Master i Cultural Management
EAN University
Nyckelinformation
Campus läge
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Master i Cultural Management
 
Den magisterexamen i Cultural Management är en on-campus akademiska program som erbjuds i Colombia med möjligheten att få tillgång till en dubbel magisterexamen i Art Market och konst-relaterade företag Förvaltning beviljats av Universidad Antonio de Nebrija (Spanien).
 
Denna magisterexamen ger konsulter, chefer, entreprenörer, regeringschefer och forskare med avancerade kunskaper och kompetens för att förstå, utforma och hantera kulturella processer, program och projekt inom statliga och privata organisationer.
 
Den syftar till att svara på globaliseringens krav modifierar processer relaterade till skapande, produktion, spridning, konsumtion och anslag av kulturella varor och tjänster.Det syftar också till att bidra till utbildning av yrkesgrupper som arbetar med administration och hantering av kulturella företag, och även till genomförandet av kultur-projekt i syfte att utveckla ledarskapskompetens. Den magisterexamen i Cultural Management ökar organisationsutveckling kapacitet och främjar samarbeten, forskning utveckling genererar och överföra kunskap inom produktionskedjor, och den ekonomiska dimensionen av kultursektorn.
 
Denna magisterexamen bidrar till värdet löfte om Universidad EAN genom att fokusera på en holistisk och strategisk vision för att hantera kulturen utifrån ett praktiskt perspektiv tillämpas på lösning av de verkliga svårigheter som företagen, och appliceras till kulturella initiativ på lokal, regional och nationell basis.
 
Kompetenser
- Förvalta och råda statliga eller privata organisationer eller företag som hör till kultursektorn
- Hantera konsultuppdrag av nationella och internationella organ när det gäller kultur-och management-projekt.
- Bly områden med anknytning till skapande, produktion, spridning och konsumtion av kultur i en strategisk och global vision för att uppfylla företagets mål.
- Bly utformning, förvaltning och utveckling av innovativa projekt, produkter och tjänster inom det kulturella företag eller organisation.
- Bly forskningsprojekt tillämpas på förvaltningen av kulturindustrin och / eller kulturell turism.
- Hantera resurser och affärsmannaskap för att förnya när man skapar hållbara konkurrensfördelar för den kulturella företag eller bransch.
- Utveckla hållbara affärsmöjligheter och leder projekt som genererar ekonomiskt och socialt värde.
 
Metodik
Den magisterexamen i Cultural Management erbjuder utbildning baserad på kompetens genom att tillämpa pedagogisk modell av Universidad EAN. Vid sikta detta, kommer aktivt lärande metoder tillämpas i varje studieperiod igenom på campus sessioner kompletterar individuellt arbete självständigt lärande och förberedelse. Dessutom innebär den modell tillämpad forskning genom seminarier Integrering av begrepp och tillämpa kompetens, vilket leder konkreta projekt inom företagen genom akademiska och näringslivet vägledning av professorer med erfarenhet av projektledning. Workshops, fallstudier och tillämpar övningar utvecklas hela det akademiska programmet, vilket integrerar lärande och praktik i företag eller andra organisationer.
 
Studie-enheter integrera självstudier och intensiva akademiska arbetsmöten som skall bedrivas efter arbetstid.Denna modalitet tillåter eleverna att harmonisera sina akademiska och yrkesmässiga åtaganden.