Master i arkitektur
Mediterranea University of Reggio Calabria
Nyckelinformation
Campus läge
Reggio Calabria, Italien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
5 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Department of Architecture "darte", som grundades 2012. Det erbjuder graduate-nivå professionell utbildning och avancerad forskningsmöjligheter inom arkitektur och allierade konstruktions områden som inredning, landskapsplanering, stadsplanering, restaurering, förbättring och förvaltning av det arkitektoniska arvet. Den fokuserar på att utveckla idéer inom arkitektur, forskar om sociala, kulturella och fysiska sammanhang, liksom tar en prospektering efter alternativa sätt att materialutnyttjande.
Målen för "darte", speglar uppfattningen att arkitektur är en intellektuell disciplin, både en konst och ett yrke. Programmet, därför bygger på följande avsikter: att stimulera konstnärlig känslighet och skaparkraft, att stärka intellektuell tillväxt och förmåga att utveckla kreativa och ansvarsfulla lösningar till unika och föränderliga problem, och för att hjälpa studerande förvärva individuella förutsättningar som är nödvändiga för behöriga praxis arkitektur och livslångt lärande (med hänvisning till EU-direktiv 2005/36 den för utövande av arkitektyrket i Europa).
Uppgiften att arkitekturen är att skapa mänskliga miljöer. Det är både ett uttryck för mänskliga värden och en kontext för mänsklig aktivitet. Genom designprocessen, arkitektur behandlar sammanhängande miljömässiga, beteende och kulturella frågor som ligger till grund för organisationen av inbyggda formulär. Studenten arkitekt uppmanas att direkt känslighet, fantasi, och intellekt till den fysiska betydelsen av dessa grundläggande frågor i utformningen av en sammanhängande miljö för människor.
\; och ett program som leder till en Ph.D. examen i arkitektur och territoriet.
I avdelningen används 52 heltids professorer, varav 12 professorer, 14 docenter, 26 aggregat professorer (forskare på obestämd tid). Avdelningen erbjuder tjänster och utrymmen för studien. Den består av 12 studie klassrum, 8 verkstads klassrum, 2 grupprum (totalt 1690 studiestationer); 3 laboratorier (multimedia, språk, material); 1 bibliotek (47,400 volymer, 130 prenumerationer på tidskrifter) med totalt 120 stationer.
utbildningsmål
Femårs ett examens studier i arkitektur (magisterexamen) syftar till att vända en professionell med kompetens som kännetecknar generalist arkitekt, enligt EU-direktiv 2005/36, som reglerar och utjämnar arkitektyrket i Europa.
Det huvudsakliga syftet med studier är överföring och integrering av kunskap inom arkitektur, stad och territorium. Den didaktik vänder sig till en examen som ser på design process för syntes och viktigt ögonblick av kunskap och konstruktion. Det finns två delar till utbildning förslaget. Den första, teoretiska, syftar till förvärv av studenten kunskaper, metoder och instrument som rör arkitektonisk upplevelse och dess historia, också nyligen; den andra, mer operativ, är direkt mot know-how, till förvärvet av kompetens in i yrket.
Vid slutet av studiekurs skall studenten ha förvärvat kunskap och analytisk förmåga i samband med de många områden som kännetecknar professionella arkitekt:
- Djupt känner till historien om arkitektur, bygga sektor, av stadens planering, arkitektoniska restaurering och andra miljö- och territorium omvandlings aktiviteter kopplade till utövandet av arkitektur och i ingenjörs, som infördes genom direktiv 85/384 / EEG och tillhörande rekommendationer.
- Att djupt känna de verktyg och representationsmetoder för att ha teoretisk-vetenskaplig och metodoperativ kunskap om matematiska och andra grundläggande vetenskaper, och för att kunna använda denna kunskap för att tolka och beskriva komplexa problem, liksom det som kräver ett tvärvetenskapligt angreppssätt .
