Master I International Trade & Business [MITB]
ESIC Business & Marketing School
Nyckelinformation
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 17 100
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2024
Introduktion
Master in International Trade & Business (MITB) är utformad för att ge deltagarna en djup förståelse för drivkraften för globalisering, processen för internationalisering, hur den globala ekonomiska miljön påverkar företagens konkurrenskraft och hur världen är sammankopplade. Detta resulterar i akademiker som är redo att hantera utmaningarna med att utöka verksamheten till nya globala marknader tillsammans med de som leder team över kulturer och kontinenter.
Skillnadsfaktorer
- Innovativ och övningsdriven kurs.
- 2 Pathways att anpassa kursen 100% i Spanien eller 75% i Spanien och 25% i Shanghai.
- En internationell affärsinriktad kurs.
Sysselsättningsgrad
- 6 månader efter avslutat program: 94%
- 1 år efter avslutat program: 96%
Metodik
Kursens metodik är inriktad på studenternas lärande genom en kombination av tillräcklig individuell ansträngning, bevisad förmåga och delaktighet i lagarbete.
Lärare, mentorer och föreläsare underlättar förståelsen och tillämpar kunskap och överföring av färdigheter.
- Syftet med vår metodik är att skapa en dygdig handlingscirkel - feedback -analys - handling hos eleverna på vår kurs.
- Vår strategi bygger på följande tre principer: utveckling av kritiskt tänkande, främjande av självständigt lärande (studentcentrerat lärande) och ge vägledning och professionellt och akademiskt stöd.
- Sessioner riktade till beslutsfattande med rätt balans mellan det teoretiska och det praktiska.
- Individuell efterfrågan baserad på bedömningar, fall och övningar.
- Försvar genom den teambaserade presentationen av företagssak med stegvis komplexitet.
- Gruppbaserad förberedelse, presentation och försvar av ett slutprojekt eller affärsplan med individuell utvärdering.
Metodkriterier
- Teoretisk komponent
- Praktisk komponent
- Arbete och fall
- Slutprojekt
- Individuella utvärderingar
- Grupputvärderingar
Alumni Data
Funktionella områden för våra alumner
- 32% Internationell handel
- 25% försäljning
- 21% Internationell affärsutveckling
- 12% marknadsföring
Geografiska områden där våra alumner arbetar
- 53% Spanien
- 16% Resten av Europa
- 12% LATAM
- 11% Afrika
- 2% USA
- 4% Asien
- 2% Oceanien
Program
Kärnmoduler
Förstå marknader
- Ekonomi i globala scenarier
- Strategisk ledning
- SMF och globalisering
Identifiera, kommunicera och mäta värde
- Marknadsundersökning
- Marknadsföringsmix
- Organisationers kulturvärden och etik
- Tvärkulturell medvetenhet och förhandling
Digital affär och utrikeshandel
- Digital Business
- Internet och internationellt företag
Internationell förvaltning under XXI-talet
- Artificiell intelligens
- neuro~~POS=TRUNC
Transversala sessioner
Professionell kompetens och personlig utveckling
- Lagbyggnad
- Hantera dig själv
- Att ge kreativt tänkande
- Företagande
- Försäljningsteamledning
Världsmarknadsverkstäder och utrikeshandel
- WMW (Europa, Asien, Latam, Afrika och Indien, Nordamerika)
- Tullar och dokument
- Byt- och exportkreditförsäkring
- Internationella kontrakt
- Projektledning, EPC-risker
TFM
TFM
- Internationell affärsplan
- Internationell marknadsföringsplan
ranking
# 27 ESIC bland de 27 bästa internationella handelshögskolorna som erbjuder MBA - Bloomberg Business
TOP - ESIC i de bästa 250 MBA bästa handelshögskolorna i världen - QS
TOPP - ESIC i topprankningen för universitet och handelshögskolor - U-Multirank
Antagningar
Läroplan
Vår magisterexamen täcker flera strategiska, taktiska och operativa koncept som används för att effektivisera global handel. Inom programmet fokuserar vi på att förstå när och hur dessa begrepp tillämpas, samt på optimeringsmetoder för deras adekvata utveckling.
