Master i Branding och Brand Strategy
LCI Barcelona
Nyckelinformation
Campus läge
Barcelona, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
9 månader
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Den övergripande förvaltningen av ett varumärke som en enhet är i dag en avgörande faktor för dess framgång. Varumärken tala, höra, känna och interagera med sin omgivning permanent.
Endast dessa varumärken som baseras på rätt varumärkesstrategi förblir starka marknadspositioner.
I magisterexamen i Branding och Brand Strategy prata om att bygga varumärken genom sin strategiska ledningen. Vi kommer att arbeta som det ska uppfattas, pantsättning och ger en identitet och unik upplevelse.
Datablad
- Kvalifikation: Master i branding och varumärkesstrategi (tilldelas av University of San Jorge)
- Poäng: 60 hp
- Varaktighet: 1 läsår
- Datum: oktober till juli
- Språk: Spanska
- Läge: ansikte mot ansikte
Galleri
Läroplan
Curriculum
Master i Branding and Brand Strategy är uppbyggd i tre stora block med sina respektive projekt.
Brand Strategy
- Projekt: branding och strategi
- Branding och identitet
- Brand Strategy
- kreativa begreppet varumärke
- Identiteten. Verkstad
- Konsten att presentera. Verkstad
- Fotografi. Verkstad
varumärkesidentitet
- Projekt: kommunikation och identitet
- Språk ett varumärke. Namngivningen och kopiera
- Identitetstypografi
- Kalligrafi och bokstäver. Verkstad
- Tryckspecialitet
Varumärkesupplevelse
- Final Project: branding och företags visuell identitet
- Nya format och kommunikationskanaler
- Design för digitala medier
- Förpackning. Verkstad
- Presentation och dokumentation för uppdragsgivaren. Verkstad
Programresultat
mål
Master i Branding and Brand Strategy gör dig till en professionell specialiserad på att skapa varumärken, deras strategi och värderingar, deras grafiska representation och deras kommunikation. Den helt praktiska metoden gör att du kan utveckla projekt som svarar mot aktuella marknadsbehov. Under hela programmet kommer du att utveckla de koncept, tekniker och strategier som tillför personlighet till ett varumärke, gör det lönsamt och positionerar det på ett unikt och harmoniskt sätt i sin miljö.