmet
Stipendier och finansiering
Universitetet är dedikerat till att stödja ambitiösa och enastående studenter och vi erbjuder en rad stipendier till behöriga studenter, som täcker hela eller en del av dina studieavgifter.
Galleri
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.