Master i Business Analytics och Big Data - MiBA
Saint Petersburg University
Nyckelinformation
Campus läge
Saint Petersburg, Ryssland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
RUB 533 600 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
- Utbildningsnivå : Masterprogram
- Typ av undervisning : Heltid
- Längd: 2 år
- Undervisningsspråk: engelska
Fördelar med programmet
- Akademisk personal med undervisningserfarenhet i ledande internationella handelshögskolor, inklusive gästföreläsare från högst rankade internationella handelshögskolor och experter.
- Magisteruppsatsen är ett fullcykelprojekt med stor dataforskning. Det är en fallstudie av ett befintligt privat eller statligt företag. Denna unika kombination av teori och praktiskt tvärvetenskapligt projektarbete kommer att ge framtida akademiker ett brett spektrum av kompetenser för att uppfylla sina professionella mål.
- Programmet undervisas på engelska i en tvärkulturell miljö som förbättrar anställbarheten hos akademiker på den internationella arbetsmarknaden.
Läroplan
Huvudrätter
- Statistisk dataanalys i Python
- Maskininlärning
- Bearbetning av naturligt språk och bilder
- Introduktion till sektorsanalys
- Marknadsanalys
- Projektledning
- Samtida strategisk analys
- Chefsekonomi
- Design tänkande
- Kunskapshantering
- Företagsarkitektur
- Digital verksamhet
- Data Mining och Visualisering
- Tekniskt entreprenörskap
- Marknadsföring av innovativa produkter
Galleri
Programresultat
Nyckelfärdigheter
Teoretisk och praktisk kunskap och färdigheter som är tillräckliga för att utföra följande uppgifter:
- Fastställa riktning och strategier för affärsutveckling
- Riskidentifiering och minimering
- Företagseffektivisering och optimering av affärsprocesser
- Kundsegmentering och konsumtionsanalys
- Öka värdet på företagets produkter för kunderna
- Utveckling av nya produkter och tjänster.
Karriärmöjligheter
Praktisk utbildning och karriärmöjligheter
Utexaminerade har goda förutsättningar att säkra positioner inom affärsanalys och hantering av tvärfunktionella team. De kan tillämpa kvantitativ dataanalys för att tillhandahålla effektiva lösningar på en rad uppgifter, till exempel:
- Utveckling av affärsstrategi;
- Identifiering och minimering av risker;
- Förbättring av affärseffektivitet och optimering av affärsprocesser;
- Kundsegmentering och marknadsanalys;
- Förbättring av produktens värde för kunderna;
- Ny produkt och service skapande