1. Strategi, innovation och teknik
I denna modul får du lära dig att utveckla en strategisk vision för etiskt och hållbart beslutsfattande relaterat till var och hur du ska konkurrera, vem som är målkonsument eller leverantör, vilken affärsmodell vi vill implementera och hur vi vill positionera oss. att fånga och skapa värde för aktien och intressenterna och för samhället. Allt detta är baserat på innovation, metoder och praktiska strategiska verktyg, kunskap och användning av data, och slutligen ett tydligt fokus på hållbarhet och lönsamhet för det valda tillvägagångssättet:
- Affärsstrategi
- Affärsetik och hållbarhet
- Innovation och entreprenörskap
- Världsekonomi
- Digital transformation
- Internationaliseringen av små och medelstora företag
2. Ekonomimodul
Inom ekonomimodulen kommer du att kunna förstå den grundläggande ekonomin, P&L, och balansräkningens betydelse, de finansiella källorna, betalningsmetoderna på internationella marknader och de finansiella riskerna för att nämna några. Enheten levererar ett helhetsperspektiv på den ekonomiska förvaltningen av internationell handel.
- Ekonomi för chefer
- Internationella finanser
- Internationell bank och riskhantering
3. Marknadsföringsmodul
I den här modulen kommer du att lära dig att identifiera, skapa och implementera de nödvändiga planerna för att generera värde som härrör från strategin som definieras i den första modulen. Du kommer att börja med definitionen av internationella marknadsförings- och kommersiella planer, prognosen för efterfrågan och kvantifieringen av kommersiella mål på en viss utvald marknad, som kommer att stödjas i beslut och planer om produkter, tjänster, priser, kundupplevelse, kanaler , kommunikation och åtgärder för att generera denna efterfrågan.
- Internationell marknadsföring
- Internationellt marknadsurval
- Utvecklade och tillväxtländers strategi
- Tvärkulturella förhandlingar
4. Mjuka färdigheter
För bättre professionell utveckling eller för att kunna växa för att nå chefspositioner är det viktigt att du skaffar en serie av som i slutändan avgör den bästa kandidaten i en urvalsprocess eller interna befordran. Dessa kompetenser är idag de mest eftertraktade av företag oavsett storlek och i vilken bransch de finns.
Alla ämnen och workshops inom denna modul lärs ut under hela programmet så att du kan omsätta de färdigheter som utvecklas med dina klasskamrater, lärare eller i ditt företag i praktiken.
- Kommunikation och ledarskap
- Förhandlingskunskaper
- Kritiskt tänkande
5. International Operations Module
När vi väl har definierat vår strategi och marknaden är det dags att omsätta den i praktiken och gå in i ett operativt skede som gör att vi bekvämt kan samarbeta med andra intressenter, som leverantörer eller kunder när det gäller avtalsförberedelser, försäljningsvillkor, Incoterms® , logistikförhållanden eller relevant pappersarbete för att nämna några. Med andra ord är verksamheten och förvaltningen av denna disciplin det affärsområde som handlar om att leverera det värde företaget lovat och kompromissat till sina kunder och omfattar många aktiviteter.
- International Operations Management
- Projektledning
- Global Supply Chain
Galleri
Ranking
Vi är stolta över det nationella och internationella erkännandet av våra program. Vi är ännu stoltare över de människor som gör ESIC till en av de bästa institutionerna i världen. Kvaliteten på lärarkåren, arbetsgivarna och framför allt våra studenter och alumnis önskan att utmärka sig, gör att ESIC och vår magisterexamen i internationell handel och affärer sticker ut med följande erkännanden:
- #2 Spanien Baserat på programmets akademiska struktur
- #4 Europa Baserat på ryktet, kvaliteten på den akademiska strukturen eller innovationen i undervisningens sätt.
