Master i Brand Management och kommunikation (i samarbete med CBA Design - Carmi e Ubertis)

Allmänt

3 tillgängliga platser
Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

DENNA KURS HÄR I ITALIAN SPRÅK.

Befälhavaren i Brand Management and Communication utbildar yrkesverksamma som kan hantera varumärkesaktiviteter och definiera en varumärkesstrategi som kombinerar de konkreta värdena för kvalitet, prestanda och immateriella värden, såsom differentiering, relevans och bilder. Arbeta i företag eller byråer, de kan både använda ett kreativt språk och hantera de tekniska och strategiska processerna.

Många företag, som Swarovski, Lierac, Deborah, Comete Gioielli, TucanoUrbano, Red Bull, Milanosport, Decathlon, Crodino, Carrefour och Nintendo, för att bara nämna några, valde att dela sina värderingar och expertis med IED-studenter, letar efter en annan, fräsch och tvärvetenskaplig synvinkel för att tillsammans kunna utveckla ett strategiskt projekt för deras varumärke.

Mästaren är organiserad i samarbete med CBA och Carmi e Ubertis.

Mål - Kandidater i humaniora, samhällsvetenskap, ekonomi eller vetenskapliga discipliner, samt till kandidater i kreativa discipliner från designskolor eller till proffs med minst två års erfarenhet inom varumärkesområdet.

Metodik och struktur - Masterkursen följer ett tvärvetenskapligt tillvägagångssätt, alternerande föreläsningar, övningar, fallhistorier, workshops och projekt som upprättats i partnerskap med företag och byråer och utvecklas individuellt eller i grupp. Hands-on är det uttryck som bättre representerar masterkursen tack vare den nära kontakten med partnerbolagen som ger eleverna chansen att leva direktupplevelser genom möten, projekt och besök på platsen.

Den här pedagogiska Pathway förbereder experter i skapandet av varumärken och managemen genom ett tvärvetenskapligt tillvägagångssätt inom affärer, strategiska marknadsföring och kommunikationsområden. En omfattande resa som tar hänsyn till processens olika steg: från definitionen av varumärkets eget kapital - genom att skapa varumärkesvärden och positionering och genom att planera strategiska marknadsaktiviteter - upp till åtgärder som syftar till att utveckla och stödja varumärket.

Professionella möjligheter - Masterkursen tränar professionella som kan arbeta i byråer, företag eller som konsulter. I sina senaste 15 utgåvor skapade det en stark gemenskap av varumärkespersonal, som Brand Managers, Product Managers, Brand Strategists, Account Managers, Brand Consultants och Strategic Planners.

Mästerkursen är organiserad i två utgåvor, den första i november undervisas på italienska, och den andra i januari lärde sig på engelska.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli. Läs mindre
Milan , Milan , Milan + 2 Mer Mindre