Programbeskrivning
Master of Arts in Education
Detta är ett tvåårigt program som syftar till att förbereda studenter på forskarnivåer att förvärva yrkeskunskaper i att undervisa olika ämnen där de har fått förberedelser före och för att kunna ge ledarskap och administrera utbildningsprogram i lärande institutioner i olika sammanhang. Ett unikt inslag i programmet är försöket att integrera tro, liv och kristna värderingar i processen, i syfte att möjliggöra en holistisk hantering av olika ämnen. Det har fyra specialiseringsområden beroende på studentens intressen.
Dessa inkluderar:
Curriculum and Instruction
Kyrkautbildning
Pedagogiskt ledarskap och administration och
Barnutveckling och familjestudier.
Det kostar Kshs 755 000 ($ 750) undervisning per termin.
Intag är i augusti / september, december / januari och april / maj varje år.
Leveranslägen är:
Heltid
Semester (dvs. tre veckor varje april, augusti och december)
Kväll och (iv) Blandat lärande
Kravet är grundexamen med minst 1: a klass / 2: a klass (högre avdelning) eller lägre avdelning med 2 års erfarenhet av arbete / ministerium).
Utbildningsverket bekräftar mission, vision och utbildning filosofi AIU i sitt engagemang för stipendium, forskning, undervisning, trohet mot den evangeliska tron och tradition, och dess önskan att producera män och kvinnor som kan förändra landskapet av utbildning i Afrika och det okända inom en kristen ram. Inom ett snabbt växande område bör eleverna kunna på lämpliga nivåer förstå och kritisera de bredare frågorna och policyerna som informerar och påverkar utbildningsforskning, planering och implementering i olika sammanhang med sikte på att omvandla dessa sammanhang i enlighet med uppdraget agenda för Gud. Institutionen bekräftar visionen, uppdraget, engagemanget och målen för School of Professional Studies (SPS) i strävan att få kristet inflytande på utbildningsyrket. För att uppnå dessa:
Förbereder professionella och utövare på olika nivåer för ledarroller i utbildningen genom att utveckla och implementera utmärkta, dynamiska och relevanta program för olika sammanhang.
Strävar efter att förstå och informera utbildningspraxis genom att förbättra villkoren för lärande och undervisning över hela livslängden och genom att engagera sig i holistisk, rigorös forskning som möter behoven och problemen i utbildningspraxis.
Strävar efter att främja och tillhandahålla dialog mellan institutioner och universitet om forskning, undervisning och lärande som kommer att leda till att förbättra undervisningen vid AIU och därefter.
Söker ansluta teori och praktik i partnerskap med andra skolor och samhället i stort genom att engagera sig i olika utbildningsföretag i kyrkan och samhället.
Tillhandahåller ett vetenskapligt samhälle för studenter, lärare och personal för kontinuerlig professionell utveckling.
Institutionen erbjuder forskarutbildningar inom fyra områden: läroplan och undervisning; Ledarskap och administration; Barnutveckling och familjestudier; och kyrkutbildning.
mål
På grundval av programfilosofin försöker forskarutbildningen:
Hjälp eleverna att integrera tro och lärande.
Vägleda eleverna att förstå de teologiska, filosofiska och sociologiska grunden för utbildning och att integrera sådan förståelse i att fatta transformativa och Kristus-centrerade utbildningsbeslut i olika lärande sammanhang.
Gör eleverna möjlighet att utveckla moraliska och etiska ledarstilar inom en judisk-kristen ram.
Uppmuntra eleverna att fortsätta engagera sig i pågående yrkesutveckling och forskning.
Utveckla en studerande med en kristuscentrerad världssyn som ger näring till de färdigheter och attityder som krävs för att driva och använda kunskap på relevanta och transformativa sätt.
Mentorstudenter enligt 2 Timoteus 2: 2.
Utveckla kritiska och reflekterande utövare i de olika specialiseringarna med tanke på innovativ praxis och tanke.
Hjälp eleverna att bevisa tillväxt i kristen karaktär för trogen service till kyrkan, samhället genom deras olika specialiseringar.