- Djupt att ha teoretisk-vetenskaplig och metodoperativ kunskap om arkitektur, på byggsektorn, stadsplanering och arkitektoniska restaurering och kunna använda denna kunskap för att identifiera, formulera och lösa, på ett innovativt sätt för komplexa problem samt att som kräver ett tvärvetenskapligt angreppssätt.
- Att ha kunskap i hanteringen av företaget och företag och i yrkesetik.
- För att kunna tala och skriva flytande på åtminstone ett av Europeiska unionens språk, annat än italienska, för professionella ändamål.
Anställningsmöjligheter
Forskar måste kunna:
- För att producera projekt i olika storlekar, från den säregna instrument arkitektur, ingår de storskalig planering och därmed måste hantera designprocesser och känner av storleken på sina slutsatser, upp till den territoriella skalan.
- Om du vill använda de förvärvade kompetens för kontrollera genomförbarheten av projektet, byggt upp faser konstruktioner omvandlings åtgärder byggd och naturliga miljön även i forskningssammanhang.
- Att styra byggandet av projektet och samordna där är nödvändigt, andra experter som deltar i arkitekturområdet, byggnadstekniken, stadsplanering, arkitektur och återställande av miljön.
- För att visa kunskaper i att integrera olika kompetenser, hantera komplexitet problem och tänka över etiska ansvar professionell arkitekt och av förändringarna inducerade på fysisk och social kontext. Vid slutet av studiekurs, måste examen ha en personlig självstyret och en kritisk förmåga att ta beslut i omvandlings- förvaltnings läsning och representations åtgärder fysiska sammanhang, och måste ha utvecklat förmåga att ta ansvar och deltar i beslutsprocess vid tvär sammanhang med förmåga att samordna insatser också.
De utexaminerade kan antingen utföra, förutom frilans professionell, funktioner stort ansvar i den offentliga förvaltningen och / eller i offentliga och privata organ som är verksamma inom konstruktion och byggande av staden och territorium.
Första året
- Calculus
- Grundläggande begrepp inom representation
- arkitektoniska sammansättning
- Historia av forntida och medeltida arkitektur
- Material för arkitektur
- urban Law
- Engelska
- Datorkunskaper (CAD)
Andra året
- Integrerad Kurs i hållfasthetslära och strukturer
- Hållfasthetslära och strukturer-Scienza ett e Scienza 2
- Architectural Design 2
- History of Modern arkitektur
- Utformning av Building Systems
- Teknisk fysik
- 2: a året valbara
- Laboratoriet för Samhällsplanering en
- stadsplanering
- Stad och miljö representation
Tredje året
- Strategier och riktlinjer för territoriell sammanhållning
- Landskapsdesign
- Integrerad Course arkitektoniska ritning och Survey
- Arkitektonisk Teckning
- arkitektoniska Survey
- Integrerad Kurs i analys och design av byggnadskonstruktioner
- Analys och design av byggnadskonstruktioner
- Morfologin hos stuctures
- Projekt och byggförvaltning
- Laboratoriet för Architectural Design 1
- Laboratorium Architectural Design
- Inredning en
Fjärde året
- Integrerad Kurs i "återställande"
- Teorier om Restauration
- arkitektonisk Restauration
- 4: e året valbara
- Verkställande Planning Laboratory
- verkställande Planning
- Morfologi av Komponenterna
- Workshop i arkitektoniska projekt / design 2
- Arkitektoniska projekt / design 2
- Inredning 2
- Laboratoriet för Samhällsplanering 2
- stadsplanering
- stadsplanering
femte året
- Uppskatta
- slutprojekt
- Lärlingsutbildning och vägledning
- 5: e året valbara
- Architectural Design Verkstad
- Architectural Design
Väljs av studenten
- Art of Gardens
- Energi och projektets bärkraft
- Estetik
- Utformning och organisation av byggarbetsplatsen säkerhet
- Multimedia Presentation Arkitektur
- Innovativ teknik för projektet