Master i marknadsföring
East London University
Nyckelinformation
Campus läge
East London, Sydafrika
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Feb 2025
Introduktion
Dagens kunniga inom marknadsföring och kommunikation ledare börjar vid ändpunkterna: de tankar, beteenden och handlingar hos köparen. De vet vikten av differentiering och hur man skapar en unik och ownable varumärkesposition i medvetandet hos en målgrupp. De vet hur man utnyttja konsumentinsikter för att leverera action inspirerande budskap och tillämpa nya datakällor för att informera prissättning, förpackning, och PR-strategier. Och de gör allt samtidigt bygga hög utför lag och hålla en klar siktlinje på marknadsandelar, volym, och ROI.
ELU Marketing program lär dig hur du navigerar dagens utmaningar medan grundstötning dig beprövade teorin så att du kommer vara beredd att leda framtidens innovationer.
Vår dubbla disciplin magisterexamen är bara en av ett fåtal i landet som integrerar marknadsföring disciplin med kommunikation, utrusta dig att leverera rätt budskap till rätt person vid rätt tidpunkt. Vår innovativa läroplan positionerar dig att söka en ledande roll i både fi elds, stärka din kärna kompetens inom dessa områden: ledarskap och management, marknadsföringsstrategi, varumärkeshantering, marknadsundersökningar och analys, nya medier, och kreativ produktion.
På ELU, kommer du att delta i praktiska uppgifter, inklusive fallstudier där du kan rekommendera en omfattande verksamhet och marknadsföringsstrategi, komplett med prissättning, noll och lönsamhet prognoser. Och för att ge dig praktisk kunskap i att utveckla kommunikationsmaterial, du lär branschstandard design mjukvara.
Vår magisterexamen program kommer utsätta dig för de senaste trenderna inom viktiga områden såsom: utnyttja webben och sociala insikter för att optimera marknadsföringsaktiviteter; körning sociala marknadssatsningar för att aktivera användarnas deltagande, engagemang och kvarhållandet, och lära sig hur människor handla, umgås och ta till sig information.
Behärska komplexiteten i dagens Marknads:
- Consumer Behavior & utveckling: Rotade i en djup förståelse för konsumenten, betonar läroplanen forskningsdrivna insikter som grunden för effektiva kampanjer.
- Discipliner och kanaler: Utsatt för hela spektrumet av kommunikationsdiscipliner, studerande utrustade för att genomföra en effektiv blandning av traditionella och digitala mediekanaler.
- Strategi & Skapande: Eleverna lär sig att utnyttja både analytiskt tänkande och kreativa färdigheter för att utforma en engagerande varumärkesupplevelse.
- Tillämpad Curriculum: realtid klient utmaningar och fallstudier ge studenterna värdefull praktisk erfarenhet.
Läroplanen kombinerar state-of-the-art klasser i e-handel, webbdesign, och databasanalys med en bred förståelse för reklam, marknadsundersökningar, och PR-färdigheter som behövs för att utmärka sig i den internationella marknadsföringen fi eld.
MS i marknadsföring program kommer att hjälpa dig att utveckla kritiska kompetens inom varumärkeshantering, kundlojalitet, publiken engagemang genom olika medier och omfattande marknadsföringsplaner.
Du kommer att förberedas för yrkeslivet som marknadsföring analytiker, varumärkeschefer eller liknande marknadsföring positioner i det offentliga, privata eller offentliga sektorn.
I magisterexamen i marknadsföring program, kommer du lära dig att:
- Analysera och tolka kvalitativa och kvantitativa data för att anpassa marknadsplaner till en organisations strategiska mål
- Skapa integrerade strategier för att maximera möjligheterna med hjälp av marknadsföring teori och praktik
- Destillera information via olika medier för att informera, förhandla och övertyga intressenter
- Att utveckla internationella marknadsföringsstrategier som är inriktade på kommersiella, politiska, rättsliga och kulturmiljöer i en global ekonomi
- Certifiera marknadsföringsmetoder uppfylla juridiska miljöer, normer och etisk praxis
- Hantera ett varumärke i crossfunctional miljöer för att säkerställa skapandet, fånga och leverans av värde