Master i Management
Atlântica - Instituto Universitário
Nyckelinformation
Campus läge
Barcarena, Portugal
språk
Portugisiska, Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 6 000 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Atlântica har alltid haft ett kontinuerligt erbjudande av kurser inom affärsvetenskap (Management, Marketing, Health Management, Information Systems Management, bland andra). Efter examen försöker en betydande del av våra studenter fortsätta sina studier på magisterkurser och Master of Management är ett av de rekommenderade alternativen.
Således är förekomsten av en Master i Management något naturligt i Atlânticas utbildningsförslag. Det tillåter studenter inom affärsvetenskapen att fortsätta sina studier i sitt naturliga område, men också att studenter från andra kunskapsområden kan få avancerad utbildning i ledning, så att de kan öppna nya yrkes- eller forskningsmöjligheter. Alltid i ett modernt perspektiv som tar hänsyn till integrationen mellan universitet, industri och forskning.
Galleri
Läroplan
Läroplan
1:a året - 1:a terminen
- Organisatoriskt beteende
- Innovationsmetoder
- Avancerad finansiell analys
- Företagande
- Personalledning
- Handelsmetoder
- Datavetenskap
År 1 – termin 2
- Ledning, produktion och drift
- Avancerad finansiell redovisning
- Strategisk och operativ marknadsföring
- Digital affärsstrategi
- Avancerad strategisk ledning
- Organisatorisk lycka
- Hälsoorganisationens ledning
- Företagens sociala ansvar
År 2 – termin 3
- Metoder för förvaltning
- Avhandlingsprojekt/projekt/praktikrapport
År 2 – termin 4
- Disputation/Projekt/Praktikum
Programresultat
Den nya Master in Management kommer att tillåta:
- att utbilda högt kvalificerade studenter inom management, genom ett utbildningsprogram som odlar universitetsexpertis, forskning och interaktion med industrin;
- att ta fram nya och innovativa förvaltningsprojekt som kommer att möjliggöra utveckling, tillsammans med industrin, av tillämpad forskning, vilket skapar värde för universitetet och för ledningen;
- att främja effektiva interaktioner mellan studenter och lärare från olika men nödvändigtvis kompletterande områden, såsom management, marknadsföring, ekonomi och datavetenskap, bland annat;
- att producera effektiva interaktioner inom förvaltningsområdet med näringslivet.