Master i Design - Innovation, Strategi och Produkt

Allmänt

3 tillgängliga platser
Läs mer om programmet på skolans hemsida

Programbeskrivning

DENNA KURS HÄR I ENGLISH SPRÅK.

1st Level Masterkurs i design utbildar en ny generation av designers och strateger som är redo att närma sig problemlösning genom att möta konsumenters och kunders behov i en designprocess. Kursen ger möjlighet att undersöka olika produktionssystem. Deltagarna stimuleras och uppmuntras ständigt att utveckla sina egna designmetoder för att producera unika designkoncept som svarar på marknadens krav. Under hela användningen av samtida språk och uttryck nås framtida scenarier och omvandlas till innovativa designlösningar. Masterkursen bygger på en tvärvetenskaplig teammetod, som i de bästa designbyråerna och tankesmedlen. Studieplanen består av att kursen har uppnåtts eftersom den ger möjlighet att byta en yrkeserfarenhet till det akademiska programmet. För att underlätta valet av yrkesmöjligheter kan praktikplatsen genomföras i studior / företag - motsvarande kursmålen - eller ”på campus” genom ett professionellt simuleringsprojekt.

Examensbevis - Kursen erkänns av MIUR (Ministeriet för utbildning, universitet och forskning) som en Mastergradsnivå på första nivå med 60 poäng som gör det möjligt för studenter att gå vidare i sina studier i Italien eller utomlands.

Mål - Master of Design är öppen för italienska och internationella kandidater som har fullgjort en examen i en av följande discipliner: Arkitektur, teknik, design, ekonomi och humaniora ämnen.

Metodik och struktur - Masterkursen är strukturerad som en experimentell väg genom vilken eleverna kan uppleva och genomföra den tankesättning som uppnåtts under kursen genom att möta verkliga projekt och affärssituationer, tillämpa principer för både lagarbete och inlärning av gör. Kursens huvudfilosofi är klientdriven. Starka förbindelser med huvudföretag, både italienska och internationella, möjliggör extern kunskap och kompetens när det gäller design, fallstudier och affärsstrategier. I slutet av den här masterkursen har deltagarna ökat sin personliga överblick och kan sedan möta projekt inte bara ur produktionen och teknisk synvinkel, men från ett viktigare strategiskt och systemiskt perspektiv. Studenter förvärvar förmågan att föreställa sig scenarier och komplexa ekosystem av varumärken, produkter och tjänster. De lär sig också att använda etnografiska forskningsverktyg för att förstå värderingar, attityder och människors önskemål.

Masterkursens inledande faser omfattar teman relaterad till designtänkande och relevanta metoder: metoder och användarcentrerade designverktyg. Traditionella föreläsningar, workshops och laborationer är parallellt utformade för att göra det möjligt för deltagarna att anpassa sig till samma kultur- och designverktyg. Studenter hanterar sedan de olika faserna i designprocessen, som består av experimentella och interaktiva arbetsflöden, som stöds av projektledare.

Konferenser och seminarier ger studenterna möjlighet att komma ansikte mot ansikte med branschpersonal och -byråer, viktiga siffror inom design, entreprenörskap, teknik och ekonomi. Resultat av slutprojektet presenteras i slutet av kursen till en provision bestående av branschpersonal och experter.

Under de senaste utgåvorna har projekt utvecklats i samarbete med: Midea, Ferrarelle, Piaggio, Ceres, Rizoma, Tecnargilla, Vitasnella, Scoprega, Verallia, Prodir, TVS, Vibram, bland andra.

Karriärmöjligheter - Mästaren utbildar yrkesverksamma med stark kompetens inom design och innovation, lämplig för att arbeta som designers i studior, byråer, designföretag, institutioner och autoproduktion eller kan utveckla sin egen verksamhet.

Faciliteter och stipendier - För att stödja deltagarna i täckningen av deltagaravgiften har IED aktiverat ett ledat system med anläggningar: delvis eller totalt stipendier på undervisningsavgiften; Early Bird är underlätta för studenter som slutför anmälan enligt givna tidsfrister .; Ekonomi med möjlighet att betala studieavgiften med avbetalningar tack vare avtal med hypotekföretag.

Senast uppdaterad Aug 2020

Om skolan

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli. Läs mindre
Milan , Milan , Milan + 2 Mer Mindre