Master Marketing
IMC Krems University of Applied Sciences
Nyckelinformation
Campus läge
Krems an der Donau, Österrike
språk
Engelsk
Studieformat
Blandad
Varaktighet
4 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 6 900 / per semester *
Ansökningstiden
15 Apr 2024
Tidigaste startdatum
Sep 2024
* för EU/EES-medlemmar, Schweiz eller ett land för vilket Personengruppenverordnung gäller | 3 900 euro/termin för icke EU-medlemmar
Introduktion
Förvandlas till en marknadsföringskommunikationsexpert
Marknadsledning avser planering, koordinering och övervakning av alla företagsaktiviteter som är inriktade på att möta kundernas nuvarande och framtida behov. Detta kräver en detaljerad förståelse av konsumentbeteende, olika marknadsföringsverktyg samt kreativa tillvägagångssätt för att utveckla produkter och tjänster. Innovativa marknadsföringsstrategier är nyckeln till ett företags framgång, särskilt inom turism, mode, livsstil och detaljhandel.
Du lär dig hur du planerar, genomför och utvärderar marknadsföringsaktiviteter, med stort fokus på affärspraxis. Kärnämnen inkluderar strategisk och varumärkeshantering, digital marknadsföring, kommunikationsförmåga och marknadsundersökningar. Dessutom skaffar du dig praktisk expertis inom webbdesign och storytelling, medan specialistkurser i kommunikation ger dig de verktyg du behöver för att hantera presentationer och ledningssituationer.
Vid en blick
- Varaktighet: 2 år/ 4 terminer (120 ECTS)
- Format: Heltid
- Undervisningsspråk: engelska
- Akademisk examen: Master of Arts in Business (MA)
- Intag: årligen, varje år i oktober
Idealiska studenter
Målgrupp
Är du intresserad av den utmanande hanteringen av marknadskommunikation? Speciellt syftar till att arbeta i: Turism, Mode och livsstil eller detaljhandel?
Då är vår Marketing Master precis rätt för dig. Ansök och välj ett av våra större spår:
- Turism& Service marknadsföring
- Mode& livsstil marknadsföring
- Retail& Shopper Marknadsföring
Programmet är kompatibelt med deltidsanställning.
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Få de mest intressanta nyheterna, evenemangsinbjudningarna och berättelserna direkt i din brevlåda. Håll dig uppdaterad med vårt IMC Krems nyhetsbrev.
Antagningar
Läroplan
Information om programmet
I början av dina studier fördjupar du dina yrkeskunskaper inom marknadsföring och tvärvetenskapliga moduler. Under programmet, du kan anpassa ditt utbildningsprogram genom att välja den specialisering du väljer. Under ditt arbete med examensarbetet utför du självständigt akademisk analys av ett problem relaterat till dina valfria, utformande lösningar som uppfyller praktiska affärskrav.
Höjdpunkter och större spår
- Turism och Service Marknadsföring
- Mode- och livsstilsmarknadsföring
- Retail och Shopper Marknadsföring
Galleri
Studieavgift för programmet
Stipendier och finansiering
Tyvärr, vårt universitet delar inte ut stipendier för reducerade studieavgifter. Alla studenter med en utmärkt akademisk rekord (prestation vid tentamen och andra bedömningar) har dock möjlighet att få ett meritbaserat stipendium en gång under sitt utbildningsprogram.
Precis som studenter vid de traditionella österrikiska universiteten, du kan också ansöka om studiestöd eller andra statliga eller privata bidrag.
Karriärmöjligheter
Som examen, du kommer att kunna ta strategiskt ansvar för marknadsföringshantering, samt planera, implementera och utvärdera offline och online marknadsföringskampanjer. Du kommer att ha expertkunskap om att utveckla webb- och mobilapplikationer, sociala medier och marknadsföringskampanjer för influenser. Fördjupad kommunikation, presentation och organisatoriska färdigheter gör att du kan ta på dig ledningsansvar, och övervaka kommunikationen med kunder och leverantörer.
Professionella områden som är öppna för akademiker inkluderar:
- Brand Manager
- Affärsutvecklingschef
- Channel Manager
- Konsult
- Destination Manager
- Event Manager
- E-kommersiell chef
- Key Account Manager
- Chef för kulturplats
- Marknadsföringschef
- Marknadschef för detaljhandel
- Plats Manager
- Butikschef
- Supply Chain Manager
- Travel Chef