Master i Fashion Brand Management
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nyckelinformation
Campus läge
Florence, Italien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
9 terminer
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 24 000
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
22 Nov 2024
Introduktion
Förstå och hantera balansen mellan de kreativa och ekonomiska krav som definierar modebranschen.
Blanda din passion för modemärken med en djup förståelse för marknadsföringsprocesser och hävstänger. Studera effekten av visuell kultur och analysera det intrikata förhållandet mellan modeindustrin och samtidskonsten.
Bygg metodologiska grunder som gör att du kan utveckla och presentera effektiva varumärkesstrategier. Master i Fashion Brand Management kombinerar forskning och praktik för att simulera verkligheten i modebranschen genom ett designorienterat tillvägagångssätt.
Studenterna kommer att få de grundläggande färdigheter och kunskaper som krävs för att producera strategisk kommunikation och affärsplaner genom föreläsningar, relevanta fallhistorier och workshops. Studenter kommer också att få möjlighet att fördjupa sig i prestigefyllda företagsbesök och komma i direkt kontakt med en mängd olika professionella personer från den lokala modescenen.
Galleri
Idealiska studenter
Med tanke på det breda utbudet av kulturella, ledningsmässiga och visuella aspekter av varumärkesbyggande är detta masterprogram öppet för alla studenter som är intresserade av att komma in i modevärlden, med en passion för varumärken som en gemensam nämnare.
Kursen har utformats för att förbereda studenter för karriärer inom varumärkes-, kommunikations- eller marknadsledningsroller. De färdigheter och kompetenser som förvärvats i detta.
Programmet kan också vara grundläggande om studenter vill utveckla sina karriärer inom varumärkesstrategi och rådgivning.
Läroplan
Metodik och struktur
IED Master's Program in Fashion Brand Management bygger på ett design- och projektorienterat tillvägagångssätt som balanserar teoretiska studier med praktiska tillämpningar, som berör en mängd olika aspekter från Sociology of Imaginary till Fashion Operations.
Studenterna kommer att genomgå en marknadsföringsstrategisimulering och lära sig hur man utformar och presenterar ett effektivt kommunikationsförslag. Lagarbete kommer att slutföra individuella studier eftersom masterprogrammet syftar till att förbereda studenter för att arbeta i strukturerade företag som verkar i ett globalt sammanhang.
I kursens slutprojekt kommer studenterna att återskapa relationen mellan en kund och ett konsultföretag, utveckla en professionell varumärkesstrategi som effektivt maximerar ett varumärkes nuvarande prestanda.
Programresultat
Arvet och traditionen från en stad som Florens, och den italienska kulturen som helhet, bidrar till att ge ett idealiskt sammanhang där affärer och en ny renässans av modesystemet kan blomstra och frodas. Kreativiteten hos internationella studenter och lärare från hela världen släpps lös på denna inspirerande plats.
Nära partnerskap med några av de viktigaste och mest innovativa modemärkena i Italien och från hela världen gör att du kan arbeta med verkliga projekt och komma i kontakt med många olika företag och kreativa byråer.
IED Master's Program-kurser är utformade genom att beakta både marknadens utveckling och de färdigheter som krävs för att utbilda yrkesverksamma som är redo att genomföra relevanta karriärvägar. 87 % av IED Master's Program-studenterna kommer in på arbetsmarknaden ett år efter examen, enligt data som samlades in i november 2021.