Master i Management - Digital marknadsföring Major
Kozminski University
Nyckelinformation
Campus läge
Warsaw, Polen
språk
Engelsk
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid, Deltid
Studieavgifter
EUR 5 520 / per year *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* 1: a års undervisning
Introduktion
Digitalmarknadsföringsprogrammet är en ny, innovativ specialisering inom förvaltning som bedrivs på engelska.
Studierna är avsedda att utbilda en modern marknadschef som:
- Färdigt förflyttar sig genom villkoren för den digitala ekonomin, förstår den samtida världen och den moderna klienten.
- Vet hur Internet kan förändra inte bara marknadsföring utan också hela organisationen och vet hur man effektivt genomför en sådan förändring.
- Förstår hur modern teknik, dvs sociala medier, mobil, artificiell intelligens eller automatisering, förändrar företagets funktion.
- Kommer effektivt att kunna skapa en strategi, plan och uppgifter relaterade till internetmarknadsföring (inklusive marknadsföring på sociala medier).
- Känner perfekt till och kan använda verktyg relaterade till onlinekampanjer (t.ex. Facebook-annonser, Google Adwords, system för marknadsföringsautomatisering eller e-postmarknadsföringssystem).
- Vet hur man startar och driver en webbutik, förstår de möjligheter som följer av användningen av affärsmodeller online (t.ex. crowdsourcing, delningsekonomi, modell freemium, etc.).
- Vet perfekt webbanalys, kan använda verktyg som Google Analytics, Brand24, Sotrender och många andra.
- Känner till grunderna i datorgrafik och förberedelse av videomaterial online.
- Kan samarbeta i en virtuell miljö (virtuella team).
- Under sina studier hade han kontinuerlig kontakt med e-marknadsföring och e-affärsmetoder.
- Känner igen utvecklingsmöjligheterna för alla organisationer, till följd av fenomenet digital transformation, genom vilket varje företag eller institution går igenom.
- Kan fungera fritt i en internationell miljö eftersom programmet genomförs på engelska.
Programmets partners:
Unika värden
- Studiernas partner är erkända varumärken från den digitala världen, inklusive Accenture, Sotrender, Brand24, Salesmanago, NapoleonCat som erbjuder studenter bland annat praktik, certifieringsprogram, fri tillgång till onlineverktyg, gästföreläsningar och möten med praktiker.
- Majorprogrammet består av många kärnämnen (över 800 didaktiska timmar), som genomförs i form av interaktiva workshops, seminarier, övningar, datalaboratorier och föreläsningar.
- Klasserna undervisas av extraordinära föreläsare och högklassiga e-marknadsföringsspecialister med stor erfarenhet av e-marknadsföring och e-business.
- Studenter har direktkontakt med företag från den nya teknologisektorn, deltar i lektioner med praktiker och genomför projekt inom e-marknadsföring och e-business för specifika företag.
- En kandidatexamen i digital marknadsföring kommer att få ett stort utbud av specifika kompetenser och färdigheter som möjliggör snabb karriäruppbyggnad praktiskt taget i varje företag.
- Studenter uppmuntras att dra nytta av en sex månaders vistelse i ett av de 200 kända universiteten från hela världen som en del av ett internationellt utbytesprogram. Dessutom har studenterna möjlighet att gå på en betald praktik utomlands.
- Utexaminerade får ett magisterexamen i management. Dessutom får de ett diplomtillägg om att examen har avslutat en examen i digital marknadsföring.
- Studier utförs på heltid.
Antagningar
Läroplan
Kurser
- Artificiell intelligens i affärer
- Digital omvandling
- Affärsdata Mining
- Principer för projektledning
- CRM och Marketing Automation
- Digital konsultprojekt
- Analys av kundportfölj
- Virtuella team
- Digital marknadsföring II
- Strategi för e-handel och e-handel
- Digitala analyser
- Marknadsföring på sociala medier
- Video och grafisk design
- Webbdesign och hantering
- Hantering av kundernas upplevelse
- Juridiska aspekter av virtualisering
Klass Schema
- Heltidsprogram
Lektioner äger rum från måndag till fredag på morgonen och på eftermiddagen.
Galleri
Ranking
Programresultat
Vad du får av dina studier
Under dina studier får du kunskaper, färdigheter och social kompetens bland annat inom:
- Omfattande användning av Internet och nätverksteknik i marknadsföring - bygga e-marknadsföringsstrategier, planer och uppgifter.
- Skapa och hantera webbplatser.
- Samarbete och hantering av relationer med en modern kund.
- Bygga företagets popularitet i nätverket (e-marknadsföring).
- Verktygshantering, dvs. Google Adwords och Google Analytics, Facebook-annonser och marknadsföringsautomatisering, CRM eller analytiska system.
- Designa och genomföra interaktion med kunder som använder sociala medier (marknadsföring på sociala medier).
- Analysera information online (webbanalytiker).
- IT-projektledning och ledning av teamet som genomför dessa projekt.
- Virtuell teamledning.
- Användning av artificiell intelligens i affärer.
- Praktiskt genomförande av e-marknadsföringsprojekt för ett utvalt företag.
- Grunderna i datorgrafik och videoredigering.
Stipendier och finansiering
Stipendier för de bästa kandidaterna
Kandidater till ett heltidsprogram, som har uppnått minst 80% av poängen från inträdestestet kommer att ha möjlighet att ansöka om" stipendiet för de bästa kandidaterna".
De tilldelade kandidaterna väljs utifrån ett rankningssystem.
Endast ansökan som lämnats in fram till 15juli kommer att övervägas för stipendiet. Kandidaterna, som fick stipendium kommer att informeras om det senast i juli 31st.
Studieavgift för programmet
Karriärmöjligheter
Karriärmöjligheter efter dina studier
Efter examen från huvudämnet Digital Marketing på engelska kan du arbeta i:
- "Traditionella" företag (så kallad" tegel och murbruk"), som behandlar Internet- och internetmarknadsföring som en nödvändig förlängning av deras reklam- eller försäljningsaktiviteter.
- "Transformerande" företag (så kallade" tegelstenar och klick"), som vill utnyttja nya möjligheter som erbjuds av Internet för att förvärva kunder, samarbeta med nuvarande kunder och i den övergripande omvandlingen av affärsmodellen (den så kallade" digitala omvandlingen").
- Internetföretag (så kallade" rena klick"), som vill stärka sin position på den virtuella marknaden och utnyttja fördelarna och potentialen i den digitala miljön i sin verksamhet ännu mer.
- Konsultföretag, interaktiva byråer, byråer för sociala medier etc. som tillhandahåller internetrelaterade tjänster till andra företag.
- Företag från den nya teknologisektorn.
- Startups och eventuella nya affärsföretag.
Exempel på yrken som en examen från programmet kommer att vara väl förberedd för:
- Digital marknadschef
- Marknadschef för sociala medier
- Digital Transformation Officer
- Marknadschef/Marknadskoordinator
- Marknads- och kommunikationschef
- Relationshantering Analytiker
- Projektledare
- Konsult inom digital marknadsföring
- E-handel Manager
- Community Manager
- Webbanalytiker
Ackrediteringar
Antagningskrav för programmet
Visa ditt engagemang och din vilja att lyckas i handelshögskolan genom att ta GMAT-provet – det mest använda provet för antagning som mäter ditt kritiska tänkande och resonemang.
Ladda ner GMAT-miniquizet för att få en smak av frågorna du hittar i provet.