Programresultat
- Du kommer att få ett perspektiv på karaktären av utrikeshandel och konkurrenskraft och du kommer att få kompetensen att utvärdera komplexiteten i den globala affärsmiljön genom att behärska analytiska verktyg för solida beslutsprocesser
- Du kommer att kunna utveckla avancerade färdigheter i att hantera nya affärsmodeller i globala scenarier och förstå hela leveranskedjan, från komplexa finansiella situationer till SCM-hantering
- Du kommer att kunna bredda och forma företagsledares kapacitet och resurser i den globala affärsmiljön, förse dem med de kunskaper och färdigheter som efterfrågas av moderna internationella företagsorganisationer
- Du kommer att vara beredd att möta och lära dig att lösa komplexa situationer på ett systematiskt sätt i flyktiga och globala scenarier
- Du kommer att anpassa och fungera korrekt i alla affärsmiljöer eller internationella sammanhang.
Stipendier och finansiering
Vi vill inte att ekonomiska frågor ska vara ett hinder för dig att nå dina mål och säkerställa utbildning med en framtid. Därför presenterar vi dig med ett brett utbud av möjligheter som kommer att hjälpa dig i denna mening, både stipendieplanen som vi har utvecklat på ESIC, såväl som de som är tillgängliga för dig från olika offentliga och privata organisationer. De tillgängliga stipendierna och bidragen är följande:
- Interna stipendier
- Nationella stipendier
- Internationella stipendier
- Mobilitetsbidrag för internationella praktikplatser
- Försäkring och ekonomiskt stöd
Idealiska studenter
MITB är speciellt utformad för yrkesverksamma och akademiker som, samtidigt som de kommer från olika bakgrunder, har det gemensamma målet att utveckla sina kompetenser på den internationella arenan. Oavsett om du är en erfaren chef som vill utöka personliga kapaciteter i den globaliserade världen eller en entreprenör som anser att förvärv av expertis och kunskap på den internationella marknaden kommer att röja vägen för framtida möjligheter, strävar MITB efter att leverera det bästa i sin klass innehåll för alla som är intresserade av att lära sig hur man lyckas med handel och handel utomlands.
Karriärmöjligheter
På ESIC tillhandahåller vi rigorös utbildning, och dess design återspeglar den uppfattning som erbjuder den bästa utbildningen för studenter som vill göra karriärer i den internationella affärsmiljön, och levererar omfattande förberedelser i alla aspekter av teoretisk modellering och kvantitativ och empirisk analys.
Inom detta ekosystem har du möjlighet att bestämma dig för om du vill gå din egen väg i ett entreprenörskapsföretag eller hitta en position i en privat internationell organisation, statlig myndighet, centralbank, finansinstitut, forsknings- och konsultföretag, handelsföretag, tillverkare , logistik- och transportföretag, export- och importföretag eller icke-statliga organisationer:
- Internationell konsult
- Internationell marknadschef och chef
- Export- eller importhanterare
- Internationell inköpschef och chef
- Affärsutveckling
- Internationell handel specialist
- Specialist inom logistikdrift
- Exportkreditriskansvarig
- Försäljningschef
- Försäljningschef
Ackrediteringar
Varför studera på ESIC Business & Marketing School</p>
På ESIC vet vi att det bästa sättet att lära sig är genom att göra. Därför är vårt program utformat baserat på verktyg, workshops, verkliga fall och användning av licenser så att du kan komma åt arbetsmarknaden med bästa möjliga förberedelse. Vår MITB utmärker sig för:
- +25 års program i hela Spanien
- +62 000 alumner = Nätverk
- +2 500 alumner i internationell handel
- Internationell erfarenhet
- Jobbbank
- ESIC Play, ICEMD, debatter, aktiviteter, Tech Lab
- 20 % av den totala programverksamheten baseras
- Bästa fakulteten i sin klass
- Levererar den bästa visionen och kunskapen om globala marknader och affärer
- Möjlighet att fortsätta på ett utländskt universitet när det är klart