Master of Marketing (mmktg)

Allmänt

Programbeskrivning

Master of Marketing (MMktg)

The Master of Marketing (MMktg) är avsedd för dem som har avslutat en kandidatexamen i något ämnesområde och vill få en forskarutbildning i marknadsföringen. Marknadsföring är en viktig del av den strategiska beslutsfattande och detta program kommer att förse dig med kunskap, förståelse och färdigheter i marknadsföring för att hjälpa till i beslutsprocessen. Det erbjuder en spännande och givande möjlighet att studera marknadsföring för någon som redan har en examen. Det kommer att öka sina karriärmöjligheter och sysselsättningsmöjligheter.

Entry kriterier

Minsta förkunskapskrav:

Master of Marketing

• En kandidatexamen (i något ämne) med ett minimum av en B
minus jämförelsetal i tidningarna på nivå 7 eller motsvarande.

• Antagning till Master of Marketing är föremål för godkännande
av dekanus (eller ombud).
Engelska språket nivå: (International students only)

• IELTS (akademiska) 6.5 övergripande med inte mindre än 6,0 i varje band.

Magisterexamen i marknadsföring

• Kräver en kandidatexamen i något ämne eller disciplin och
behöver inte vara i marknadsföring eller företag.

• Antagning till magisterexamen marknadsföring är föremål för
godkännande av dekanus (eller ombud).

Engelska språket nivå: (International students only)

• IELTS (akademiska) 6.5 övergripande med inte mindre än 6,0 i varje band.

Struktur

Master of Marketing

• 9 undervisade magisterprogram papper

• 1 tillämpad forskning projekt

Papers täcker kärnan professionella kunskaper och färdigheter i marknadsföring,
associerade företag kunskaper och färdigheter samt en tillämpad forskning
projektet.

Magisterexamen i marknadsföring

• 8 undervisade magisterprogram papper

Papers täcker kärnan professionella kunskaper och färdigheter i marknadsföring
och tillhörande affärer kunskaper och färdigheter.

Karriärmöjligheter i:

Marknadsföring, försäljning, brand management, affärsutveckling och
marknadsanalys.

Avgifter

Master of Marketing

• Den MMktg kostar totalt NZD $ 41.543 (International) *

Magisterexamen i marknadsföring

• Den PgDipMktg kostar totalt NZD $ 27.695 (International) *

* Avgifterna är föremål för årliga justeringar

Tid engagemang och färdigställande

Master of Marketing

Det finns 6 x 8 veckors termer varje år så att du kan slutföra
MMktg under 12 månader av heltidsstudier. Programmet kan även
tas på deltid och avslutat inom 2 - 4 år.

Obs: heltidsstudier för en 180 punktsprogram till 12 - 18 månader
och deltid 24-48 månader.

Varje papper kommer att bestå av 36 timmar klass kontakt och 114 timmar
av självständigt lärande. Den tillämpade forskningen Projektet kommer att involvera
450 timmar av lärande och forskning under ledning av en
handledare.

Magisterexamen i marknadsföring

Påbyggnadsexamen kan fyllas i på minst 4 x
8 veckors termer eller 8 månaders heltidsstudier. Varje papper kommer att bestå av 36 timmar klass kontakt och 114 timmar av självständigt lärande.

Senast uppdaterad Sep 2013

Om skolan

The AUT Business School is a leading provider of business education that is relevant, rigorous and prepares graduates well for business practice or for a research career. The AUT Business School is am ... Läs mer

The AUT Business School is a leading provider of business education that is relevant, rigorous and prepares graduates well for business practice or for a research career. The AUT Business School is among an elite group of 5% of business schools worldwide accredited by AACSB International - the Association to Advance Collegiate Schools of Business. The vision, mission and values of the Business School outline our direction and defining characteristics. The school’s vision is: Transforming lives, changing business. Läs mindre