Master i Fashion Management (MPS)
The New School
Nyckelinformation
Campus läge
New York, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 1 725 / per credit
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Parsons School of Design i New York City – nyligen utsedd till bästa skolan för konst och design i USA och rankad 2: a i världen – har erbjudit innovativa metoder för designutbildning sedan grundandet 1896. Idag är Parsons den enda stora amerikanen konst- och designskola inom ett omfattande universitet: The New School . På Parsons kan du bemästra etablerade kreativa metoder och tända nya samtidigt som du studerar inom alla universitetsdiscipliner.
Den nya magisterexamen i modehantering vid Parsons School of Design förbereder eleverna för att avancera och förvandla sina karriärer i det föränderliga modeföretagslandskapet. Genom denna ettåriga Master of Professional Studies (MPS) examen lär sig studenterna att utmana befintliga paradigm i modevärlden för att skapa banbrytande idéer inom modeföretag, nystartade företag och moderelaterade tjänster. Studenter tar examen med djupgående kunskaper och avancerade färdigheter inom global och lokal tillverkning, etisk produktion, värdekedjor, marknadsföring och merchandising.
Studenter i programmet drar nytta av det akademiska ledarskapet, resurserna och industrinätverk som har placerat Parsons i framkanten av modeutbildning.
Modeledarskap för 2000-talet
MPS i Fashion Management fördjupar studenter i modebranschen som ett sammankopplat system. Den 12 månader långa studien tar upp den snabbt föränderliga modebranschen från en rad perspektiv, inklusive teknik, innovation, ledarskap, entreprenörskap, konsumentpsykologi, strategisk ledning och nya affärsmodeller. Studenter deltar i samtal kring balansen mellan kreativitet och handel, hur företag och nystartade företag kan återuppfinna befintliga system, lösningar för sociala medier och e-handel, och det avgörande behovet av hållbarhet och socialt ansvar på alla nivåer i branschen.
Designad för skapare och chefer
Programmet är utformat för att locka en dynamisk kohort av arbetande yrkesverksamma med tidigare erfarenhet av modebranschen samt personer med grundutbildning och bakgrund inom andra discipliner som är relevanta för detaljhandeln och konsumentvaruindustrin. Studenter kombinerar kreativitet och handel för att utveckla insikter och strategier som påverkar konsumenternas uppfattningar, shoppingvanor och interaktioner med varumärken och designers. Med ledning av sakkunniga fakulteter och erfarna industriutövare identifierar studenter affärsmöjligheter, nya sätt att effektivisera processer för lönsamhet och effektivitet, och metoder för snabb innovation som låser upp nya möjligheter inom detaljhandeln.
Professionell relevans för modeaffärer
Läroplanen består av en serie intensivkursmoduler. Under hela programmet får studenterna verklig erfarenhet av modeföretag och ateljéer i New York genom fallstudier, praktikplatser och platsbesök, vilket ger dem en portfölj av erfarenheter som omedelbart kan tillämpas på karriärer som främjar innovation inom modebranschen.
Galleri
Karriärmöjligheter
Framtida möjligheter
Utexaminerade är beredda att göra en mängd olika karriärer inom mode- och varumärkeshanteringsfälten, inklusive modestyling, modeproduktion, moderedaktion, modeförsäljning, varumärkeshantering, modemarknadsföring, reklam och visuell merchandising.