Master i Brand Management och Kommunikation (i samarbete med Landor)

Allmänt

3 tillgängliga platser

Programbeskrivning

DENNA KURS I HJÄLP I ENGELSKA SPRÅK.

Ledning, designinställning, affärsorientering och strategisk vision är de särdragen i masterkursen i varumärkeshantering och kommunikation. Att utveckla varumärkesprojekt på IED handlar inte bara om att förverkliga projekt, det handlar om att acceptera en utmaning, observera nuvarande, förutse trender och interagera med de mest intressanta internationella företagen.

Mässan är av den anledningen organiserad i samarbete med Landor, ett av de viktigaste varumärkesbyråerna på internationell nivå. Företag som Pomellato, Campari, Ducati, Diesel, KFC, Persol och Lemonsoda, för att bara nämna några, väljer att dela sina värderingar och expertis med IED-studenter, för att hitta en ny och tvärvetenskaplig synvinkel och att tillsammans utveckla ett strategiskt projekt för deras varumärke.

Mästaren äger rum i två utgåvor, den första i november på italienska och den andra i februari, på engelska.

Mästaren är organiserad i samarbete med Landor

Mål - Masterkursen i varumärkeshantering och kommunikation riktar sig till akademiker i humaniora, samhällsvetenskap, ekonomi eller vetenskapliga discipliner, samt akademiker i kreativa discipliner från designskolor eller yrkesverksamma med minst två års erfarenhet inom varumärkesområdet.

Metodik och struktur - Masterkursen ersätter frontalföreläsningar, övningar, fallhistorier, workshops och projekt som genomförs i partnerskap med företag och byråer och utvecklas individuellt eller i grupp. Den didaktiska Pathway är nära kopplad till den professionella världen tack vare samarbetet mellan partner och fakultet. Ett synergiskt team, sammansatt av yrkesverksamma från de viktigaste företagen, byråer och konsultfirmor, stöder studenterna genom en intensiv, interaktiv och alltmer komplicerad studieplan. Eleverna utvecklar de färdigheter som krävs för att identifiera sitt referensmål och dess typiska beteenden. De lär sig att definiera strategier för produkt och detaljhandel, innovation och marknader för att utveckla brandingstrategier. En omfattande resa som tar hänsyn till processens olika steg: från definitionen av varumärkets eget kapital - genom att skapa varumärkesvärden och positionering och genom att planera strategiska marknadsaktiviteter - upp till åtgärder som syftar till att utveckla och stödja varumärket. I slutet av kursen är en särskild modul inriktad på personligt varumärke: från rådgivning och personligt mål till de verktyg som krävs för att förverkliga en självrepresentation med de mest lämpliga verktygen (video, papper, webb) som används för att presentera framgångsrikt framför av en publik.

Karriärmöjligheter - Brandchef, Marknadschef, Produktchef, Konsult, Projektledare, Klientchef, Strategist, Brandkonsult. Andra möjligheter är reklam- och kommunikationsbyråer som Strategic Planner, Account Manager.

I de tidigare utgåvorna har projekt utvecklats i samarbete med: Pomellato, Campari, Persol, Lemonsoda, Ducati, Diesel, KFC, bland andra.

I tidigare utgåvor besökte studenter: Goole, Technogym, Campari, Samsung, bland de andra.

Senast uppdaterad Aug 2020

Om skolan

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli. Läs mindre
Milan , Milan , Milan + 2 Mer Mindre