Master i Brand Management and Communication (i samarbete med Landor)
IED – Istituto Europeo di Design Milan
Nyckelinformation
Campus läge
Milan, Italien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
11 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 20 100 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
24 Jan 2025
* anmälningsavgift 3 000 € + kursavgift 17 100 €
Introduktion
Denna kurs hålls på engelska
Ledning, designattityd, affärsinriktning och strategisk vision är de utmärkande kännetecknen för masterkursen i Brand Management och kommunikation. Att utveckla varumärkesprojekt på IED handlar inte bara om att förverkliga projekt, det handlar om att anta en utmaning, observera nuet, förutsäga trender och interagera med de mest intressanta internationella företagen.
Av denna anledning anordnas masterkursen i samarbete med Landor, en av de viktigaste varumärkesbyråerna på internationell nivå. Företag som Pomellato, Campari, Ducati, Diesel, KFC, Persol och Lemonsoda, för att bara nämna några, väljer att dela sina värderingar och expertis med IED-studenter, för att hitta en fräsch och tvärvetenskaplig synvinkel och för att tillsammans utveckla en strategisk projekt för sitt varumärke.
Mästaren äger rum i två upplagor, den första i november på italienska och den andra i februari, på engelska.
Mästaren organiseras i samarbete med Landor .
Galleri
Idealiska studenter
Masterkursen i Brand Management and Communication vänder sig till akademiker inom humaniora, samhällsvetenskap, ekonomi eller naturvetenskapliga discipliner, samt akademiker i kreativa discipliner från designskolor, eller yrkesverksamma med minst två års erfarenhet inom varumärkesområdet.
Antagningar
Stipendier och finansiering
För att stödja deltagarna i täckningen av deltagaravgiften har IED aktiverat ett artikulerat system av faciliteter: partiella eller totala stipendier på undervisningsavgift; Early Bird är underlättande för studenter som slutför registreringen inom givna deadlines.; Finansiering med möjlighet att delbetala studieavgiften tack vare avtal med hypoteksbolag.
Läroplan
Varaktighet: Heltid, 11 månader
Språk: Engelska
Upplaga: 25th
Ort: Milan
Avgifter: Kontakta oss direkt för de senaste programavgifterna.
Deadline: Ingen sista ansökningsdag
Ranking
IED strävar efter att bygga en stödjande miljö och samarbetsrelationer med partners. Det är därför IED levererar de nödvändiga verktygen för att stödja potentiella studenter i att utforska möjligheter, fatta välgrundade beslut och utforma sin framtid. Tack vare den innovativa metoden och den professionella framgången för IED-studenter har utbildnings- och forskningsministerierna i de länder där IED verkar direkt – Italien, Spanien och Brasilien – officiellt ackrediterat majoriteten av IED-grund- och masterkurser.
IED är ett internationellt utbildningsnätverk med 100 % italienskt DNA. IED har varit verksamt inom utbildning och forskning inom design, mode, bildkonst, kommunikation och ledning av de kreativa industrierna i över 50 år. IED:s uppdrag är att erbjuda unga talanger en grundlig utbildning – både teoretisk och praktisk – och ge dem "Design Knowledge and Mindset" som kommer att vara den viktigaste framgångsfaktorn i deras karriärer.
Enligt IED-filosofin genererar interaktion mellan kulturer kreativitet, som förvandlas till innovation: att uppmärksamma de ständiga förändringar som sker i vårt sätt att tänka, kommunicera, bygga. Det är därför IED-utbildningen representerar en möjlighet att närma sig en mer medveten framtid. IED är mycket mer än en skola: tack vare dess orubbliga engagemang för innovation är det smältdegeln där nya generationer av professionalism ständigt utvecklas. IED bildar ett verkligt unikt nätverk av möten, upplevelser, människor och kulturer. Våra studenter utvecklar en djup känsla av tillhörighet och deras drivkraft att förnya och dela resurser, idéer och kontakter skapar en sammansvetsad alumnigemenskap.
Programresultat
Masterkursen varvar frontalföreläsningar, övningar, fallhistorier, workshops och projekt som genomförs i samarbete med företag och myndigheter och utvecklas individuellt eller i grupp. Den didaktiska Pathway är nära kopplad till den professionella världen tack vare samarbetet mellan partners och fakultet. Ett synergiskt team, sammansatt av proffs från de största företagen, byråerna och konsultföretagen, stödjer studenter genom en intensiv, interaktiv och allt mer komplex studieplan. Eleverna utvecklar de färdigheter som krävs för att identifiera sitt referensmål och dess typiska beteenden. De lär sig att definiera produkt- och detaljhandelsstrategier, innovation och marknader, för att utarbeta varumärkesstrategier.
En omfattande resa som tar hänsyn till de olika stegen i processen: från definition av varumärkeskapital - genom att etablera varumärkesvärdena och positionering, och genom att planera de strategiska marknadsföringsaktiviteterna - till de åtgärder som syftar till att utveckla och stödja varumärket. I slutet av kursen är en dedikerad modul fokuserad på personligt varumärke: från rådgivning och personliga mål till de verktyg som krävs för att förverkliga en självrepresentation med de mest lämpliga verktygen (video, papper, webb) som används för att presentera framgångsrikt framför av en publik.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter - Brandchef, Marknadschef, Produktchef, Konsult, Projektledare, Klientchef, Strategist, Brandkonsult. Andra möjligheter är reklam- och kommunikationsbyråer som Strategic Planner, Account Manager.