Master (M.Ed.) Specialpedagogik
Lehigh University – College of Education
Nyckelinformation
Campus läge
Bethlehem, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* 565 dollar per kredittimme
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Snabb fakta
Kurskrav:
10 kurser (30 hp)
Typisk kursbelastning:
Höst (2 kurser), Vår (2 kurser), Sommar (2 kurser) som gör det möjligt för kandidater att genomföra programmet på två år (två fall, två fjädrar och en sommar).
Tid för slutförande:
2 år
Praktisk erfarenhetskomponent:
Fältarbete är en viktig del av programmet. De studenter som redan är lärare har möjlighet att slutföra fältarbetet på sina nuvarande positioner.
Alumni nuvarande positioner:
Kandidater arbetar som lärare i både offentliga och privata K-12 klassrum.
Översikt
Utvecklingen mot inkluderande klassrum har gjort att lärare i alla klass och ämnen i allt högre grad uppmanas att arbeta med barn med ett brett utbud av förmågor. Att ge mästarkandidater verktygen för att hjälpa varje barn att lära sig och växa är uppdraget från Lehighs M.Ed. i specialundervisning.
Masterprogrammet är utformat för de som har en kandidatexamen i specialpedagogik och vill utöka sina kunskaper men också för dem som har en kandidatexamen i allmän utbildning och försöker få effektiva metoder för att arbeta med funktionshindrade. Många av kandidatkandidaterna är redan certifierade inom specialundervisning eller grundskoleutbildning eller gymnasieutbildning.
De som söker få en magisterexamen i fältet med certifieringar har dessa alternativ:
- Master i specialpedagogik
- Master i specialpedagogik
- Master i specialpedagogik
Lehighs fakultet för specialundervisning är kända experter inom områden som autism, inlärningssvårigheter, akademisk ingripande och känslomässiga beteendestörningar och stöd. Magisterkandidater lär sig de bästa metoderna för att utforma undervisning och arbeta med elever med ett stort antal funktionshinder
Masterexamen utan certifiering kräver 30 hp eller cirka 10 kurser. Klasser arrangeras på sen eftermiddagar eller kvällar för att göra programmet bekvämt för dig som arbetar heltid. De flesta kandidatkandidater deltar på deltid i Lehigh och tar cirka två kurser per termin, inklusive somrar så att de kan slutföra programmet på två år. De kan börja i vilken termin som helst, med antagningsfristerna den 15 juli för höstterminen, 15 december för vårterminen och 15 april för sommaren.
De som vill ansöka bör fylla i onlineansökan och tillhandahålla grundutskrifter och (i förekommande fall) examen. För examensarbete krävs ett betygsgrad på minst 3,0. Blivande studenter bör också tillhandahålla två rekommendationsbrev (akademiska eller yrkesmässiga), ett personligt uttalande och ett erkännande av College of Education-policy för godkännanden.
Fältarbete är en viktig del av programmet. De studenter som redan är lärare har möjlighet att slutföra fältarbetet på sina nuvarande positioner.
möjligheter
Lehigh driver den nationellt hyllade Centennial School som en labb specialskoledagskola som arbetar med barn med emotionell störning och studenter i åldrarna 6-12 med autism medan de förbereder doktorander för att bli högt kvalificerade specialpedagoger.
Specialpedagoger arbetar med elever som har ett brett utbud av inlärnings-, psykiska, emotionella och fysiska funktionshinder. De anpassar lektioner för allmän utbildning och undervisar ämnen som läsning, skrivande och matematik till elever med lindriga och måttliga funktionshinder. De lär också grundläggande färdigheter, inklusive läskunnighet och kommunikationsteknik, till elever med svåra funktionsnedsättningar.
Lärare på området är efterfrågade och den trenden förväntas fortsätta. Antalet positioner nationellt beräknas öka med 8 procent från 2016 till 2026, vilket lägger till 33 300 nya arbetstillfällen, enligt US Bureau of Labor Statistics.
Curriculum
Kärnkursarbete (15 hp)
Kursnummer |
Studieområde (3 hp, måste välja ett av följande; kurser som inte väljs här kan tas som valfria nedan)
Kursnummer |
Valfria (12 högskolepoäng; den ena kursen som valts ovan under studieområdet får inte heller räknas för att uppfylla valfria poäng)
Kursnummer |
Andra val som godkänts av rådgivare
Behavior Analyst Certification Board, Inc.® har verifierat följande kurssekvens som uppfyller kursens krav för behörighet att ta Board Certified Behavior Analyst Examination®. Sökande måste uppfylla ytterligare krav för att kvalificera sig (http://bacb.com/bcba-requirements/).
Kursnummer |
Ansökningskrav
- Fullföljd onlineapplikation
- 65 $ ansökningsavgift
- GPA-minimum: 3,0 (grundutbildning)
- Officiella transkript (er) från varje post-sekundär institution deltog
- 2 rekommendationsbrev - Akademiskt och / eller professionellt
- Erkännande av College of Education Policy on Clearances
- Uppsats
Tidsgränser
- 15 april för sommarsemesterens sommar
- 15 juli för höstterminens start
- 15 december för vårsemesterstart