Master i Character Animation

Allmänt

Programbeskrivning

Character animation är ett yrke som baserar sin hemliga själ och ge liv åt livlösa element förhand. Denna förmåga är vad genererar en järnvägsförbindelse mellan den animerade karaktär och allmänheten.

Av den anledningen har vi utvecklat ett program till sin karaktär animation som bortom utveckla och förbättra din animation tekniker fokuserar på att hitta och främja sin egen stil.

Under hela programmet kommer du att arbeta med datorverktyg som används i professionella miljöer siffror och tecken för att uppmuntra högre kvalitet.

Du befinner dig involverad i en pedagogisk miljö förstklassig lärande med stora animation proffs och att delta i projekt 100% reala sektorn.

Medan du studerar Master i Character Animation kommer att ha möjlighet att delta i workshops, seminarier, master classes och specialiserade händelser i världen av animation, för att uppmuntra din kreativa och tekniska kapaciteten på allra högsta nivå.

sammanfattning

  • Kval: Master examen från University of San Jorge
  • Poäng: 60 hp
  • Schema: tisdag och torsdag från 5:30 till 9:30
  • Studieläge: Barcelona
  • Språk: kastilianska
  • termin: OKT-JUN

observationer:

  • klassrumsutbildning.
  • 100% orienterad.
  • Använda Wacom ritbord.
  • Den innehåller Masterclass.

mål

Som student kommer du att utveckla de kunskaper och färdigheter som behövs för att ge liv och själ till alla typer av döda ting och tecken på detta sätt kommer du att kunna slutföra förklarings av karaktärerna. Som en del av detta, kommer du behärskar principerna för biomekanik och tolkning att gälla för alla typer av animationer.

riktar sig till

Mästaren är speciellt utformad för studenter och yrkesverksamma i världen av konst, design eller animation som vill specialisera sig med karaktär animation i både animation, film, reklam för videospel. För att utföra huvud förkunskaper någon särskild 3D-program behövs som Maya, Cinema4D, 3D Max, Softimage, Blender ...

Curriculum

Mästaren karaktär animation utspelar sig över 9 månader, inklusive utveckling och inlämning av slutprojekt.

Strukturen av befälhavaren är tre specifika moduler och kvart ände som motsvarar projektet:

01 analys och planering

  • Animation historia.
  • Animation industrin.
  • Animation principer.
  • 3D generalist modul.

02 animering och tolkning

  • Animation organ mekanik.
  • Introduktion till skådespeleri.
  • 3D II grundmodulen.

03 avancerade animeringstekniker

  • Avancerad animation.
  • Animation tekniker med djur och monster.
  • avancerade kameror.

04 slutprojekt

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Aquí encontrarás un espacio donde reconocidos profesionales en activo comparten sus conocimientos construyendo nuevas experiencias contigo. Acercándote al mundo real a través de trabajos prácticos y c ... Läs mer

Aquí encontrarás un espacio donde reconocidos profesionales en activo comparten sus conocimientos construyendo nuevas experiencias contigo. Acercándote al mundo real a través de trabajos prácticos y clases que te enseñan lo que de verdad necesitas saber para tu carrera profesional. Läs mindre