Master of Business Administration, marknadsföring och management (ett år)
Mid Sweden University
Nyckelinformation
Campus läge
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* www.miun.se/en/feesandscholarships
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Syftet med Marketing and Management programmet är att ge studenterna fördjupade kunskaper inom områden som lämpar sig för kvalificerade befattningar inom marknadsföring, försäljning, eller kommunikationsavdelningar i företag och organisationer.
Programmet fokuserar på företag och andra organisationer och deras relationer till kunder och leverantörer. Ledarskap, kommunikation, konsumentbeteende och marknadsföring i nätverk är centrala teman under det första halvåret. Den andra terminen inleds med två kurser på metodik. Programmet avslutas med ett skriftligt examensarbete inom marknadsföring och management.
Programmet är en ettårig högskole kurs baserat på tidigare studier som motsvarar en kandidatexamen med inriktning mot marknadsföring och management.
Ingångskrav
Kandidatexamen (minst 180 högskolepoäng) med 90 högskolepoäng i företagsekonomi eller motsvarande utbildning.
Beprövad språkkunskaper i engelska (Engelska B / engelska 6), till exempel som visas från en av följande internationella engelsktest: - TOEFL med minst poäng av 575 på ett pappersbaserat test och inte under 4,5 på TWE - TOEFL med en minst poäng av 90 på internetbaserad test och inte under 20 på TWE - IELTS akademisk utbildning med en minsta totala poäng av 6,5 och ett visst antal poäng på specifika delar av åtminstone 5,5.
Typ av utbildnings
Graden av Master of Arts / Science (60 poäng) Magisterexamen Med huvudområdet företagsekonomi översättas till graden av Master of Science (60 hp) med inriktning mot företagsekonomi